Huvittavin ylihygieenisyyteen liittyvä tapa jonka olet kuullut
Jollakin esim. tutullasi tai sukulaisellasi olevan?
Mun yhdellä sukulaisella on tapana pestä kaikki ruokailuvälineet, jotka ovat olleet tarjolla ruokailun aikana, vaikka kukaan ei olisi käyttänyt niitä. Esim. vaikka veitsi on ollut käyttämättömänä lautasen vieressä pöydällä, hän laittaa senkin pesuun, koska "se on kuitenkin ollut tarjolla".
Mun mielestä aika hassu tapa, sillä itse laitan käyttämättömät aterimet aina suoraan takaisin aterinlaatikkoon, koska ei ne mun mielestä oo yhtään likaantuneita, jos kukaan ei oo sormellaankaan koskenut niihin?
Mitä hassuja/huvittavia ylihygieenisyyteen liittyviä tapoja teille on tullut vastaan?
Kommentit (139)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 17:03"]
Eräs ihminen kertoi, että heillä on kaksi vessaa, ja toinen on kakkavessa ja toinen on pissavessa. Meinasin hiljaa itsekseni kuolla nauruun. Itse en aina oikein tiedä, kun menen pissalle, etteikö kakkakin voisi samalla kertaa vaikkapa tulla. Enkä saa millään päähäni, mitä järkeä pönttöön kakkaamisen välttelystä on siellä "pissavessassa".
[/quote]
tämähän on ihan fiksua. jos joku on kakalla ja toiselle iskee pissihätä. pissit menee ohi hetkessä
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:40"] Käsidesin käyttö pintadesinfektioon, esim. ostoskärryihin tai ovenkahvoihin. [/quote] Kiitos hyvästä ideasta, taidan ottaa käyttöön! Ne kahvat on täynnä kaikenmaailman eritteitä. [/quote] Enemmän hyödyt kyllä siitä, että käytät käsidesiä käsiin ennenkuin kosketat likaisia kahvoja tms.
[/quote]
Tarkoitat varmaan, että sen JÄLKEEN.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:19"]
Mummini (65v) on siivouksen suhteen perfektionisti. Imuroi joka toinen päivä, pesee lattiat kerran viikossa, ikkunat kerran kuussa ja pölyt pyyhkii suunnilleen joka kolmas päivä. Vessanpöntön pesee joka kerta kun on käynyt kakkoshädällä.
[/quote]
tämähän on ihailtavaa, ei mitään liikaa
Vessapöntön istuimen vuoraus paperilla tai kyykkiminen siinä istuimen päällä ettei kankku osu siihen.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:14"]Vessapöntön istuimen vuoraus paperilla tai kyykkiminen siinä istuimen päällä ettei kankku osu siihen.
[/quote]
Ihan tavallista junan tms vessassa!
Näin töissä kun taukohuoneessa eräs kollega pesi fairylla omenia ennen syömistä.. katsoin silmät pyöreänä kun en ennen moista ollut nähnyt, hehheh
Kuppijankkaajat ovat väärässä ketjussa jo siksikin, ettei yksikään kestokuukautissuojia käyttämään suostuva ole YLIHYGIEENINEN vaan pikemminkin pöpöjä pelkäämätön. :D
Tänään olen pessyt mm. kananmunan etikalla ennen majoneesin tekoa ja omenan vedellä ennen kuorimista laittaessani sitä majoneesisalaattiin jota syödään toisenakin päivänä. Mulla näitä riittää, varmaankin hulluista hulluin toki olen.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:14"]Vessapöntön istuimen vuoraus paperilla tai kyykkiminen siinä istuimen päällä ettei kankku osu siihen.
[/quote]
Ihan tavallista junan tms vessassa!
[/quote]
No tämä selittääkin miksi ne ovat aina niin paskaisia. Voisitteko istua siihen istuimellr ja lorottaa pönttöön ettei muiden tarvitsisi pyyhkiä kusitahroja istuimilta ennen omaa asiointiaan.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:40"] Käsidesin käyttö pintadesinfektioon, esim. ostoskärryihin tai ovenkahvoihin. [/quote] Kiitos hyvästä ideasta, taidan ottaa käyttöön! Ne kahvat on täynnä kaikenmaailman eritteitä. [/quote] Enemmän hyödyt kyllä siitä, että käytät käsidesiä käsiin ennenkuin kosketat likaisia kahvoja tms.
[/quote]
Tarkoitat varmaan, että sen JÄLKEEN.
[/quote]
Nimenomaan ennen, halutessa myös jälkeen. Käsidesi suojaa jonkin aikaa mikrobeilta. Toki näkyvät eritteet on asia erikseen.
Eräs tuttuni mm.:
- desinfioi hammasharjansa ennen ja jälkeen käytön. Lisäksi harjaa hampaitaan noin 15 minuuttia.
- huusi tyttöystävälleen, joka makasi sängyssä hänen puolellaan samoilla housuilla, joilla hän oli istunut tuolilla, jossa oli aiemmin istunut hänen ystävänsä arkivaatteissaan. Sänkyyn eikä sohvalle luonnollisesti saa mennä vaatteilla, jotka on ollut päällä ulkona
- sängyllä hänen puolellaan ei saa olla kännykkä tai läppäri, muuten tulee myös huutoa
Esimerkkejä riittää. Hauska seurata.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:35"]Mun kaveri käy suihkussa monta kertaa viikossa.
[/quote]
Mitä huvittavaa siinä on? Ap
Meillä pestään astiat koneessa ja kerään kyllä myös käyttämättömät ruokailuvälineet pöydästä koneeseen. Ei taida olla vaikutusta veden kulutukseen tai muuhunkaan, mutta eipä myöskään tarvi arpoa, mikä on puhdas, mikä ei. Ja mun mielestä kysymys ei oo ylihygieenisyydestä.
Käsidesin käyttö pintadesinfektioon, esim. ostoskärryihin tai ovenkahvoihin.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:40"]
Käsidesin käyttö pintadesinfektioon, esim. ostoskärryihin tai ovenkahvoihin.
[/quote]
Minä desinfioin esim. korvakorut sillä
Samaa vettä ei voi kuulemman keittää kahdesti, se on jo kuulemman pilalla.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:22"]
ÄLKÄÄ VITTU LAINATKO MILJOONAA VIESTIÄ VAAN AINOASTAAN SE EDELLINEN! ÄÄLIÖT!
[/quote]
NO voi VITTU ANTEEXXXxXXXx ääliö, suksin vittuun sitten. :)