Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavin ylihygieenisyyteen liittyvä tapa jonka olet kuullut

Vierailija
14.07.2015 |

Jollakin esim. tutullasi tai sukulaisellasi olevan?

Mun yhdellä sukulaisella on tapana pestä kaikki ruokailuvälineet, jotka ovat olleet tarjolla ruokailun aikana, vaikka kukaan ei olisi käyttänyt niitä. Esim. vaikka veitsi on ollut käyttämättömänä lautasen vieressä pöydällä, hän laittaa senkin pesuun, koska "se on kuitenkin ollut tarjolla".

Mun mielestä aika hassu tapa, sillä itse laitan käyttämättömät aterimet aina suoraan takaisin aterinlaatikkoon, koska ei ne mun mielestä oo yhtään likaantuneita, jos kukaan ei oo sormellaankaan koskenut niihin?

Mitä hassuja/huvittavia ylihygieenisyyteen liittyviä tapoja teille on tullut vastaan?

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:46"]

Samaa vettä ei voi kuulemman keittää kahdesti, se on jo kuulemman pilalla.

[/quote]

Mä en keitä vettä kahdesti, jos siitä on tarkoitus tehdä teetä. Ei liity hygieniaan, vaan teen makuun.

Vierailija
42/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:40"]

Käsidesin käyttö pintadesinfektioon, esim. ostoskärryihin tai ovenkahvoihin.

[/quote]

Mitä tyhmää tässä on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:43"]

[/quote]

Minä desinfioin esim. korvakorut sillä

[/quote]

Tämä on huvittava!

Vierailija
44/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutaan myös nimellä OCD.

Vierailija
45/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukupin keittäminen liedellä ja pahimmassa tapauksessa vielä ihan tavallisessa kattilassa, jossa laitetaan myös ruokaa "koska kiehuminen tappaa bakteerit". Itse pesen kuukuppini neoamiseptillä.

Vierailija
46/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oltiin lapsia, kaverin kotiin ei saanut mennä paljain jaloin. :) jos sulla oli sandaalit, niin sukat jalkaan ennen sisälle astumista.

Vierailija
47/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:51"]

Kuukupin keittäminen liedellä ja pahimmassa tapauksessa vielä ihan tavallisessa kattilassa, jossa laitetaan myös ruokaa "koska kiehuminen tappaa bakteerit". Itse pesen kuukuppini neoamiseptillä.

[/quote]

No tuohan on ihan oikea tapa, joka neuvotaan kuukupin käyttöohjeessa. Itse en kyllä mitään desinfiointiaineita kuppiini laittaisi.

Vierailija
48/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:49"]

[/quote]

Mitä tyhmää tässä on

[/quote]

Käsidesi on tarkoitettu vain iholle. Se sisältää ihoa hoitavaa glyserolia ja kasviöljyjohdannaisia. Jos laitat sitä esim. ovenkahvaan, se pintahan vain tahmaantuu.

Vierailija
49/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:51"]Kuukupin keittäminen liedellä ja pahimmassa tapauksessa vielä ihan tavallisessa kattilassa, jossa laitetaan myös ruokaa "koska kiehuminen tappaa bakteerit". Itse pesen kuukuppini neoamiseptillä.
[/quote]
Hyi!!!! Onko tuo ylihygieenistä? Pestä kuukuppia jossain ruuanlaittoon käytettävässä astiassa?* Oksu * Ap

Vierailija
50/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:52"]

[/quote]

No tuohan on ihan oikea tapa, joka neuvotaan kuukupin käyttöohjeessa. Itse en kyllä mitään desinfiointiaineita kuppiini laittaisi.

[/quote]

Niin että puurokattilaan kiehumaan? Joo, on vissiin se "oikea tapa", mutta ottaen huomioon millaisista piireistä kuukuppi on lähtöisin = kaikkia kemikaaleja hysteerisesti pelkäävät ituhipit, niin käytän mielelläni omaa järkeäni ja sairaaloistakin tuttua aseptiikkaa.

Vierailija
51/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskun näin perheen tulevan Heseen. Äiti kaivoi laukusta suihkupullon jolla ruiskutti koko pöytäpinta-alan. Kaivoi omia paperisia puhdistusliinoja laukusta joilla pyyhki koko pöydän hanskat kädessä. Koko tämän ajan loppu perhe odotti pöydän vieressä. Kun äiti lopetti, vasta sitten perhe istuuntui pöydän ääreen.

Äiti ei tilannut mitään. Istui takki päällä pöydän ääressä kun muu perhe söi.

Vierailija
52/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:55"]

[/quote]

[/quote]

Niin että puurokattilaan kiehumaan? Joo, on vissiin se "oikea tapa", mutta ottaen huomioon millaisista piireistä kuukuppi on lähtöisin = kaikkia kemikaaleja hysteerisesti pelkäävät ituhipit, niin käytän mielelläni omaa järkeäni ja sairaaloistakin tuttua aseptiikkaa.

[/quote]

En mä sitä puurokattilaan laita kiehumaan, vaan kattilaan, jossa on vettä. Sairaaloissa ei kyllä käytetä desinfiointiaineita limakalvoille. Ei tuo kyllä kovin kaksiselta järjenkäytöltä kuulosta.

Vierailija
53/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:46"]

Samaa vettä ei voi kuulemman keittää kahdesti, se on jo kuulemman pilalla.

[/quote]

Mä en keitä vettä kahdesti, jos siitä on tarkoitus tehdä teetä. Ei liity hygieniaan, vaan teen makuun.
[/quote]
Jos se liittyisi makuun, et edes keittäisi sitä vettä vaan lämmittäisit sen. Kiehunut vesi ei sovellu teen pohjaksi, jos hifistelemään aletaan.

Vierailija
54/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En mä sitä puurokattilaan laita kiehumaan, vaan kattilaan, jossa on vettä. Sairaaloissa ei kyllä käytetä desinfiointiaineita limakalvoille. Ei tuo kyllä kovin kaksiselta järjenkäytöltä kuulosta.

[/quote]

No enhän minä desinfiointiainetta limakalvoille käytäkään, vaan kuukuppiin :D Ja olen kyllä ihan itsekin sairaalatyössä käyttänyt alkoholia (l. neo amiseptia) välineiden puhdistukseen. Jopa selkäydinnäytteisiin liittyviin instrumentteihin!

Vierailija
55/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:36"]Meillä pestään astiat koneessa ja kerään kyllä myös käyttämättömät ruokailuvälineet pöydästä koneeseen. Ei taida olla vaikutusta veden kulutukseen tai muuhunkaan, mutta eipä myöskään tarvi arpoa, mikä on puhdas, mikä ei. Ja mun mielestä kysymys ei oo ylihygieenisyydestä. 
[/quote]

Sama. Ihan normaali tapa tuo on.

Vierailija
56/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oltiin lapsia, kaverin kotiin ei saanut mennä paljain jaloin. :) jos sulla oli sandaalit, niin sukat jalkaan ennen sisälle astumista.

[/quote]

Ehkä heillä oli jalkasientä, mutta eivät halunneet toitottaa siitä jokaiselle? Isoäitini halusi toimia noin myös, kun olimme pieniä ja syy oli sieni, jonka oli saanut jostain uimahallista. Ei ehkä nykytietämyksen mukaan tarpeellista, mutta silloin oli ajatukset toiset.

Vierailija
57/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 17:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No enhän minä desinfiointiainetta limakalvoille käytäkään, vaan kuukuppiin :D Ja olen kyllä ihan itsekin sairaalatyössä käyttänyt alkoholia (l. neo amiseptia) välineiden puhdistukseen. Jopa selkäydinnäytteisiin liittyviin instrumentteihin!

[/quote]

Etkö sitten laita sitä kuppia ollenkaan pilluusi?

Vierailija
58/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:46"] Samaa vettä ei voi kuulemman keittää kahdesti, se on jo kuulemman pilalla. [/quote] Mä en keitä vettä kahdesti, jos siitä on tarkoitus tehdä teetä. Ei liity hygieniaan, vaan teen makuun. [/quote] Jos se liittyisi makuun, et edes keittäisi sitä vettä vaan lämmittäisit sen. Kiehunut vesi ei sovellu teen pohjaksi, jos hifistelemään aletaan.

[/quote]

Itseasiassa kyllä teevesi tulee kiehuttaa, mutta sen jälkeen viilentää sopivaan lämpöasteeseen, joka riippuu teelaadusta. Yleensä liikutaan siin 75-85 asteen tietämillä.

Vierailija
59/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Keittäminen on tehokkaampaa. Lisäksi neoamiseptin haihtuminen kestää vuorokausia. En laittaisi niitä huuruja pipariini.. mulla onkin oma kattila kupille. Siellä muiden kattiloiden joukossa kaapissa tosin..

Vierailija
60/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ihminen kertoi, että heillä on kaksi vessaa, ja toinen on kakkavessa ja toinen on pissavessa. Meinasin hiljaa itsekseni kuolla nauruun. Itse en aina oikein tiedä, kun menen pissalle, etteikö kakkakin voisi samalla kertaa vaikkapa tulla. Enkä saa millään päähäni, mitä järkeä pönttöön kakkaamisen välttelystä on siellä "pissavessassa".