Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavin ylihygieenisyyteen liittyvä tapa jonka olet kuullut

Vierailija
14.07.2015 |

Jollakin esim. tutullasi tai sukulaisellasi olevan?

Mun yhdellä sukulaisella on tapana pestä kaikki ruokailuvälineet, jotka ovat olleet tarjolla ruokailun aikana, vaikka kukaan ei olisi käyttänyt niitä. Esim. vaikka veitsi on ollut käyttämättömänä lautasen vieressä pöydällä, hän laittaa senkin pesuun, koska "se on kuitenkin ollut tarjolla".

Mun mielestä aika hassu tapa, sillä itse laitan käyttämättömät aterimet aina suoraan takaisin aterinlaatikkoon, koska ei ne mun mielestä oo yhtään likaantuneita, jos kukaan ei oo sormellaankaan koskenut niihin?

Mitä hassuja/huvittavia ylihygieenisyyteen liittyviä tapoja teille on tullut vastaan?

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:16"]Kuukuppi keskustelu päättyy nyt! Menkää jatkamaan omaan keskusteluun, prkl.
[/quote]
Eikun tää on kuukuppikeskustelu. Antaa heidän jatkaa kinasteluaan tässä ketjussa. Aloitin meille muille uuden ketjun, johon näillä kuukuppihulluilla ei oo asiaa. ;-) Ap

Vierailija
122/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini (65v) on siivouksen suhteen perfektionisti. Imuroi joka toinen päivä, pesee lattiat kerran viikossa, ikkunat kerran kuussa ja pölyt pyyhkii suunnilleen joka kolmas päivä. Vessanpöntön pesee joka kerta kun on käynyt kakkoshädällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 17:43"]

. Ihmeeltä vain tuntuu äidin kuppikattila siellä patakaapissa. Tietääkö muu perhe, että ko. kattilaa käytetään vain siihen yhteen tarkoitukseen, vai kiehuuko siinä huomenissa potut?

[/quote]

Mitä noloa siinä on, että koko perhe tietää sen pienen sievän kattilan olevan äidin kuukautiskuppikattila, jota ei saa käyttää muuhun? Ja itse kuukuppi majailee kauniissa Teema-kupissa hyllyssä.

Vierailija
124/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:42"]

Kaiken puhdistaminen desinfiointiliinoilla. Siis. KAIKEN

[/quote]

Ai niinku oman takapuolenkin kakalla käydessä?

Vierailija
125/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:27"]

koska ei ne mun mielestä oo yhtään likaantuneita, jos kukaan ei oo sormellaankaan koskenut niihin?

[/quote]

Itelläänkö ne on siihen pöytään hypännyt?

Vierailija
126/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillun pesu joka kerta ennen seksiä.

Vierailija
127/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo vuosia aikaa mutta yksi bakteerikammoinen nainen vuorasi sohvat sanomalehdellä kun tuli vieraita! Jouduttiin istumaan niiden päällä kun kylässä käytiin. :D Ihan seko muutoinkin, siivosi ihan hulluna ja ihan koko ajan. Hänellä oli vielä lapsiakin. :(

Vierailija
128/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti osti valkosen sohvan mutta laitto päälle ruskeen päällisen jottei se liikkaannu kun siinä istutaan. En tiedä miksei ottanut heti ruskeaa, harva edes tietää sen olevan valkoinen.

Vierailija
129/139 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mies pesi koiransa kun joku doku oli silittänyt sitä.

Vierailija
130/139 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kävelevä pöpökammo, olen varmaan tehnyt lapseni aivan hermoraunioiksi kun eivät aina tajua, mitä ei saa tehdä pöpöjen takia.

Mutta vielä tuosta sukkien pitämisestä; itse olen saanut jostain jalkasienen ja siksi mulla on aina sukat jalassa. En millään haluaisi sitä lapsille, mutta pelkään että ovat kuitenkin sen saaneet kylpyhuoneesta. Ymmärrän hyvin tuon yhden kirjoittajan ilmoittaman sukkapakon, eihän se tarkoita että siinä perheessä välttämättä olisi jalkasientä, mutta kun sitä niin monella on, niin eivät välttämättä halua sitä muiltakaan. Sitäpaitsi jos talossa on taaperoita, niin samalla tavoin se tarttuu sitten käsiinkin ja kulkeutuu ties minne suuhun. Siksikin on ylikuvottavaa että vaikka esim. Hoplopissa on sukkapakko, niin aina kesällä siellä jotkut ääliöt kokevat oikeudekseen huljutella paljaita jalkojaan vauvojen karsinassa jne.

Vierailija
131/139 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran itekin itelleni, mutta heitin pussillisen herneenpalkoja roskiin, koska näin yhden ainoan toukan yhdessä palossa... ei niinkään hygieniajuttu, mut kuitenkin

Vierailija
132/139 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:27"]Näin töissä kun taukohuoneessa eräs kollega pesi fairylla omenia ennen syömistä..
[/quote]
Saippuapesu poistaa vahaa ja siinä olevia torjunta-aineita hedelmien pinnalta ja samalla myös likaa, esim. hedelmäkärpästen munia, kärpäsenkakkaa ja homeitiöitä.

Vierailija
133/139 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 17:57"]

No tyhmää onse, ettei käsidesi juurikaan desinfioi mitään pintoja. Se on tarkoitettu käsien desinfiointiin, pinnoille on omat aineensa. Turhaa siis. 

[/quote]

Jep, näin.

Plus se tuhoaa pidemmän päälle pinnat. Kaikille pintamateriaaleille on omat pesu/desifiointiaineensa.

Vierailija
134/139 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pidetään lähipiirissäni hygieniafriikkinä koska haluan kotiin töistä tullessani käydä heti pikaisesti suihkussa ja vaihtaa KOTIVAATTEET. Selitän sen sillä, että meillä töissä esimerkiksi wc tilat eivät ole useinkaan kovin viehättävässä kunnossa ja päivän aikana täytyy näitä huusseja käyttää kerran jos toisenkin. Kaikki normaalit "varotoimet" kyllä siellä suoritan, mutta haluan vapaalle päästyäni peseytyä nopsaa ja laittaa puhtaat vaateet puhtaalle iholle. Toinen syy on se, että en halua mennä työpaikalla käyttämissäni vaatteissa esimerkiksi sohvalle pitkäkseni kotosalla koska matkustan nämä vaatteet päälläni linja-autossa jne, jossa penkeillä istuu päivän mittaa niin paljon eri hygieniatasoista porukkaa, että oksettaa. Tämän takia olen siis läheisteni mielestä mielipuoli. Nämä kyseiset läheiset eivät myöskään ymmärrä sitä, että pesen kädet huolellisesti aina kotiin tullessani ja komennan muutkin käsinpesulle koska en halua flunssa ja vatsatautiaikoina vartavasten hankkiutua kipeäksi.

Opiskelen nyt lähihoitajaksi ja aseptiikka on lempiaineeni - tiedän kyllä milloin desinfiointi on tarpeen ja milloin riittää saippuapesu. Tärkeintä on, että pitää huolen omasta terveydestään olemalla aseptinen ihan arjessakin. Sellainen vain on surullista, että niin moni täälläkään ei ymmärrä sitä, että omalla epähygieenisellä käytöksellä voi saada paljon pahaa aikaan muille ihmisille. "Omapahan on asiani!" Eipä oikein ole koska omasi ja monen muun hygienia kulkevat käsi kädessä. :)

Vierailija
135/139 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:51"]

Kun oltiin lapsia, kaverin kotiin ei saanut mennä paljain jaloin. :) jos sulla oli sandaalit, niin sukat jalkaan ennen sisälle astumista.

[/quote]

Ei tässä ole mitään kummallista. Jalkasilsa ja syylät tarttuvat tosi ärhäkästi vaikkapa diabeetikkoihin, eikä niistä tahdo päästä millään eroon.

Vierailija
136/139 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:33"]

Pytyn vuoraaminen paperilla julkisissa vessoissa on normaalia. Renkaan päälle kiipeily ja kyykkytreeni ei.

[/quote]

Kyllä muakin ällöttää istua paljaalla takamuksella julkisen vessan renkaalle. Paperilla vuoraaminen taas on työlästä ja hankalaa. Siispä olen kehitellyt taitavan tavan jättää housunkaulus renkaan etureunan ja takamuksen väliin, istun sitten kevyesti siihen. Ei ole vielä kertaakaan ollut housunkaulus pissassa, joten ihan on toimiva systeemi ollut. (Tiedä sitten mitä hyötyä tuosta on vai onko mitään, mutta itsellä on parempi mieli, kun ei paljas peppu kosketa sitä ties kenenkä jäljiltä olevaa vessarengasta.)

Vierailija
137/139 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh tommosessa ympäristössä sallittakoon, mut aika hassun näköstä kun istuimessa kengänjäljet edellisen käyttäjän jäliltä.

Vierailija
138/139 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni käy äitinsä luona kylässä. Vuoraa vessanpytyn paperilla ettei tartu bakteerit.

Vierailija
139/139 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pytyn vuoraaminen paperilla julkisissa vessoissa on normaalia. Renkaan päälle kiipeily ja kyykkytreeni ei.