Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on töissä 24/7 - Uskallanko tehdä lapsia?

Vierailija
14.07.2015 |

Olemme olleen teini-iästä saakka yhdesäs ja nyt jo yli 30. Mieheni tekee töissä pitkää päivää, 9-24 viikon jokaisena päivänä töissä. Tähtää parneriksi isossa firmassa. Tienaa todella hyvin ja on muuten upea puoliso. töitä täytyy tehdä vielä n. 3 vuotta, jonka jälkeen työpäivät lyhenevät n. 9-19.

Nyt olisi kuitenkin aika tehdä lapsia (biologinen kello tikittää ja molemmat haluavat). Uskallanko kasvattaa lapsen "yksin", molempien isovanhemmat apuna, mieheltä 100% taloudellinen tuki jne, mutta mies ei pääse olemaan läsnä ensimmäisiin vuosiin. Onko kenelläkään kokemuksia tilanteesta?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se sun mies jatkossakaan kerkiä lapsiaan näkemään joten ihan sama milloin niitä alat pusata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkö niitä tehdäänkin?

Vierailija
4/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerkiää se sitten myöhemmin niitä näkemään kun lapsi on 3-vuotias. Ja kyse oli nyt että ulkallanko kasvattaa lapsen yksin 3 ensimmäistä vuotta. Mies ottaa toki kaikki mahdolliset isyysvapaat.

Vierailija
5/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeellä tuollaista jaksaa? Miten miehen voimat riittävät? Eikö koskaan vapaata? Eihän tuossa ole mitään järkeä, elämä valuu hukkaan töitä paiskiessa. Paljonko on vuosipalkka?

Vierailija
6/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki mies siihen tekemiseen osallistuu, seksille on aina aikaa :)

Vierailija
7/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:18"]No kerkiää se sitten myöhemmin niitä näkemään kun lapsi on 3-vuotias. Ja kyse oli nyt että ulkallanko kasvattaa lapsen yksin 3 ensimmäistä vuotta. Mies ottaa toki kaikki mahdolliset isyysvapaat.
[/quote]Mistä me tiedetään mitä sä uskallat tai et uskalla? Sitä varten sun pitäs kertoo ittestäs eikä miehestäs

Vierailija
8/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se mies jossain vaiheessa huomaa sun jossain käyneen kun tuut kerran raskaaksi.

Vierailija
9/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillinen työaika: lakimiehet, tilintarkastajat, pankkiirit tekevät tuollaista päivää. Vuosipalkkaki on tasoa, että rahasta ei ole pulaa, ikinä

Vierailija
10/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:20"]Ihan tyypillinen työaika: lakimiehet, tilintarkastajat, pankkiirit tekevät tuollaista päivää. Vuosipalkkaki on tasoa, että rahasta ei ole pulaa, ikinä
[/quote]Ei nämä sossun hanoihin tottuneet palstaloisijat ymmärrä tuollaista.

Vierailija
11/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:20"]

Ihan tyypillinen työaika: lakimiehet, tilintarkastajat, pankkiirit tekevät tuollaista päivää. Vuosipalkkaki on tasoa, että rahasta ei ole pulaa, ikinä

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta, millainen suhde heillä on yleensä lapsiinsa? Jääkö vanhempi etäiseksi lapselle? Jos työaika on 9-24, lastahan ei käytännössä koskaan edes näe, paitsi aamulla ehkä vilaukselta.

Vierailija
12/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ehkä tekis vielä vaan odottaisin sen pari-kolme vuotta. 9-19 on myös pitkä työaika, varsinkin jos ok lapsia... Koko päivän on töissä, lapsia ja sua näkisin vaan hetken..

Vierailija
13/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-19 on minun työaika myös 

Vierailija
14/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi edes rahan takia haluaa elää töilleen? Vai koska työajat helpottaa niin että ehtii arkisin tehdä muutakin kuin töitä?

Vierailija
15/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:19"]

Millä ihmeellä tuollaista jaksaa? Miten miehen voimat riittävät? Eikö koskaan vapaata? Eihän tuossa ole mitään järkeä, elämä valuu hukkaan töitä paiskiessa. Paljonko on vuosipalkka?

[/quote]

Todella yleistä on, erityisesti PK-seudulla. :(

Itse olen AP:n kanssa aika lailla samassa tilanteessa, biologinen kello kumahtelee, lapsia pitäisi hankkia nyt tai ei koskaan. Mies omistautuu työlleen yrittäjänä, on poissa kotoa ja matkustelee tosi paljon. Palkka on kieltämättä hyvä, mutta vapaa-aikaa ei käytännössä ole ollenkaan. Jos nyt saisimme lapsen, minun vastuullenihan lapsi jäisi, erityisesti nämä ensimmäiset vuodet. Miehen mukaan työkiireet helpottavat "sitten kun....". Sitä "sitten kun" aikaa on odotettu nyt viimeiset 5-10 vuotta, vielä olisi miehen mukaan pari vuotta jäljellä. Aika skeptinen olen tämän toteutumisen suhteen.

Minähän tämän miehen egoistisen työpainotteisen elämän olen omalta osaltani mahdollistanut huolehtien kodista ja käytännön asioista tähän asti. En vain tiedä, pystynkö ottamaan yksin vastuulleni vielä pienen lapsenkin. Sotii niin paljon omaa arvomaailmaani vastaan: haluaisin että omalla lapsellani olisi kaksi yhtä lailla osallistuvaa, läsnäolevaa vanhempaa. Ei ainoastaan äitiä ja satunnaista viikonloppuisää, joka kotonakin koko ajan tekee töitä. Sellaista yhteistä kauppareissua en esimerkiksi pysty muistamaan, ettei mies olisi lukenut kännykällään sähköposteja tai puhunut työpuheluita.

Vierailija
16/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:30"]

Mä en ymmärrä miksi edes rahan takia haluaa elää töilleen? Vai koska työajat helpottaa niin että ehtii arkisin tehdä muutakin kuin töitä?

[/quote]

Sinun on vaikea tuota ymmärtää, mutta moni mies elää työlleen ja uralleen ja se on heidän koko elämä.. ainakin kunnes tulee lapsia.

Vierailija
17/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, äiti ja isi töissä 9-19? Ja meinaatko lapsia tehdä? Koska vietätte aikaa sen kanssa?

Vierailija
18/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haluaa elää työlleen? Miten voi perustaa perheen siinä? Vai jääkö kaikki äidin vastuulle?

Vierailija
19/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se lasten saaminen kyllä niin auvoista ole että mä ainakaan lähtisin tuohon. Se yksin lapsen/lasten kanssa valvominen on ihan kidutusta välillä.

Vierailija
20/43 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:31"]Ai, äiti ja isi töissä 9-19? Ja meinaatko lapsia tehdä? Koska vietätte aikaa sen kanssa?
[/quote]Luitko aloitusta ollenkaan? MIES töissä, ei nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme