Kissoille allergiset: oletteko allergisia myös koirille?
Olen jo lapsuudessa saanut kissa-allergian (kissoja meillä ehti olla vain pari vuotta), allergia on ilmeisemmin vielä olemassa. Siedättäminen ei onnistunut, vaan kissoista jouduttiin luopumaan koska allergia tuntui vain pahenevan. Ystävien luona vieraillessa jostain syystä tunnun saavan joistain kissoista pahoja oireita, joistain en miltei lainkaan. Koirat eivät ole aiheuttaneet mitään reaktioita ystävien luona vieraillessa.
Uskaltaisinko joskus ottaa koiran lemmikiksi? Pelkään, että mitä jos allergisoidun niihinkin :/
Kommentit (13)
Itse olin pienenä allerginen kaikille eläimille, siitepölyille ja hirveälle määrällä hedelmiä ja ruokia. Kävin ala-asteikäisenä kolme vuotta siesätyshoidossa. Tämän jälkeen kaikki allergiat alkoivat pikkuhiljaa parantua. Huomasin että en tarvinnut enää lääkkeitä keväisin ja pystyin syömään erilaisia ruokia. Nyt aikuisena olen allerginen enää kissoille ja meillä on koira kotona. Mietimme pitkään tätä ja otimme erirotuisia koiria hoitoon enkä saanut mitään oireita joten otimme koiran koska muutkin allergiani ovat parantuneet. Ja edelleen kolmen vuoden jälkeen kissa on ainoa jolle olen allerginen. Tämä on kyllä huomattavasti harvinaisempaa kuin uusien allergioiden puhkeaminen, joten kannattaa harkita tarkadtu
Allerginen sekä kissoille että koirille, mutten kummallekaan omalleni.
Niin. Sitäpä juuri kun mulla ei muita allergioita ole kuin kissa, ei mitään ruoka-allergioita tai siitepölyallergiaa. Kai se on vaan tuuripeliä miten käy jokaisen kohdalla, kissaa tiedän etten pysty ottamaan ellen aio investoida erikseen siihen siedätyshoito-ohjelmaan minkä voi saada. AP
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:05"]
[/quote]
Oletko ajan saatossa siedättynyt omille lemmikeillesi siis?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:05"]
[/quote]
[/quote]
Jep. Näin kävi myös jyrsijöiden kohdalla. Jokaisesta 2vko nuhaa ja silmien kutinaa, sitten ei merkkiäkään allergista.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:05"]
[/quote]
[/quote]
En ole kyseisen viestin kirjoittaja, mutta minä olen allerginen muiden kissoille ja osalle koirista, mutta omista lemmikeistä en vuoden jälkeen ole saanut enää minkäänlaisia oireita :)
Olen allerginen kaikille kissoille, mutta koirat on jostain syystä tapauskohtaisia. Ehkä riippuu rodun karvan laadusta ja määrästä tai jostain hilseasioista tms. Joskus meni nenä tukkoon ja silmä muurautu lähes umpeen kun olin vaan kaverin koiran lähellä ja saatoin vähän rapsutella, joskus taas oon ollu joidenkin koirien kanssa samassa taloudessa ihan vaivattomasti. Kissa-allergia on sitä luokkaa, että ensiavussa on käyty kun henki ei kulje ja oli pakko olla kissojen kanssa tekemisissä.
On mahdollisuus siedättyä omalle lemmikilleen kuten ketjussa kirjoittaneilla tai sitten allergiat alkavat pahentunua ja muuttua astmaksi.
Mä en ole kissoille allerginen, mutta koirille olen. Eli päinvastoin. Kissat ei ole ikinä aiheuttaneet minkäänlaista oiretta.
Olen allerginen kissoille (asun 2 kissan kanssa), olen allerginen koirille, sekä useille ruoka-aineille ja siitepölyille.
Siedätys kissoja kohtaan toimii osittain, mutta keväisin ja näin kesäisin on hankalampaa.
Olen allerginen kissoille, mutta koirista ei tule oireita. Allergiatesteissä tuli kuitenkin jonkinlainen reaktio koirillekin ja allergologin mukaan olisi iso todennäköisyys, että ajan mittaan allegisoituisin kunnolla myös koiralle, jos sellaisen hankkisin. Tai sitten vaihtoehtoisesti siedättyisin. Koska omasta koirasta luopuminen olisi itselle saati lapsille kova paikka, ei minulla ole ollut kanttia ottaa riskiä ja hankkia koiraa.
Olen allerginen kissoille, mutta en koirille. Kissa-allergia puhkesi vasta aikuisena, ja olen aina elänyt koirataloudessa. EN olisi ottanut koiraa tietoisena allergiasta, mutta niitä oli jo...