Hääpuku lihavalle?
Eli mikä olisi teidän mielestänne lihavalle morsiamelle sopiva hääasu?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 17:25"]
Itse olen lihava ja suosittelen ehdottomasti hihoja. Nuo huivit on tosi hankalia ja luo väkisellä vähän telttavaikutelmaa. A-linja ja poikkikangas vyötärölle tekee vähän hoikentavaa vaikutelmaa. Kannattaa mennä liikkeeseen sovittelemaan, niin oma malli löytyy. Itse sain ainakin todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua.
[/quote]
Kapeahkot hihat toimii. Leveät holkki- tai perhoshihat tuovat vain lisää massaa yläosan hartialinjaan. Huivi tosiaan tuppaa valahtelemaan hartioilta, siksi huivin reunaan voi ommella litteän piilonepparin ja vastakappaleen pukuun olkainten tyveen. Jos siis haluaa kirkossa huivia pitää. Näin huivi ei pääse valumaan vihkitoimituksen aikana ja morsian voi keskittyä pääasiaan : D. Häiden jälkeen nepparit irti huivista ja huivi normihuivikäyttöön. Sifonki materiaalina on huivissa valuvampi, kun taas esim. tafti on pönköttävämpi ja tuo lisää massaa.
Kiitos paljon kaikille asiallisista vinkeistä! Oli ihanaa saada muitakin kuin vain näitä odotettuja "pukeudu telttaan mätisäkki" vastauksia! Ihanaa kun olitte laittaneet noita linkkejäkin! Teillä oli todella hyviä huomioita ja vinkkejä!
Pulska ap
http://www.haat.fi/aiheet//neuvot-xl-vartalotyypin-kauniiseen-korostamiseen
Tämä mekko on mielestäni huono esimerkki: juurikin yläosa ja kädet eivät näytä tyylikkäiltä ja mekon tekstuuri ei myöskään miellytä.
Pitsibolero auttaa piilottaa käsivarsia.
http://www.myday.fi/zoper-pitsijakkubolero-p-1440.html
Tässä kaunis toppi yksinkertaisen mekon päälle.
Tässä minusta kaksi erittäin kaunista/sopivaa mekkoa isommallekin morsiamelle. Kangas ei ole mitään kiiltävää vaan joko tyylikkään himmeää tai kirjailtua. Ei olkaimetonta tai mitään tissienpursotusmekkoa. Molemmissa mekoissa saa niin vatsamakkarat kuin isot tissitkin piiloon. Mekkojen mallit ovat kuitenkin tyylikkäitä ja modernejä eivätkä mitään tanttoja.
Olin häissä, jossa morsian on todella isokokoinen. Jokainen tietää miltä näyttää kun on liian pieni ja avonainen hääpuku. Ja eihän hihaton vaate käy jos on paksut käsivarret. Jotenkin säälitti morsian kun rinnatkin oli puristettu esille. Aivan kuin olisi puristettu makkarankuoreen koko nuori nainen.
Mikä on tärkeää ihan kaiken kokoisille morsiamille, on se että puku on varmasti oikean kokoinen. Jos jostain tursuaa tai puku tuntuu epämukavalta, se ei ole oikea valinta.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:16"]
47, miten noissa lahkeellisissa haalareissa tuo neppari/hakashomma siis toimii? Ymmärrän sellaisissa pikkuhousumallisissa joissa avataan se haaraosa, mutta lahkeellississa en vaan tajua kuinka sellainen avaussyteemi voisi toimia. Ilman lahkeitahan se alusasu onkin sitten jo aivan eri asia, koska ei muotoile pakaroita yhtä kauniisti ja saattaa jopa jättää alusasun rajat pyllyyn.
[/quote]
Lahkeellisista en osaa sanoa, mutta niihinkin voi asian ymmärtävä ompelija taikoa avauksen, käsitän. Pidemmät lahkeelliset tarpeelliset ehkä silloin, jos hääpuvun helma lantiolta alaspäin kapeampi ja muhkuraa reilusti pakaran alla reisissä. Tällöin ideaali hääpuvun malli tosin olisi, että helma lähtee vähintään A-mallisesti lantiion alapuolelta, jotta reisien muhkurat häipyy. Noh, miksei kapeakin helma voisi tomia, riippuu niin vartalosta.
Takapuolen muotoiluun vaikuttaa bodyn malli. Eli se pitää olla sellainen, joka peittää pakarat. Näin mahdollinen saumaraja jää pakaran alapuolelle, eikä näy puvun läpi.
https://www.zalando.fi/maidenform-sleek-smoothers-muotoileva-alusasu-paris-nude-m9681c009-j11.html
Löysät pitsit ei toimi siloituksissa. https://www.zalando.fi/naisten-bodyt/
Nämä siloituskohdat koskee myös, jos käyttää pikkuhousuja ja rintaliivejä hää- tai juhlapuvun alla: jos tursuavaa on / kuten monilla suomalaisilla eli yleensä, vyötäröstä alas- ja ylöspäinkin, ja haluaa käyttää muotloilevia tai mitä tahansa pikkasenkin tiukemmalla olevia alusvaatteita, katso aina ettei se pikkuhousujen kuminauha purista makkakohtaa. Hae housut, joiden kumpparit / reunat osuu makkaroiden väliin, eli vyötäröille ohuimpaan kohtaan vaikka sitten makkaroiden väliin. Sieltä ne ei näyt? Samoin lahkeensuiden reunat, että ne ulottuvat pakaroiden alapuolelle, EIKä en mäkkärän päälle. : D
Olen itse lihava ja en voisi kuvitella käveleväni alttarille missään mekossa. Tosiasiahan on, ettei kukaan henkäile, että onpa kaunis morsian, onpa tyylikäs mekko, kaikilla ensimmäinen ajatus liittyy niihin läskeihin. Positiivisin ajatus olisi varmaan että näyttää hyvältä VAIKKA on läski. Ja minä haluaisin tuntea mahdollisimman usein itseni normaaliksi ja siksi tuohon en suostu. Läski ei ole koskaan kaunis, olen minä jo sen oppinut.