Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettäminen ravintolassa

Vierailija
24.02.2022 |

Olin lounasbuffetissa arkipäivänä, nuori nainen alkoi imettämään vauvaansa kaikkien nähden, paljasta ihoa ei näkynyt. Äiti ei kääntynyt muista asiakkaista poispäin. Ruokahalut menivät, eikö äidillä ollut tilannetajua?

Kommentit (285)

Vierailija
161/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolat on tarkoitettu kaikille. Jos niissä ei pysty muiden asiakkaiden kanssa syömään, kannattaa tosiaan itse suosia kotiinkuljetuksia tai niitä vessaruokailuja, eikä vaatia muita sinne vessaan.

Ravintolat on tarkoitettu maksaville asiakkaille. Rääkyvä sylivauva ei ole sellainen.

Montako kertaa olet nähnyt sylivauvan yksin ruokailemassa ravintolassa?

Turvakaukalo parkkiin ravintolan oveneteen ja varaamaan parasta ikkunapöytää?

Rautalangasta: mene syömään ilman rääkylettäsi tai jää kotiin sen kanssa. Simple as that. Älä tule pilaamaan muitten ihmisten ruokailuhetkeä. He eivät ole millään tavoin syyllisiä siihen, että menit lisääntymään, älä siis rankaise heitä tuotoksellasi.

Noinko äitisi sinulle opetti?

En ikinä käsitä sitä miten osa naisista pursuaa naisvihaa. Ettekö te ymmärrä että sahaatte sillä koko ajan myös omaa oksaanne ja kavennatte ja ylläpidätte naisille ahtaita rajoja? Kaikki tuo naisviha on juuri sitä samaa kuin mitä niissä kaapumaissa tehdään naisllle eli estetään elämästä vapaasti ja täysivaltaisesti yhteiskunnassa.

Ihanko oikeasti toivot että aikanaan äitisi mätäni kanssasi kotiin sidottuna?

Ei se äiti sen muutaman kuukauden aikana mätäne,keskittyis vauvaan edes sen lyhyen ajan kotona,ravintoloissa ehtii käymään myöhemminkin.Aika erikoista :jos et pyöri julkisilla paikoilla vauvan kanssa niin olet kotiin sidottu.t.eri

Vierailija
162/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaan sa imettää. Olisko parempaa ruoka seuraa nälkösenä parkuva vauva?

Miksi vauva ei saisi syödä mutta muut saavat?

Olen imettäny ravintolassa ja monessa muussakin paikassa. Ei imettäessä tarvitse mennä piiloon.

Kyllä tarvitsee.Muiden ei tarvitse katsoa sun lutkuttavaa vauvaa.Jos satut kohdalle niin huomautan varmasti.

Miten, kun tuskin uskallat avata suutasi irl?

Katsotaan kun tavataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolat on tarkoitettu kaikille. Jos niissä ei pysty muiden asiakkaiden kanssa syömään, kannattaa tosiaan itse suosia kotiinkuljetuksia tai niitä vessaruokailuja, eikä vaatia muita sinne vessaan.

Ravintolat on tarkoitettu maksaville asiakkaille. Rääkyvä sylivauva ei ole sellainen.

Rautalangasta: mene syömään ilman rääkylettäsi tai jää kotiin sen kanssa. Simple as that. Älä tule pilaamaan muitten ihmisten ruokailuhetkeä. He eivät ole millään tavoin syyllisiä siihen, että menit lisääntymään, älä siis rankaise heitä tuotoksellasi.

Sinä et sitä määrää, missä muut käy. Mutta älä sinä mene ravintolaan, jos siellä ihan normaalit asiat pilaavat ruokailusi.

Säälittävää uhoamista XD "Sinä et määrää ärrinmurrin". Entä jos määräänkin? ;)

Tämä saattaa muuten tulla sinulle yllätyksenä, mutta mitä tahansa ns. normaaliksi luokiteltavaa asiaa ei voi tehdä missä tahansa. Vai ulostatko ja harrastatko seksiä julkisesti?

Enpä usko, että määräät. Toki voit itse kuvitella niin jos haluat, mutta voi olla aikamoinen pettymys, kun muut ei ole samaa mieltä.

Miten ruokailu mielestäsi liittyy ulostamiseen tai seksiin? Toki mistäpä minä tiedän muiden maailmoista.

Ruokailu? Puhe oli häiritsevästä julki-imettämisestä, ja se on todellakin verrattavissa muuhun julkisilla paikoilla porsasteluun.

Vierailija
164/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaan sa imettää. Olisko parempaa ruoka seuraa nälkösenä parkuva vauva?

Miksi vauva ei saisi syödä mutta muut saavat?

Olen imettäny ravintolassa ja monessa muussakin paikassa. Ei imettäessä tarvitse mennä piiloon.

Kyllä tarvitsee.Muiden ei tarvitse katsoa sun lutkuttavaa vauvaa.Jos satut kohdalle niin huomautan varmasti.

Olen eri kuin alkuperäisen viestin kirjoittaja. Mutta purskahtaisin varmaan nauruun jos joku tulisi huomauttelemaan siitä, että syötän lastani. Täytyy elämän olla aika hankalaa kun tuommoisista häiriintyy.

Vierailija
165/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua luin näitä vastauksia ja luulin, että nämä ovat vitsejä/trolleja, mutta kai ihmiset sitten on oikeasti sitä mieltä, että ravintolassa ei saisi imettää! :D

En kyllä ymmärrä yhtään. Imettäminen on hyvä asia ja jos vauva ei syö pullosta niin sitten täytyy imettää silloin kun vauvalla nälkä yllättää - oli se sitten ravintolassa, puistossa, bussissa, kahvilassa, kirjastossa, missä nyt äiti sattuu vauvansa kanssa olemaan... Jos sinua häiritsee niin älä tuijota. Niin yksinkertaista se on 😅

Ja pakko sanoa, että kyllä ravintoloissa paljon ällöttävämpää/ärsyttävämpää on esim kovaääniset nousuhumalaiset, voimakasta hajuvettä käyttävät asiakkaat, hieltä haisevat ihmiset tai pahimmillaan kesäterassilla ilman paitaa olevat keski-ikäiset miehet!

Vierailija
166/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä rintaa edes näy. Nykyään on kehitetty imetyssuojakin. Imettäkää rohkesti vaan, itse imetin , nyt jo aikuisia lapsia, kahvilasta kirkkoon. Se on lapsen ruokkimista!

Vierailija
167/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä elämässä asiat hyvin, jos maailma kaatuu siihen, että samassa ravintolassa on vauvaansa imettävä äiti.

Vierailija
168/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä elämässä asiat hyvin, jos maailma kaatuu siihen, että samassa ravintolassa on vauvaansa imettävä äiti.

No nyt kyllä joku tyrkkymamma luulee liikoja itsestään XD Tuskinpa kenenkään maailma siihen kaatuu. Mutta kyllähän moinen porsastelu pöyristyttää.

Vierailija
169/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä vanhassa kesätyöpaikassa yksi keski-ikäinen äijänkäppänä kerran veti kilarit samassa ravintolassa olevasta vauvaperheestä, vaikka vauva ei edes huutanut tai puklannut tai mitään. Äiti vaan imetti välillä ihan rauhassa. Jos ei erikseen jäänyt tuijottamaan, ei tosiaan olisi huomannut varmaan edes koko imetystapahtumaa.

Tämä äijänkäppänä alkoi kovaan ääneen huudella että joo, pitäisikö hänenkin imaista samassa porukassa ollutta kaveriaan. Olivat siis miesporukka. Pieni myötähäpeä vielä senkin jälkeen kun kyseinen tyyppi saatiin poistettia ja muistaakseni vauvaperheelle annettiin jotain hyvitystä tästä.

Vierailija
170/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa hyvä ihminen meille, että mikä tekee imettämisestä porsastelua? Tai mikä tekee imettävästä äidistä tyrkkymamman? Mielenkiintoinen maailmankuva sulla.

Vierailija
171/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et sitä määrää, missä muut käy. Mutta älä sinä mene ravintolaan, jos siellä ihan normaalit asiat pilaavat ruokailusi.

Tämä saattaa muuten tulla sinulle yllätyksenä, mutta mitä tahansa ns. normaaliksi luokiteltavaa asiaa ei voi tehdä missä tahansa. Vai ulostatko ja harrastatko seksiä julkisesti?

Enpä usko, että määräät. Toki voit itse kuvitella niin jos haluat, mutta voi olla aikamoinen pettymys, kun muut ei ole samaa mieltä.

Miten ruokailu mielestäsi liittyy ulostamiseen tai seksiin? Toki mistäpä minä tiedän muiden maailmoista.

Ruokailu? Puhe oli häiritsevästä julki-imettämisestä, ja se on todellakin verrattavissa muuhun julkisilla paikoilla porsasteluun.

Jos ei ymmärrä imettämisen ja ulostamisen eroa, ei kai voi vaatia minkään muunkaan asian ymmärtämistä.

Mitäs, jos joku tulee huomauttamaan sinulle samasta asiasta, jos ruokailutyylisi ei ole heidän mieleensä?

Moukkamaista käytöstä kumpikin, mutta mitäpä riippurintojensa esittelystä hurmaantunut hormonihirviömamma mistään tajuaisi.

Vierailija
172/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ymmärrä imettämisen ja ulostamisen eroa, ei kai voi vaatia minkään muunkaan asian ymmärtämistä.

Mitäs, jos joku tulee huomauttamaan sinulle samasta asiasta, jos ruokailutyylisi ei ole heidän mieleensä?

Moukkamaista käytöstä kumpikin, mutta mitäpä riippurintojensa esittelystä hurmaantunut hormonihirviömamma mistään tajuaisi.

Mikä imettämisessä on se moukkamainen osuus?

Entäs tuo sinun puhetyylisi? Mitähän se sitten mahtaa olla?

Vierailija
173/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joillain on suu ja peppureikä jotenkin lähekkäin, tai niistä tulee samaa tavaraa. Ehkei sitä eroa sitten niin huomaa...

Ai kuten sinulla? Joo, huomattu on.

Vierailija
174/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan imettämisestä valittavien edellinen tissikontakti tai yleensäkään tissin näkeminen ollut oman äidin tisut? Vissiin.

Vierailija
175/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteksi mutta pitääkö lapsi tuoda ruoka aikan imetetäväksi ravintolaan+ menisi sitten imetää lastenhune. joku häpy pitää olla,vaikka kuinka luonnollinen asia imetys on!lapsen kanssa kuuluu ulkoilla eikä ängetä kauppakeskukset vietä päivää ja syömään.Mikään ei estä lypsää rinnoista maitoa tutipuloon ,jos sen imeväisikäisen kanssa ON pakko tulla ravintolaan,tutipullo suuhun.

Vierailija
176/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteksi mutta pitääkö lapsi tuoda ruoka aikan imetetäväksi ravintolaan+ menisi sitten imetää lastenhune. joku häpy pitää olla,vaikka kuinka luonnollinen asia imetys on!lapsen kanssa kuuluu ulkoilla eikä ängetä kauppakeskukset vietä päivää ja syömään.Mikään ei estä lypsää rinnoista maitoa tutipuloon ,jos sen imeväisikäisen kanssa ON pakko tulla ravintolaan,tutipullo suuhun.

Sellaisia kuulumisia Porvoosta.

Vierailija
177/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohi aiheen mennyt keskustelu, täällä riidellään pukluista, mee vessaan imettämään jne juttuja 😃

Vierailija
178/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kohteliasta mennä sivummalle.

Olisi kohteliasta katsoa muualle.

Kyse ei ole pelkästään katsomisesta. Siitä aiheutuu myös epämiellyttäviä ääniä, kuten se yökkäily. Minua ei kiinnosta jonkun vieraan naisen rinta, mutta silloin harvoin kun menen ulos syömään, haluan syödä rauhassa ja nauttia ruuastani.

Niinhän se äitikin haluaa tehdä. Miksi sinä olisit tärkeämpi kuin äiti ja hänen lapsensa?

Kuinka yksinkertainen oikein olet? Koska minä en häiritse ketään taoisin kuin paljastelav ämmä ja röyhtäilevä kakaransa.

Mä en oikein usko, että sä osaat käyttäytyä julkisella paikalla. Käytät sellaista kieltä, että tuskin onnistuu normaalit käytöstavat. Ei varmaankaan ole hygieniassasikaan kehumista.

Käytän tässä kontekstissa tarkoituksenmukaista kieltä, so. sellaisia ilmauksia, joita jopa kaltaisesi kouluttamattomat lähiömammat kykenevät ponnisteluitta ymmärtämään <3

Ei, sinä käytät moukkamaista kieltä, koska olet huonokäytöksinen. Kun sinua alkaa vähän harmittaa, alat räyhätä ja haukkua. Siinä ei auta se, että yrität liimata päälle jonkinlaista sivistyksen verhoa käyttämällä yhtäkkiä sanaa konteksti tai lyhennettä so. Kuitenkin taas lopussa esittelet todellista karvaasi.

Ja kuitenkin sinä olet meistä se, joka on kykenemätön ottamaan toisia ihmisiä huomioon. Paljastelet julkisesti ja häiriköit muitten ihmisten ruokarauhaa. Sitten loukkaannut, kun joku osoittaa toimintasi moukkamaisuuden. Suonet anteeksi suorapuheisuuteni, mutta on todettava, että olet varsin naurettava.

Kas niin, miellyttääkö tämä tyylilaji enemmän arvon moukkamammaa?

Ei. Sinä oletat kaikki nämä asiat. Sinä keksit kaikki nämä asiat päästäsi ja kirjoitat ne palstalle. Et kysy, miten minä toimin, et edes kysy, onko minulla lapsia. Haukut, räyhäät ja keksit asioita, ja sitten nimittelet muita moukiksi ja vauvoja häiriköiksi. 

Aivan kuten itsekin oletat ja keksit asioita minusta, haukut ja nimittelet.

Vierailija
179/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaa uudeksi Teri Niitiksi.  

Tarkoitatko terminaattoria vai termiittiä?

ks

Hitler kuulee Teri Niitin imetyspäivityksestä

Onks tuo sun uni?

Vierailija
180/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kohteliasta mennä sivummalle.

Olisi kohteliasta katsoa muualle.

Kyse ei ole pelkästään katsomisesta. Siitä aiheutuu myös epämiellyttäviä ääniä, kuten se yökkäily. Minua ei kiinnosta jonkun vieraan naisen rinta, mutta silloin harvoin kun menen ulos syömään, haluan syödä rauhassa ja nauttia ruuastani.

Niinhän se äitikin haluaa tehdä. Miksi sinä olisit tärkeämpi kuin äiti ja hänen lapsensa?

Kuinka yksinkertainen oikein olet? Koska minä en häiritse ketään taoisin kuin paljastelav ämmä ja röyhtäilevä kakaransa.

Mä en oikein usko, että sä osaat käyttäytyä julkisella paikalla. Käytät sellaista kieltä, että tuskin onnistuu normaalit käytöstavat. Ei varmaankaan ole hygieniassasikaan kehumista.

Käytän tässä kontekstissa tarkoituksenmukaista kieltä, so. sellaisia ilmauksia, joita jopa kaltaisesi kouluttamattomat lähiömammat kykenevät ponnisteluitta ymmärtämään <3

Ei, sinä käytät moukkamaista kieltä, koska olet huonokäytöksinen. Kun sinua alkaa vähän harmittaa, alat räyhätä ja haukkua. Siinä ei auta se, että yrität liimata päälle jonkinlaista sivistyksen verhoa käyttämällä yhtäkkiä sanaa konteksti tai lyhennettä so. Kuitenkin taas lopussa esittelet todellista karvaasi.

Ja kuitenkin sinä olet meistä se, joka on kykenemätön ottamaan toisia ihmisiä huomioon. Paljastelet julkisesti ja häiriköit muitten ihmisten ruokarauhaa. Sitten loukkaannut, kun joku osoittaa toimintasi moukkamaisuuden. Suonet anteeksi suorapuheisuuteni, mutta on todettava, että olet varsin naurettava.

Kas niin, miellyttääkö tämä tyylilaji enemmän arvon moukkamammaa?

Ei. Sinä oletat kaikki nämä asiat. Sinä keksit kaikki nämä asiat päästäsi ja kirjoitat ne palstalle. Et kysy, miten minä toimin, et edes kysy, onko minulla lapsia. Haukut, räyhäät ja keksit asioita, ja sitten nimittelet muita moukiksi ja vauvoja häiriköiksi. 

Ihminen, joka ei ota toisia huomioon eikä osaa käyttäytyä julkisilla paikoilla asiallisesti = moukka. Häirikkö = aikuinen tai lapsi, joka aiheuttaa häiriötä. Oliko muuta epäselvää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän