Imettäminen ravintolassa
Olin lounasbuffetissa arkipäivänä, nuori nainen alkoi imettämään vauvaansa kaikkien nähden, paljasta ihoa ei näkynyt. Äiti ei kääntynyt muista asiakkaista poispäin. Ruokahalut menivät, eikö äidillä ollut tilannetajua?
Kommentit (285)
Mitä ihmettä nää ällöttävät imetysäänet oikein on? Mun lapset piti aikoinaan sellaista suloista tuhinaa imiessään. Ei ne mitään metrien päähän kuuluvia hörppimisääniä päästelleet. Eihän siellä ravintolassa kylki kyljessä vieraitten kanssa istuta ja kai siellä kuuluu normaalia juttelua ja astioiden kilinää mitkä peittää ne "hirveät äänet". Toki pienen lapsen äiti voi varautua ravintolakäyntiin imetyspaidalla tai vaikka jollain huivilla. Tuskin kovin moni ravintolassa paitaansa riisuu imettäessään. Ja muut ruokailijat yleensä keskittyvät omiin annoksiinsa ja seuralaisiinsa. Mun mielestä aika teoreettinen ongelma, että edes huomaisi jos parin pöydän päässä joku imettää. Kurjempaa ja häiritsevämpää se olisi, jos vauva itkisi nälkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nää ällöttävät imetysäänet oikein on? Mun lapset piti aikoinaan sellaista suloista tuhinaa imiessään. Ei ne mitään metrien päähän kuuluvia hörppimisääniä päästelleet. Eihän siellä ravintolassa kylki kyljessä vieraitten kanssa istuta ja kai siellä kuuluu normaalia juttelua ja astioiden kilinää mitkä peittää ne "hirveät äänet". Toki pienen lapsen äiti voi varautua ravintolakäyntiin imetyspaidalla tai vaikka jollain huivilla. Tuskin kovin moni ravintolassa paitaansa riisuu imettäessään. Ja muut ruokailijat yleensä keskittyvät omiin annoksiinsa ja seuralaisiinsa. Mun mielestä aika teoreettinen ongelma, että edes huomaisi jos parin pöydän päässä joku imettää. Kurjempaa ja häiritsevämpää se olisi, jos vauva itkisi nälkäänsä.
Niin sun korviin se on "suloista tuhinaa" - muiden korviin ihan jotain muuta. Tämä on ehkä vaikeaa käsittää, mutta valitettavasti totta.
Imettäkää kotonanne tai menkää lastenhoitohuoneeseen, jollainen löytyy ihan kauppakeskuksistakin. Ei itselle olis tullut mieleen imettää julkisella paikalla, mutta kaikillehan ei opeteta käytöstapoja kotona minkä valitettavasti huomaa täälläkin vähän turhan hyvin.
Pulloruokinnalla lapsena ollut inisee,.
Vierailija kirjoitti:
Anteksi mutta pitääkö lapsi tuoda ruoka aikan imetetäväksi ravintolaan+ menisi sitten imetää lastenhune. joku häpy pitää olla,vaikka kuinka luonnollinen asia imetys on!lapsen kanssa kuuluu ulkoilla eikä ängetä kauppakeskukset vietä päivää ja syömään.Mikään ei estä lypsää rinnoista maitoa tutipuloon ,jos sen imeväisikäisen kanssa ON pakko tulla ravintolaan,tutipullo suuhun.
JUST NÄIN , hyvä et joku järkevä täällä löytyy !
Imetys Ok, jos se hoidetaan huomaamatta. Nämä nykyajan äidit vaan tuppaa olemaan kovin esiintymishaluisia ja monet huonokäytöksisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä että on mautonta alkaa ruokkimaan rinnalla vauvaansa ravintolassa kaikkien muiden nähden ja kuullen. Se ällöttävä lutkutus ja vauvan röyhtäily kun eivät suoranaisesti nosta ruokahalua. Ravintoloissa on kyllä tilat missä voi imettää jos vauvalle iskee nälkä.
Miten teidän vauvat oikein syö? Mä en kuullut äsken mitään lutkutusta, vaikka imetin ihan hiljaisuudessa.
t. puolivuotiaan äiti, joka todellakin ruokkii vauvan myös ravintolassa, jos nälkä yllättää
No minusta äitien pitäisi ihan julkisesti ruokkia lapsia aina kun niillä on nälkä, mutta en kyllä haluaisi kuunnella sitä ääntä, mitä siitä tulee syöden ravintolassa omaa ruokaani, sillä siinä kyllä menisi ruokahalu....
Voi mennä ruokahalut, mutta muut lisäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Äidit haluavat huomiota.
Ai vauvan ruokkiminen onkin huomionhakua?
Kaipaavat huomiota kirjoitti:
Imettäkää kotonanne tai menkää lastenhoitohuoneeseen, jollainen löytyy ihan kauppakeskuksistakin. Ei itselle olis tullut mieleen imettää julkisella paikalla, mutta kaikillehan ei opeteta käytöstapoja kotona minkä valitettavasti huomaa täälläkin vähän turhan hyvin.
Ei muuten löydy imetystiloja kovinkaan helposti. Tuskinpa itse edes imetit, jos aina kotiin ehdit. Pulloruokitut ei syö niin usein kuin imetetyt vauvat.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä että on mautonta alkaa ruokkimaan rinnalla vauvaansa ravintolassa kaikkien muiden nähden ja kuullen. Se ällöttävä lutkutus ja vauvan röyhtäily kun eivät suoranaisesti nosta ruokahalua. Ravintoloissa on kyllä tilat missä voi imettää jos vauvalle iskee nälkä.
Vauvan ääniä. Ihan sama, vaikka ruokkisi tuttipullolla, vauvat röyhtäilee. Itsekin olet ollut vauva, ja röyhtäillyt.
Jos jotain äitiys on mulle opettanut, niin ymmärrystä. Ennen omaa lasta imetys vähän ällötti ja ahdisti. Nopeasti kävi ilmi että se on kuitenkin vauvalle maailman luonnollisin asia, hän saa siitä ravinnon ohella myös lohtua ja turvaa. Imetyksen julkisella paikalla voi tehdä huomaamattomasti muita kunnioittaen, peruskäytöstavat kuuluu tähänkin. Kyllä äideillä ja vauvoilla pitää olla oikeus liikkua: näin lisätään äitien jaksamista ja opetetaan samalla vauvaakin olemaan ihmisten ilmoilla. Onneksi mun läheiset kannustavat mahdollisimman hyvään vauvan hoitoon eivätkä turhaan kammoksu normaalia asiaa. Mä oon päättänyt että omalta osaltani tuun aina kannustamaan muita äitejä ja pyrin normalisoimaan äitiyteen liittyviä juttuja omassa lähipiirissä, hyvällä maulla toki :D
Luulisi miesten olevan onnellisia kun saa ilmaiseksi katsella tissejä samalla kun syö. Yleensä siitä ilosta pitää maksaa erikseen
Vierailija kirjoitti:
Imetys Ok, jos se hoidetaan huomaamatta. Nämä nykyajan äidit vaan tuppaa olemaan kovin esiintymishaluisia ja monet huonokäytöksisiä.
Mikähän minussa yli kuusikymppisessä ukossa on vikana, kun en koskaan näe kahviloissa/ravintoloissa esiintymishaluista imetystä? Ja mistä te toiset löydätte niin äänettömiä ravintoloita, että kuulette sinne salin perälle vauvan syömisäänet? On siis olemassa ihmisiä, joilla on korvakoiran (Otocyon megalotis) kuuloaisti.
Olen yhden kerran elämässäni nähnyt esiintymishaluisen imetystapahtuman. Se tapahtui vuonna 1983 Saksan-Tanskan välisellä lautalla ja siinä ei imetetty vauvaa vaan liki kouluikäistä lasta.
On käyty ja kieltämättä oli kivaa kun ei tarvinnut katsella rumia naisia eikä kiljuvia ruia kakaroita.