Miten mun tili voi olla miinuksella?!
En siis edes omista luottokorttia tms! Kävin kaupassa, eikä nettipankin mukaan summa ollut edes katevarauksessa, ihan ku sitä ei siis olis koskaan velotettu. Seuraavana päivänä tilanne edelleen sama, rahaa ei ollut mennyt tililtä pois. Kävin siis kaupassa vielä uudestaan, ja seuraavana päivänä tili näytti punaisella -7,02e! Kuinka voi olla mahdollista?
Kommentit (14)
Se tarkoittaa että sinulla on loputtomasti rahaa!!!
Tsiisus näitä järjen valoja. Olisikohan tili miinuksella siksi, että olet käynyt kaupassa vaikka tililläsi ei ole rahaa ja vielä ostanutkin sieltä jotain.
Ei voi olla noin vaikeaa tajuta edes ihan perusjuttuja.....
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:18"]ottoja enemmän kuin panoja
[/quote]
Oon kyllä pannut paljon.
Mulle käynyt sama monesti, vaikkei elctronilla pitäisi voida. Jotkut maksut lähtevät tililtä viikkojakin myöhässä ja sitten onkin tili yhtäkkiä miinuksella.
Mullakin oli tänään euron miinuksella. Electronilla käy noin joskus harvoin.
Jos talous on noin tiukalla, suosittelen pitämään kassakirjanpitoa. Yleensä se aina löytyy joku kuitti, mitä ei muista. Kannattaa myös säilyttää kuitit jonkin aikaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:14"]
En siis edes omista luottokorttia tms! Kävin kaupassa, eikä nettipankin mukaan summa ollut edes katevarauksessa, ihan ku sitä ei siis olis koskaan velotettu. Seuraavana päivänä tilanne edelleen sama, rahaa ei ollut mennyt tililtä pois. Kävin siis kaupassa vielä uudestaan, ja seuraavana päivänä tili näytti punaisella -7,02e! Kuinka voi olla mahdollista?
[/quote]Pienenä vihjeenä. Minulla esimerkiksi on vihko, mihin laitan kuukauden nettotulot. Miinustan kaikki ostokset tuloista, siitä voi seurata, että ei tuhlaa liikaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:21"]Tsiisus näitä järjen valoja. Olisikohan tili miinuksella siksi, että olet käynyt kaupassa vaikka tililläsi ei ole rahaa ja vielä ostanutkin sieltä jotain.
Ei voi olla noin vaikeaa tajuta edes ihan perusjuttuja.....
[/quote] tsiisus, kun se electron ei ole mikään luottokortti. Seuraavan kerran kun menee miinukselle, niin sulje tili.
Ymmärrän joo tietty, miks meni miinukselle, en vaan tajua kuinka VOI mennä, kyseessä kuitenkaan ei oo mikään luottokortti? Siis esim jos tilillä on euro, eihän sillä voi ostaa mitään yli euron maksavaa. Tai ei pitäisi ainakaan voida. Miksi kortti on sitte sallinu oston jos kerta (ja ilmeisesti) oli rahat jo loppu...? Joskus on oikeesti kaupasta jäänyt pikkuostokset velottamatta, siis ei oo menny rahaa vaikka kortilla ostinkin. Luulin taas näin käyneen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:29"]Mulle käynyt sama monesti, vaikkei elctronilla pitäisi voida. Jotkut maksut lähtevät tililtä viikkojakin myöhässä ja sitten onkin tili yhtäkkiä miinuksella.
[/quote]
No tätä mietinkin, ettei kyllä pitäis olla mahdollista. Onneks ei ton enempää menny miinukselle, ihmetyttää vaan et eiks ns velaks pitäis pystyä ostamaan vaan luottokortilla.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:49"]
Ymmärrän joo tietty, miks meni miinukselle, en vaan tajua kuinka VOI mennä, kyseessä kuitenkaan ei oo mikään luottokortti? Siis esim jos tilillä on euro, eihän sillä voi ostaa mitään yli euron maksavaa. Tai ei pitäisi ainakaan voida. Miksi kortti on sitte sallinu oston jos kerta (ja ilmeisesti) oli rahat jo loppu...? Joskus on oikeesti kaupasta jäänyt pikkuostokset velottamatta, siis ei oo menny rahaa vaikka kortilla ostinkin. Luulin taas näin käyneen. Ap
[/quote]
Luepa ne korttiehdot uudelleen....
Kauppiaalla ei oo lähteny velotus heti vaan on aktivoitunut vasta myöhemmin.