Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea on auton nahkapenkeissä?

Vierailija
13.07.2015 |

Talvella hanuri jäätyy ja kesällä pekoni tirisee. En voi käsittää tuollaista keksintöä.

Mitä etua on nahkapenkeistä verrattuna plyysi- tai normikangaspenkkeihin?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mulle nahkasisusta oli sellainen asia, jolla pudotin saman tien jotkut autot pois, kun olin uutta ostamassa.

Vierailija
22/42 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikein voisi tuota Volvoani edes kuvitella kangasverhoilulla... Ne kuuluvat Volkkareihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näin suharina on sanottava, että onhan se nahka ihan lyömätön materiaali varsinkin silloin, kun jakkaran pitää ottaa vastaan kaikki ruumiin eritteet ripulista spermaan ja kaikki siltä väliltä.

Vierailija
24/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat uuden auton ja pidät muutaman vuoden, jonka jälkeen vaihtoon, niin ota kangasverhoillut. Nahkasta maksat liikaa käyttövuosiin nähden. Sitten uusi omistaja murehtikoon...

Vierailija
25/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotisee ja lätisee paremmin sxtaillessa? Jää punakampi imukuvio pakaroihin?

Vierailija
26/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja juopuneitten sotkut on helpompi siivota. Niinpä niiä penkkejä löytyy usein takseista, etenkin pääkaunpunkiseudulla. Mukavia istuttavia ne eivät kyllä ole.

Vierailija
27/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aitoa nahkaa, niin se hengittää. Ja yhtä kuuma niissä kangaspenkeissäkin on.

Vierailija
28/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka auto mustilla nahoilla ja on ihan parhaat.
Bemarissa sporttikankaista tuli raudat läpi n:200000km ja nahoista 300000km.
Kostealla olen pyyhkinyt lasten kurat penkeiltä ja armeijan mustalla saapasrasvalla hangannut penkkejä ja rattia.
Ihan yhtä kylmät tai kuumat kuin muutkin penkit eikä hiosta, talvella webastolla auto lämpimäksi eikä tarvitse palella tai raapia ikkunoita.
Autolla ajettu jo 360000km enkä tiedä mitä tekisi sitte kun on kilometrit täynnä?
Tavallisilla penkeillä olevat autot on vaan niin vitun paskoja istua huonolla selällä.
T.mies

Vierailija
29/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi autoa, joissa molemmissa nahkapenkit. En vaihtaisi. Kerran vuodessa käsittelen ne nahanhoitoaineella ( menee max 1h) ja välillä silloin tällöin pyyhkäisen jos siltä tuntuu. Siistit, hyvännäköiset. Aina. Talvella penkinlämmittimet lämmittää nopeasti myös nahkapenkit.
Minulla on ollut kankaisia ja keinonahkaisia. Ennemmin kangas kuin keinonahka - se hikoaa ja tarttuu jne, oikea hyvälaatuinen hyvinhoidettu nahka ei.

Vierailija
30/42 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:01"]

Pärähtää paremmin kun pieraisee!

[/quote]

...ja hajukin kimpoaa paremmin hengitysilmaan :)

Vierailija
31/42 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:57"]No just niin. Perse hikoo ja reidet (shortseissa) imasee penkkiin, vaikka olis kummonen ilmastointi ja tuuletin. Kersoille voi hankkia suojat penkkeihin. Nämä nahkapenkit ovat niin ällöttäviä, siinä sitten muhii vuosien persehiet. Ja just nämä, jotka puolustelee helppohoitoisuudella ei tosielämässä hoida niitä ollenkaan. Nahkapenkkejä ja sohvia pitäisi hoitaa kuin ihoa (mitä ne oikeasti ovatkin, yök). pitäisi pyyhkiä liat pois ja rasvata säännöllisesti, että säilyttäisivät ominaisuutensa. [/quote] Niin siis ovat kestäviä? Vertaa huvikses 20 vuotta vanhoja kangaspenkkejä saman ikäsiin nahkapenkkeihin. Kummat lie ovat paremmassa/puhtaamassa kuosissa.

[/quote]

Kyllä nahkajakkaroissakin uurteet venyy ja haalistuu.

[/quote]

Kai tiedät että nahkaa kuuluu rasvaten hoitaa?

Vierailija
32/42 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites alcantara? Ei hiosta ja on kestävyydeltään huomattavasti parempaa kuin nahka.

Vierailija
33/42 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:55"]Mites alcantara? Ei hiosta ja on kestävyydeltään huomattavasti parempaa kuin nahka.
[/quote]
Kyllä alcantarassakin perse hikoaa ja alcantaraan pintaan tulee sellaista nukkaa kohtiin joissa suurin kulutus. Tuon nukan saa kyllä irti kun mattopuukon terällä rapsuttaa. Itse ottaisin mieluummin nahkapenkit. Nyt siis nahka-alcantarapenkit.

Vierailija
34/42 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:16"]Enpä oikein voisi tuota Volvoani edes kuvitella kangasverhoilulla... Ne kuuluvat Volkkareihin...
[/quote]
No mulla on volkkarissa nahkat :D

Vierailija
35/42 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:57"]No just niin. Perse hikoo ja reidet (shortseissa) imasee penkkiin, vaikka olis kummonen ilmastointi ja tuuletin. Kersoille voi hankkia suojat penkkeihin. Nämä nahkapenkit ovat niin ällöttäviä, siinä sitten muhii vuosien persehiet. Ja just nämä, jotka puolustelee helppohoitoisuudella ei tosielämässä hoida niitä ollenkaan.

Nahkapenkkejä ja sohvia pitäisi hoitaa kuin ihoa (mitä ne oikeasti ovatkin, yök). pitäisi pyyhkiä liat pois ja rasvata säännöllisesti, että säilyttäisivät ominaisuutensa.
[/quote] Niin siis ovat kestäviä? Vertaa huvikses 20 vuotta vanhoja kangaspenkkejä saman ikäsiin nahkapenkkeihin. Kummat lie ovat paremmassa/puhtaamassa kuosissa.
[/quote]
Ne kumpien omistaja on ollut huolellisempi ja välittänyt auton kunnosta.

Vierailija
36/42 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuntuu mukavilta. Ja jos on nahkapenkit autossa niin on sitten myös kunnolliset penkinlämmittimet.

Vierailija
37/42 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanuri ei ikinä jäähdy, paitsi kerran Lapissa kun oli -35. (Rasvaprosenttini ~20 eli toki voisi vielä tiputtaa) Penkinlämmitin minulle täysin turha kapistus, sen sijaan ratinlämmitin voisi joskus olla hyvä.

Niin lyhyitä sortseja että reidet koskettaisi penkkiin käytin viimeksi 90-luvulla, ja sanoisin että vain urheilessa, ei autossa.

Nahkapenkit nyt yleensä vaan tuntuu paremmilta minulle, ja kun kitkakerroin on alhainen sekin on hyvä. Kyllä kangaspenkitkin käy ihan hyvin, mutta nahkapenkit kuitenkin tyylikkäämmät.

Onneksi kaikki (joilla on varaa :-/ ) saa valita.

Vierailija
38/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Ostan aina auton jossa on kangaspenkit. Paljon mukavammat kesällä kun ei ole tulikuumat eikä talvella jääkylmät. Eikä ole samalla tavalla liukkaat kuten nahkapenkit.

Vierailija
39/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo pitää puhtaana, eivät kerää hajua, kestävät ja siistimmän näköset ku noi kangas härdellit.

Yleensä jo 150 tkm ajetun auton nahkapenkit on kyllä huonokuntoisemman näköiset kuin kangaspenkit. Helpompi tosiaan pitää puhtaana uutrna, mutta jotta kestävät hyväkuntoisina vaativat sitten paljon enemmän työtä kuin kangaspenkit.

Valinta olisi hankalahko jos nahkapenkit ei maksaisi noin 2-3000€ enemmän.

Vierailija
40/42 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatuautossa on nahkapenkit 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän