Eroon ahdistuksesta ilman lääkkeitä neljässä päivässä.
Kommentit (12)
Norjalaisten kehittämä "Bergenin neljän päivän intensiivihoito".
"Neljä päivää kestävä intensiivihoito toteutetaan 36 hengen pienryhmissä, mutta siihen sisältyy myös yksilöllistä ohjausta terapeutin kanssa. Ennen hoidon aloitusta potilaat ovat tehneet päätöksen omistaa neljä täyttä päivää muutoksen eteen."
"Suomessa Bergenin hoidon on toistaiseksi käynyt läpi vasta noin 80 ihmistä. Vielä ei siis puhuta suurten joukkojen hoidosta. HUS on ainoa paikka, missä tätä Suomessa toistaiseksi tehdään."
Vierailija kirjoitti:
Norjalaisten kehittämä "Bergenin neljän päivän intensiivihoito".
"Neljä päivää kestävä intensiivihoito toteutetaan 36 hengen pienryhmissä, mutta siihen sisältyy myös yksilöllistä ohjausta terapeutin kanssa. Ennen hoidon aloitusta potilaat ovat tehneet päätöksen omistaa neljä täyttä päivää muutoksen eteen."
"Suomessa Bergenin hoidon on toistaiseksi käynyt läpi vasta noin 80 ihmistä. Vielä ei siis puhuta suurten joukkojen hoidosta. HUS on ainoa paikka, missä tätä Suomessa toistaiseksi tehdään."
Varmaan kielletään kohta, kun lääketehtailta loppuu asiakkaat..
Mua kiinnostaa myös tämä. Ja olisi mahtavaa jos jollain näistä potilaista tai heidän tutuistaan olisi tästä lisätietoa.
Ei tuo varmaan kaikkia auta. Mitäköhän tuo intensiivinen hoito sitten on? Mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistusta. Olisi kamala ajatus pienryhmissä esitellä itseni jossain ringissä ja kertoa tuntemuksistani kaikille.
Mikä pienryhmä se sellainen on, missä on 36 henkilöä? Ja miksi just 36 eikä vaikka 32 tai 38?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo varmaan kaikkia auta. Mitäköhän tuo intensiivinen hoito sitten on? Mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistusta. Olisi kamala ajatus pienryhmissä esitellä itseni jossain ringissä ja kertoa tuntemuksistani kaikille.
Samoin tälläkin. Mua ahdistaa eniten yksin viikonloppuina tai kun on stressiä töissä (ja taas yksin vapaa-ajan). Yksinäisyys painaa päälle välillä pahasti. Ryhmässä taasen mun rooli ja "tarina" on ihan eri, en osaa/voi alkaa kertomaan vaivoistani, koska se sosiaalisen rooli pitää mut kasassa ryhmätilanteissa. En mistään hinnasta alkais ryhmässä paljastamaan esim yksinäisyyttäni.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pienryhmä se sellainen on, missä on 36 henkilöä? Ja miksi just 36 eikä vaikka 32 tai 38?
Pienryhmä on 3-6 henkeä, kommentoijan viestistä oli jäänyt kriittinen viiva pois. : )
Tämä menetelmä on tarkoitettu pakko-oireisten hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä menetelmä on tarkoitettu pakko-oireisten hoitoon.
Miksi otsikossa on sitten ahdistus ja masennus?
Psilot auttaa niin masennukseen kuin ahdistukseen. Suomessa ei edes tutkita asiaa.
Joku ikivanha juttu, koitin googlettaa ja löyty jotai vuosia vanhoja juttuja.
Perus IS, sit ne laittaa viel maksulliseks nää kaikki et ihmiset antais vikat rahansakki vanhoille jutuille