Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein just LIDLiin pulloja ja...

Vierailija
13.07.2015 |

sain samalla kokea miten töykeitä jotkut naiset on. 2 nuorta naista oli juuri lopettelemassa tyhjien pullojen palautustaan, minua ennen oli jonossa 2 naista (oiskohan olleet äiti ja tytär, muistuttivat niin toisiaan, toinen kuitenkin reilusti vanhemman näköinen). Heillä oli 2 ostoskärryllistä kukkuroillaan pullo ja tölkki kasseja. Kysäisin  kohteliaasti josko saisin palauttaa omani ensin koska minulla oli vain yksi kassillinen (n12 pulloa).

Tämä vanhempi tokaisi heti, että ei käy. No totesin että minä tässä sitten odottelen. Ei heillä toki mitään velvollisuutta ollut minua edelleen päästää, mutta ottaen huomioon että oma palautukseni kesti enintäin minuutin....heidän palautukseensa meni reilu puolituntia, niin olisihan se toki kohteliasta ollut.

Itse olen tarjonnut paikkaani jo silloinkin kun minulla on ollut 2-3 kassia limsapulloja ja olen nähnyt että toisella on vain muutama pullo. Aion näin toimia vastaisuudessakin vaikka minulle tylyjä oltiinkin. Enpä ollut ainoa joka näitä "rouvia" ihmetteli, ettei sillä.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen samaa kuin Ap. Myös kassajonossa jos itselläni on isot ostokset ja takanani olevalla vain muutama tarjoan hänelle mahdollisuutta mennä edelleni.

Joskus olisi mukava kun itsekin saisi samaa kohtelua, en kuitenkaan kassalla kehtaa sellaista ehdottaa, pullojonossa kyllä.

Vierailija
2/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kassalla, mutta nyt tuossa pullojonossa kysäisin kun oli itsellä tosiaan noin vähän ja näillä kukkura kärryt. Itse en olisi kehdannut kieltäytyä mutta jotkut näköjään vähät välittävät. No, sain lisäksi kuunnella tämän reilun puolitun tisen miten tää vanhempi nainen kiroili että "Hyi saa...na kun nää tölkit haisee" jne. Nää oli vissiin niitä WT naisia :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 siis Ap

Vierailija
4/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vienyt pullojas muualle?

Vierailija
5/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:47"]

[/quote]  Pullot oli ostettu Lidlistä ja kelpaavat vain sinne. Enkä jaksanut takaisin kotiinkaan niitä rahjata. Ap

Vierailija
6/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

lidl vastaanottaa kaikki pullot ja tölkit, muut kaupat ei hyväksy lidlin pulloja tai ainakaan niistä ei saa panttia

- ei ap

Vierailija
7/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pari viikkoa sitten palauttamassa pulloja ja edellä oli vanhempi rouva nuoren parin kanssa palauttamassa jättilastia pulloja. Rouva sanoi että kannattaa varmaan mennä viereiseen kauppaan, kun heillä kestää kauan. Sanoin ettei mulla  nyt ole niin kiire. Nuoren parin palautellessa pulloja tämä rouva kävi ostamassa kaupan ulkopuolelta kirsikoita ja tarjosi minullekin kun joudun heidän takiaan odottamaan :) joskus menee näinkin mukavasti.

Vierailija
8/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei mene kahdessa kärryllisessä edes pieniä tölkkejä tai pulloja mitään puoltatuntia ap. Ja yhdestä kassillisesta tuskin olisit minuutilla selvinnyt. Nyt oli toisten vuoro, turha sinun on siitä märehtiä.

Toki jos heillä ei ollut mihinkään kiire tai mitään niin ihan hyvin olisivat voineet odottaa kun sinä ladot pullojasi ennen heitä, mutta eivät he yhtään väärin tehneet kun vuorollaan pulloja laittoivat sen mikä määrä heillä oli. 

Vastaavasti voit miettiä tilanteen, jossa edelläsi olisi jonottanut 4 ihmistä puolikkaiden kärryllisten kanssa. Olisitko jäänyt jonoon? Olisiko sinun pitänyt päästä heidän ohitseen? Vai olisitko vain odottanut normaalisti niinkuin muutkin? 

Vierailija
9/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ymmärrän etteivät päästäneet etuilemaan, koska ainahan siihen jonoon tulee taakse joku jolla on vain vähän pulloja. Eivät varmaan halunneet viettää koko päivää odottaessa sellaista puolituntista kun kukaan ei halua palauttaa alle ostoskärryllistä

Vierailija
10/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josp olivat jo siinä kauan joutuneet itsekin odottelemaan? Saulla kuitenkin oli kassillinen niitä pulloja, ei vain yksi ti kaksi... Itse olisin kyllä antanut mennä edelle, mutta et tosiaan tiedä koko tilannetta, joten turha arvostella heidän käytöstään.

Vierailija
11/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:38"]

sain samalla kokea miten töykeitä jotkut naiset on. 2 nuorta naista oli juuri lopettelemassa tyhjien pullojen palautustaan, minua ennen oli jonossa 2 naista (oiskohan olleet äiti ja tytär, muistuttivat niin toisiaan, toinen kuitenkin reilusti vanhemman näköinen). Heillä oli 2 ostoskärryllistä kukkuroillaan pullo ja tölkki kasseja. Kysäisin  kohteliaasti josko saisin palauttaa omani ensin koska minulla oli vain yksi kassillinen (n12 pulloa).

Tämä vanhempi tokaisi heti, että ei käy. No totesin että minä tässä sitten odottelen. Ei heillä toki mitään velvollisuutta ollut minua edelleen päästää, mutta ottaen huomioon että oma palautukseni kesti enintäin minuutin....heidän palautukseensa meni reilu puolituntia, niin olisihan se toki kohteliasta ollut.

Itse olen tarjonnut paikkaani jo silloinkin kun minulla on ollut 2-3 kassia limsapulloja ja olen nähnyt että toisella on vain muutama pullo. Aion näin toimia vastaisuudessakin vaikka minulle tylyjä oltiinkin. Enpä ollut ainoa joka näitä "rouvia" ihmetteli, ettei sillä.

[/quote]

Asia on suhteellinen. Joskus minulla oli kasa ostoksia ja joku nuorimies kysyi voiko ohittaa kassajonossa kun hänellä on vain yksi ostos. Kohta tuli (ilmeisesti hänen kaverinsa) toinen nuorimies ja kysyi samaa asiaa. Toisella kerralla totesin, että yhden voin aina päästää - mutta se yksi meni jo.

Vierailija
12/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena ysille, todellakin 12 pulloa pystyin palauttamaan minuutissa ja näillä rouvilla meni runsas puolituntia. Siinä pyyhittiin välillä käsiä, keräiltiin pusseja, kiroiltiin jne jne. "Rouvat" saivat palautusta n50e joten on siinä ollut tölkki poikineen. (Tölkin pantti vain 15 c)    Ap

Vierailija
13/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ylipäänsä ärsyttää nää tyypit, jotka säilöö pulloja varastossaan jätesäkkikaupalla ja päättävät sitten tulla palauttamaan ne jonain ruuhkaisena lauantaina, mielellään niin että toinen palautusautomaatti on huollossa. Ja niitä sitten noukitaan hitaaaaaastisäkin pohjalta yksi kerrallaan kuin hidastetussa elokuvassa.

Onko se niin vaikeaa tuoda niit' pulloja muovikasillinen kerrallaan.

Vierailija
14/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteen huono käytös olisi ollut, että nämä olisivat ohittaneet jonon ja palautelleet pullojaan. Ok käytös on sitä, että palauttavat pullonsa omalla vuorollaan. Hyvä käytös olisi ollut kohteliaampi kieltäytyminen sinun edelle päästämisestäsi. Erittäin hyvä käytös olisi ollut sitä, että he olisivat päästäneet sinut edelleen, jos heillä ei ollut kiirettä.

Sinun tilanteesi huono käytös olisi ollut, että olisit ohittanut heidät ilman mitään sanoja. Ok käytös sitä, että kysyt pääsetkö ohi, kun sinulla on vähemmän pulloja. Hyvä käytös sitä, että olisit vain odottanut vuoroasi. Erittäin hyvä käytös olisi ollut sitä, että heidän tarjotessaan sinulle ohitusta, olisit todennut voivasi odottaa ihan hyvin vuoroasi.

Jokatapauksessa ap, turhaan sä muita arvostelet tässä.

Vierailija
15/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:02"]

Josp olivat jo siinä kauan joutuneet itsekin odottelemaan? Saulla kuitenkin oli kassillinen niitä pulloja, ei vain yksi ti kaksi... Itse olisin kyllä antanut mennä edelle, mutta et tosiaan tiedä koko tilannetta, joten turha arvostella heidän käytöstään.

[/quote] Kyllä, niinkuin mainitsikin että 12 pulloa. Eipä heillä mitään velvollisuutta ollut, niinhän kirjoitinkin, mutta kohteliaisuudesta ei ollut hajuakaan...tämä minulla lienee täysi oikeus todeta.

Vierailija
16/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:52"]

Minä olin pari viikkoa sitten palauttamassa pulloja ja edellä oli vanhempi rouva nuoren parin kanssa palauttamassa jättilastia pulloja. Rouva sanoi että kannattaa varmaan mennä viereiseen kauppaan, kun heillä kestää kauan. Sanoin ettei mulla  nyt ole niin kiire. Nuoren parin palautellessa pulloja tämä rouva kävi ostamassa kaupan ulkopuolelta kirsikoita ja tarjosi minullekin kun joudun heidän takiaan odottamaan :) joskus menee näinkin mukavasti.

[/quote]  IHANA!  Ap

Vierailija
17/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:11"]

Mua ylipäänsä ärsyttää nää tyypit, jotka säilöö pulloja varastossaan jätesäkkikaupalla ja päättävät sitten tulla palauttamaan ne jonain ruuhkaisena lauantaina, mielellään niin että toinen palautusautomaatti on huollossa. Ja niitä sitten noukitaan hitaaaaaastisäkin pohjalta yksi kerrallaan kuin hidastetussa elokuvassa.

[/quote]  :DDDDDDDDDDDD Juuri näin. Ihan kuin olisit nähnyt tilanteen. Toinen automaatti oli tosiaan rikki. Naiset kiroili kun tölkit haisee ja kädet menee likaiseksi. Välillä hakivat paperia käsiä pyyhiäkseen jne jne. Melkein ois naurattanut ellei ois ärsyttänyt. :D  Ap

Vierailija
18/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:11"]

[/quote]

Mulle esimerkiksi on huomattavasti helpompaa tuoda niitä pulloja kerralla enemmän, kun koko perheen kanssa käydään kaupassa autolla. Ei hirveesti inspaa ottaa pullokassia mukaan kun menee lähikauppaan 2 muksun kanssa tuplarattaineen. 

Ota myös huomioon, että jos nää kärryjen kanssa pulloja tuovat, toisi niitä jatkuvasti pussissa niin pullojen määrä, eikä palautusautomaattien määrä silti muuttuisi. Jos vähän mietit, niin ymmärrät, että silloin siinä edelläsi olisi edelleen yhtä paljon pulloja, mutta useampi ihminen. Sitä taas kun mietitään niin voit myös tiedostaa sen, että jokainen palauttajan vaihto pulloautomaatilla myös lisää jonotusaikaasi. Sama määrä pulloja yhdellä asiakkaalla vs  4 asiakkaalla kestää kauemmin palauttaa 4 asiakkaalla, koska vaihdot tulevat mukaan.

Ja hei, ap oli palauttamassa MAANANTAINA, ei ruuhkalauantaina. =)

Vierailija
19/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä vietiin Forssan Lidliin pulloja. Edellämme oli mies tyttärensä kanssa. Heillä oli useitä jätesäkillisiä pulloja ja purkkeja palautettavana. 

Aina kun joku tuli heidän taakseen jonoon, nappasi isä kuitin ja päästi uuden asiakkaan automaatille. Jatkoivat sen jälkeen omien pullojensa palauttamista. Kyllä oli fiksua!!!!!

Vierailija
20/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:51"]

[/quote]

Siksi kannattaakin osta Lidlistä vain tölkkejä, niistä saa pantin mistä tahansa automaatista.

lidl vastaanottaa kaikki pullot ja tölkit, muut kaupat ei hyväksy lidlin pulloja tai ainakaan niistä ei saa panttia

- ei ap

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi