Vein just LIDLiin pulloja ja...
sain samalla kokea miten töykeitä jotkut naiset on. 2 nuorta naista oli juuri lopettelemassa tyhjien pullojen palautustaan, minua ennen oli jonossa 2 naista (oiskohan olleet äiti ja tytär, muistuttivat niin toisiaan, toinen kuitenkin reilusti vanhemman näköinen). Heillä oli 2 ostoskärryllistä kukkuroillaan pullo ja tölkki kasseja. Kysäisin kohteliaasti josko saisin palauttaa omani ensin koska minulla oli vain yksi kassillinen (n12 pulloa).
Tämä vanhempi tokaisi heti, että ei käy. No totesin että minä tässä sitten odottelen. Ei heillä toki mitään velvollisuutta ollut minua edelleen päästää, mutta ottaen huomioon että oma palautukseni kesti enintäin minuutin....heidän palautukseensa meni reilu puolituntia, niin olisihan se toki kohteliasta ollut.
Itse olen tarjonnut paikkaani jo silloinkin kun minulla on ollut 2-3 kassia limsapulloja ja olen nähnyt että toisella on vain muutama pullo. Aion näin toimia vastaisuudessakin vaikka minulle tylyjä oltiinkin. Enpä ollut ainoa joka näitä "rouvia" ihmetteli, ettei sillä.
Kommentit (70)
Moni yrittäjä, esim. Pieni pizzeria, palauttaa juuri näitä jättilasteja.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:11"]
Mua ylipäänsä ärsyttää nää tyypit, jotka säilöö pulloja varastossaan jätesäkkikaupalla ja päättävät sitten tulla palauttamaan ne jonain ruuhkaisena lauantaina, mielellään niin että toinen palautusautomaatti on huollossa. Ja niitä sitten noukitaan hitaaaaaastisäkin pohjalta yksi kerrallaan kuin hidastetussa elokuvassa.
Onko se niin vaikeaa tuoda niit' pulloja muovikasillinen kerrallaan.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:47"]
Mikset vienyt pullojas muualle?
[/quote]
lidl vastaanottaa kaikki pullot ja tölkit, muut kaupat ei hyväksy lidlin pulloja tai ainakaan niistä ei saa panttia
- ei ap
[/quote]
Jos niitä pulloja oli niin hirveen vähän, niin ei ne pantit olisi isoja.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:47"] Mikset vienyt pullojas muualle? [/quote] lidl vastaanottaa kaikki pullot ja tölkit, muut kaupat ei hyväksy lidlin pulloja tai ainakaan niistä ei saa panttia - ei ap [/quote] Jos niitä pulloja oli niin hirveen vähän, niin ei ne pantit olisi isoja.
[/quote] 12 pulloa a40senttiä...olisin tietty voinut jättää ne sinne. Ajattelinkin että jos siihen tulee joku kiva ihminen palautustensa kanssa niin annan ne heille...en kuitenkaan halunnut antaa niitä näille "rouville" koska vastaus oli iin tyly. Ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:11"]
Mua ylipäänsä ärsyttää nää tyypit, jotka säilöö pulloja varastossaan jätesäkkikaupalla ja päättävät sitten tulla palauttamaan ne jonain ruuhkaisena lauantaina, mielellään niin että toinen palautusautomaatti on huollossa. Ja niitä sitten noukitaan hitaaaaaastisäkin pohjalta yksi kerrallaan kuin hidastetussa elokuvassa.
Onko se niin vaikeaa tuoda niit' pulloja muovikasillinen kerrallaan.
[/quote]
Mulle esimerkiksi on huomattavasti helpompaa tuoda niitä pulloja kerralla enemmän, kun koko perheen kanssa käydään kaupassa autolla. Ei hirveesti inspaa ottaa pullokassia mukaan kun menee lähikauppaan 2 muksun kanssa tuplarattaineen.
Ota myös huomioon, että jos nää kärryjen kanssa pulloja tuovat, toisi niitä jatkuvasti pussissa niin pullojen määrä, eikä palautusautomaattien määrä silti muuttuisi. Jos vähän mietit, niin ymmärrät, että silloin siinä edelläsi olisi edelleen yhtä paljon pulloja, mutta useampi ihminen. Sitä taas kun mietitään niin voit myös tiedostaa sen, että jokainen palauttajan vaihto pulloautomaatilla myös lisää jonotusaikaasi. Sama määrä pulloja yhdellä asiakkaalla vs 4 asiakkaalla kestää kauemmin palauttaa 4 asiakkaalla, koska vaihdot tulevat mukaan.
Ja hei, ap oli palauttamassa MAANANTAINA, ei ruuhkalauantaina. =)
[/quote]
Jos vähän mietit, jos toisin kerran vuodessa pulloni rekalla kauppaan niin takana tulevat saisivat odottaa koko päivän!
[/quote]
Niin ja vastaavasti olisivat koko aiemman vuoden päässeet pulloautomaatille nopeammin, koska sinä et ollut tuomassa pullojasi. Vastasin, vaikka vedit ajatuksen täysin överiksi, rekallista pulloja ei voi palauttaa kerralla, koska kauppojen resurssit ei siihen riitä.
[/quote]
Ymmärrätkö että kun välillä vien niitä muovikassillisen niin n. 70% kenenkään ei tarvitse odottaa hetkeäkään, koska takana ei ole jonoa. Onko sinulla mitään käsitystä kaaos teoriasta?
[/quote]
Ja minä vien sen ostoskärryllisen aina kerralla ja vain yhden ainoan kerran on käynyt niin että kaiki muut koneet lakkasi toimimasta ja taakseni alkoi kertyä jonoa. Tuota pullopistettä hoiti joku kehitysvammaisten poppoo, eikä seillä oikein hommat toiminut. Onneksi koko kauppa lopetti ja uuden kauppiaan myötä myös pullokoneet alkoi pysyä käynnissä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:31"]
hyvä on nostella niitä pulloja koneeseen suht hitaasti ja oikein päin,sillon ei ala kone huutaa tai mene tukkoon
[/quote]
No sen koneen tahdin ja nopeimman tavan oppii ensimmäisen kassillisen aikana. Viivakoodi yleensä ylöspäin ja toisen tölkin voi yleensä laittaa siiihen hihnalle jo valmiiksi. Lopt kuusi kassia menee sitten maksinopeudella, kun taas yhden kassin tuojista jokainen on hidas.
Amatöörit....
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:20"]
Jäit sitten siihen puoleksi tunniksi tönöttämään, vaikka olisit voinut esim mennä ensin tekemään ostokset? Eh.
[/quote]
No en minäkään kyllä lähtisi sen pullokassin kanssa kauppaan ja sitten ostosten kanssa pulloautomaatille. Joskus olen heittänyt pullot takas autoon, kun olen huomannut että palautuspisteessä on jonoa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:42"]
Ei se ole keskimäärin nopeampaa että 10 henkilö tuo yhden kassillisen, kuin että kaksi henkilö tuo viisi kassillsta
[/quote]
Keskimäärin niin, mutta miksi ihmeessä kuvittelet, että aina silloin kun ihmiset palauttavat vähän pulloja, heitä on jonossa enemmän? Vai onko sinun kaupassasi automaatilla koko ajan joku? Sitten kyllä ymmärrän. Niissä kaupoissa, joissa minä käyn, näin ei ole.
No, jokainen tavallaan. Minä jonottaisin mieluummin kerran viikossa viisi minuuttia kuin kerran kuussa 20 minuuttia. Harvemmin niiden automaattien vieressä on mukavia sohvatuoleja, joissa lukea kirjaa odotellessa.
[/quote]
Hä? Tietysti pullokoneella käydään useammin, jos tuodaan muutama pullo kerrallaan. Eihän se käyntimäärä vaikuta pullojen määrään. Aika harvoin siihen automaatille joutuu jonottamaan, joten ei haittaa vaikka palauttaa ostoskärryllisen kerrallaan.
Uskokaa nyt huviksenne että se piniä määriä kerrallaan palauttaminen ei lyhennä keskimääräistä jonotusaikaa, vaan pidentää sitä. Aivan sama kaupassakin, yhden maitopurkin ostajat vain lisää jonoja.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:29"]
Ottaen sen kummemmin kantaa siihen, kumpi on töykeämpää, ruikuttaa itselleen vuoroa, vai vastata kyseiseen kysymykseen kielteisesti, totean vain, että Lidleissä on aina vähintään kaksi pullonpalautus automaattia. Toisekseen saa olla melkoisen hidas palauttaja, joka saa kahden kärryllisen palauttamiseen tuhrattua aikaa puolituntia, saatika vielä sen ylikin. Eikä ainakaan itselläni 12 pullon palauttamiseen mene kuin korkeintaan puoli minuuttia.
[/quote] Olet ihan oikeassa. Automaatteja kaksi, tosin toinen rikki. Palautukseeni meni maksimissaan minuutti. En usko että ko "rouvillakaan" olisi aikaa noin paljon mennyt, mutta kun osa pusseista oli solmittu, tölkit niin likaiset etteivät tienneet mistä kohdin olisivat ottaneet kiinni, välillä hakivat paperia pyyhkiäkseen käsiään jne jne. Ap
[/quote]
No olisiko tilanne ollut parmepi jos se kahden tädin seurue olisikin ollut suurempi ja jokaisella olisi ollut vain se kassi tai pari? Ainoa ero olisi ollut se että aikaa olisi mennyt enemmän, etkä sinä olisi kehdannut kysellä etuilumahdollisuutta kun muilla ei ollut merkittävästi enemmän palautettavaa kuin sinulla.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:29"]
Ottaen sen kummemmin kantaa siihen, kumpi on töykeämpää, ruikuttaa itselleen vuoroa, vai vastata kyseiseen kysymykseen kielteisesti, totean vain, että Lidleissä on aina vähintään kaksi pullonpalautus automaattia. Toisekseen saa olla melkoisen hidas palauttaja, joka saa kahden kärryllisen palauttamiseen tuhrattua aikaa puolituntia, saatika vielä sen ylikin. Eikä ainakaan itselläni 12 pullon palauttamiseen mene kuin korkeintaan puoli minuuttia.
[/quote] Olet ihan oikeassa. Automaatteja kaksi, tosin toinen rikki. Palautukseeni meni maksimissaan minuutti. En usko että ko "rouvillakaan" olisi aikaa noin paljon mennyt, mutta kun osa pusseista oli solmittu, tölkit niin likaiset etteivät tienneet mistä kohdin olisivat ottaneet kiinni, välillä hakivat paperia pyyhkiäkseen käsiään jne jne. Ap