Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein just LIDLiin pulloja ja...

Vierailija
13.07.2015 |

sain samalla kokea miten töykeitä jotkut naiset on. 2 nuorta naista oli juuri lopettelemassa tyhjien pullojen palautustaan, minua ennen oli jonossa 2 naista (oiskohan olleet äiti ja tytär, muistuttivat niin toisiaan, toinen kuitenkin reilusti vanhemman näköinen). Heillä oli 2 ostoskärryllistä kukkuroillaan pullo ja tölkki kasseja. Kysäisin  kohteliaasti josko saisin palauttaa omani ensin koska minulla oli vain yksi kassillinen (n12 pulloa).

Tämä vanhempi tokaisi heti, että ei käy. No totesin että minä tässä sitten odottelen. Ei heillä toki mitään velvollisuutta ollut minua edelleen päästää, mutta ottaen huomioon että oma palautukseni kesti enintäin minuutin....heidän palautukseensa meni reilu puolituntia, niin olisihan se toki kohteliasta ollut.

Itse olen tarjonnut paikkaani jo silloinkin kun minulla on ollut 2-3 kassia limsapulloja ja olen nähnyt että toisella on vain muutama pullo. Aion näin toimia vastaisuudessakin vaikka minulle tylyjä oltiinkin. Enpä ollut ainoa joka näitä "rouvia" ihmetteli, ettei sillä.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä on nostella niitä pulloja koneeseen suht hitaasti ja oikein päin,sillon ei ala kone huutaa tai mene tukkoon

Vierailija
42/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä päivä niin kyllä silloin jaksaa olla ystävällinen ja huomaavainen. Joskus taas voi olla huono päivä, meillä itse kullakin jolloin ei niin huvittaisi huomioda muita ihmisiä.
Kiire ja stressi aiheuttaa myös kireyttä ja sitä kautta myös itsekyyttä
Ymmärrän kyllä myös sen, että jos itse on aina se avun antaja jokaiselle ,niin kaipaisi jonkinlaista huomioimisen elettä muiltakin
ihmisiltä. Jossain vaiheessa elämää saamme varmasti jokainen jotakin kautta apua itsellemme. Ja itse kyllä saan siitä hyvän olon
jos voin jotakin/joitakin ihmisiä auttaa.

"Kuka auttaa, niin sitä autetaan."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:11"]

Tilanteen huono käytös olisi ollut, että nämä olisivat ohittaneet jonon ja palautelleet pullojaan. Ok käytös on sitä, että palauttavat pullonsa omalla vuorollaan. Hyvä käytös olisi ollut kohteliaampi kieltäytyminen sinun edelle päästämisestäsi. Erittäin hyvä käytös olisi ollut sitä, että he olisivat päästäneet sinut edelleen, jos heillä ei ollut kiirettä.

Sinun tilanteesi huono käytös olisi ollut, että olisit ohittanut heidät ilman mitään sanoja. Ok käytös sitä, että kysyt pääsetkö ohi, kun sinulla on vähemmän pulloja. Hyvä käytös sitä, että olisit vain odottanut vuoroasi. Erittäin hyvä käytös olisi ollut sitä, että heidän tarjotessaan sinulle ohitusta, olisit todennut voivasi odottaa ihan hyvin vuoroasi.

Jokatapauksessa ap, turhaan sä muita arvostelet tässä.

[/quote]

Kyllä tässä minun lähimmässä Lidlissäkin on näitä jättikuormien palauttajia. Sinne tulee muuallakin asuvia lastiensa kanssa. mutta joka kerta kun huomaavat että joku tulee pienen pullomäärän kanssa, antavat laittaa siinä välissä. Tämä Pasilassa Helsingissä. Täällä on ystävällistä porukkaa:).  Ymmärrän ap:n ihmettelyn ja olen samaa mieltä.

Vierailija
44/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:17"]

Mua ylipäänsä ärsyttää nää tyypit, jotka säilöö pulloja varastossaan jätesäkkikaupalla ja päättävät sitten tulla palauttamaan ne jonain ruuhkaisena lauantaina, mielellään niin että toinen palautusautomaatti on huollossa. Ja niitä sitten noukitaan hitaaaaaastisäkin pohjalta yksi kerrallaan kuin hidastetussa elokuvassa.

Onko se niin vaikeaa tuoda niit' pulloja muovikasillinen kerrallaan.

[/quote]

Mulle esimerkiksi on huomattavasti helpompaa tuoda niitä pulloja kerralla enemmän, kun koko perheen kanssa käydään kaupassa autolla. Ei hirveesti inspaa ottaa pullokassia mukaan kun menee lähikauppaan 2 muksun kanssa tuplarattaineen. 

Ota myös huomioon, että jos nää kärryjen kanssa pulloja tuovat, toisi niitä jatkuvasti pussissa niin pullojen määrä, eikä palautusautomaattien määrä silti muuttuisi. Jos vähän mietit, niin ymmärrät, että silloin siinä edelläsi olisi edelleen yhtä paljon pulloja, mutta useampi ihminen. Sitä taas kun mietitään niin voit myös tiedostaa sen, että jokainen palauttajan vaihto pulloautomaatilla myös lisää jonotusaikaasi. Sama määrä pulloja yhdellä asiakkaalla vs  4 asiakkaalla kestää kauemmin palauttaa 4 asiakkaalla, koska vaihdot tulevat mukaan.

Ja hei, ap oli palauttamassa MAANANTAINA, ei ruuhkalauantaina. =)

[/quote]

Jos vähän mietit, jos toisin kerran vuodessa pulloni rekalla kauppaan niin takana tulevat saisivat odottaa koko päivän!

[/quote]

Niin ja vastaavasti olisivat koko aiemman vuoden päässeet pulloautomaatille nopeammin, koska sinä et ollut tuomassa pullojasi. Vastasin, vaikka vedit ajatuksen täysin överiksi, rekallista pulloja ei voi palauttaa kerralla, koska kauppojen resurssit ei siihen riitä.

[/quote]

Ymmärrätkö että kun välillä vien niitä muovikassillisen niin n. 70% kenenkään ei tarvitse odottaa hetkeäkään, koska takana ei ole jonoa. Onko sinulla mitään käsitystä kaaos teoriasta?

Vierailija
45/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:17"]

Mua ylipäänsä ärsyttää nää tyypit, jotka säilöö pulloja varastossaan jätesäkkikaupalla ja päättävät sitten tulla palauttamaan ne jonain ruuhkaisena lauantaina, mielellään niin että toinen palautusautomaatti on huollossa. Ja niitä sitten noukitaan hitaaaaaastisäkin pohjalta yksi kerrallaan kuin hidastetussa elokuvassa.

[/quote]

Mulle esimerkiksi on huomattavasti helpompaa tuoda niitä pulloja kerralla enemmän, kun koko perheen kanssa käydään kaupassa autolla. Ei hirveesti inspaa ottaa pullokassia mukaan kun menee lähikauppaan 2 muksun kanssa tuplarattaineen. 

Ota myös huomioon, että jos nää kärryjen kanssa pulloja tuovat, toisi niitä jatkuvasti pussissa niin pullojen määrä, eikä palautusautomaattien määrä silti muuttuisi. Jos vähän mietit, niin ymmärrät, että silloin siinä edelläsi olisi edelleen yhtä paljon pulloja, mutta useampi ihminen. Sitä taas kun mietitään niin voit myös tiedostaa sen, että jokainen palauttajan vaihto pulloautomaatilla myös lisää jonotusaikaasi. Sama määrä pulloja yhdellä asiakkaalla vs  4 asiakkaalla kestää kauemmin palauttaa 4 asiakkaalla, koska vaihdot tulevat mukaan.

Ja hei, ap oli palauttamassa MAANANTAINA, ei ruuhkalauantaina. =)

[/quote]

Jos vähän mietit, jos toisin kerran vuodessa pulloni rekalla kauppaan niin takana tulevat saisivat odottaa koko päivän!

[/quote]

Niin ja vastaavasti olisivat koko aiemman vuoden päässeet pulloautomaatille nopeammin, koska sinä et ollut tuomassa pullojasi. Vastasin, vaikka vedit ajatuksen täysin överiksi, rekallista pulloja ei voi palauttaa kerralla, koska kauppojen resurssit ei siihen riitä.

[/quote]

Ymmärrätkö että kun välillä vien niitä muovikassillisen niin n. 70% kenenkään ei tarvitse odottaa hetkeäkään, koska takana ei ole jonoa. Onko sinulla mitään käsitystä kaaos teoriasta?

[/quote]

Tiedätkö esim. miten liikenteessä ruuhkat syntyvät? Entä jos jossain palaisi punaiset valot 30 minuuttia tai tunnin mitä tapahtuu?

Vierailija
46/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:26"]

[/quote]

Eli sulla menee sellainen 45 litraa juomaa päivässä? Ostoskärryn kanssa saat kuskata vaikka veisit päivittäin. Sen rekallisen voisi varmaan palauttaa suoraan johonkin, eikä tarvis purkaa sitä kaupan automaattiin. Järjen käyttö sallittu.

[/quote]

En tahto olla yhtä vähäjärkinen kuin sinä!

Vitun SIKA!

Vierailija
47/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien aina kaikki isot satsit sellaisiin paikkoihin joissa monta pullonpalautuskonetta. Lidliin vien tasan heidän pullot kun en halua aiheuttaa jonoa.

Vierailija
48/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:38"]

sain samalla kokea miten töykeitä jotkut naiset on. 2 nuorta naista oli juuri lopettelemassa tyhjien pullojen palautustaan, minua ennen oli jonossa 2 naista (oiskohan olleet äiti ja tytär, muistuttivat niin toisiaan, toinen kuitenkin reilusti vanhemman näköinen). Heillä oli 2 ostoskärryllistä kukkuroillaan pullo ja tölkki kasseja. Kysäisin  kohteliaasti josko saisin palauttaa omani ensin koska minulla oli vain yksi kassillinen (n12 pulloa).

Tämä vanhempi tokaisi heti, että ei käy. No totesin että minä tässä sitten odottelen. Ei heillä toki mitään velvollisuutta ollut minua edelleen päästää, mutta ottaen huomioon että oma palautukseni kesti enintäin minuutin....heidän palautukseensa meni reilu puolituntia, niin olisihan se toki kohteliasta ollut.

Itse olen tarjonnut paikkaani jo silloinkin kun minulla on ollut 2-3 kassia limsapulloja ja olen nähnyt että toisella on vain muutama pullo. Aion näin toimia vastaisuudessakin vaikka minulle tylyjä oltiinkin. Enpä ollut ainoa joka näitä "rouvia" ihmetteli, ettei sillä.

[/quote]

Asia on suhteellinen. Joskus minulla oli kasa ostoksia ja joku nuorimies kysyi voiko ohittaa kassajonossa kun hänellä on vain yksi ostos. Kohta tuli (ilmeisesti hänen kaverinsa) toinen nuorimies ja kysyi samaa asiaa. Toisella kerralla totesin, että yhden voin aina päästää - mutta se yksi meni jo.

[/quote]

Turha miinustella! Nuorimies kysyi saman kysymyksen viereisellä kassalla ja pääsi jonon ohi!

Vierailija
49/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

41) juuri näin! Kassajonossa varsinkin nämä ohipääsyn kyselijät ovat mielestäni röyhkeitä. Työpäivän jälkeen ruokakaupaan raahautuneena ja muutaman päivän ostokset onnellisesti haalineena sitä huokaa helpotuksesta kun kassalla tulee oma vuoro. Kotona odotellaan jo nälkäisinä. Sitten sieltä takaa pyyhältää nuoria miehiä yhden tavaran ostoksineen ohipääsyä yrittämään. Odotin kiltisti omaa vuoroani, niin myös he saavat luvan odottaa. Yhden ostoksen ohittelijoita riittää.

Vierailija
50/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:41"]

Tilanteen huono käytös olisi ollut, että nämä olisivat ohittaneet jonon ja palautelleet pullojaan. Ok käytös on sitä, että palauttavat pullonsa omalla vuorollaan. Hyvä käytös olisi ollut kohteliaampi kieltäytyminen sinun edelle päästämisestäsi. Erittäin hyvä käytös olisi ollut sitä, että he olisivat päästäneet sinut edelleen, jos heillä ei ollut kiirettä.

Sinun tilanteesi huono käytös olisi ollut, että olisit ohittanut heidät ilman mitään sanoja. Ok käytös sitä, että kysyt pääsetkö ohi, kun sinulla on vähemmän pulloja. Hyvä käytös sitä, että olisit vain odottanut vuoroasi. Erittäin hyvä käytös olisi ollut sitä, että heidän tarjotessaan sinulle ohitusta, olisit todennut voivasi odottaa ihan hyvin vuoroasi.

Jokatapauksessa ap, turhaan sä muita arvostelet tässä.

[/quote]

Kyllä tässä minun lähimmässä Lidlissäkin on näitä jättikuormien palauttajia. Sinne tulee muuallakin asuvia lastiensa kanssa. mutta joka kerta kun huomaavat että joku tulee pienen pullomäärän kanssa, antavat laittaa siinä välissä. Tämä Pasilassa Helsingissä. Täällä on ystävällistä porukkaa:).  Ymmärrän ap:n ihmettelyn ja olen samaa mieltä.

[/quote] Kiitos tästä!  :) Ap

Vierailija
51/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:54"]

41) juuri näin! Kassajonossa varsinkin nämä ohipääsyn kyselijät ovat mielestäni röyhkeitä. Työpäivän jälkeen ruokakaupaan raahautuneena ja muutaman päivän ostokset onnellisesti haalineena sitä huokaa helpotuksesta kun kassalla tulee oma vuoro. Kotona odotellaan jo nälkäisinä. Sitten sieltä takaa pyyhältää nuoria miehiä yhden tavaran ostoksineen ohipääsyä yrittämään. Odotin kiltisti omaa vuoroani, niin myös he saavat luvan odottaa. Yhden ostoksen ohittelijoita riittää.

[/quote]

Näin se on. Kilttejä käytetään hyväksi ja he jäävät aina jonon hännille, kun minuutin palauttajat ryysii edelle ja odottavat, että heillä on siihen oikeus.

Minä en anna enää tilaa. Olen jonottanut vuoroni ja pidän sen. Lapset ja vanhukset ja vammaiset on eri asia, heidät päästän eteen. Mutta virkeät viisikymppisen 12 pullon palauttajat jonottaa, kuten minäkin

Vierailija
52/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:54"]

[/quote]

Näin se on. Kilttejä käytetään hyväksi ja he jäävät aina jonon hännille, kun minuutin palauttajat ryysii edelle ja odottavat, että heillä on siihen oikeus.

Minä en anna enää tilaa. Olen jonottanut vuoroni ja pidän sen. Lapset ja vanhukset ja vammaiset on eri asia, heidät päästän eteen. Mutta virkeät viisikymppisen 12 pullon palauttajat jonottaa, kuten minäkin

[/quote] Minä kyllä aion (edelleen) ihan itse tarjota paikkaani yhä edelleen, myös niille virkeille viiskymppisille, jos heillä on vaan muutama pullo ja itsellä sattuu olemaan 2-3 kassillista. Ap

Vierailija
53/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:11"]Mua ylipäänsä ärsyttää nää tyypit, jotka säilöö pulloja varastossaan jätesäkkikaupalla ja päättävät sitten tulla palauttamaan ne jonain ruuhkaisena lauantaina, mielellään niin että toinen palautusautomaatti on huollossa. Ja niitä sitten noukitaan hitaaaaaastisäkin pohjalta yksi kerrallaan kuin hidastetussa elokuvassa.

[/quote]

Määritteletkö hidastetun elokuvan? En ole ikinä nähnyt.

Vierailija
54/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäit sitten siihen puoleksi tunniksi tönöttämään, vaikka olisit voinut esim mennä ensin tekemään ostokset? Eh.

Vierailija
55/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen sen kummemmin kantaa siihen, kumpi on töykeämpää, ruikuttaa itselleen vuoroa, vai vastata kyseiseen kysymykseen kielteisesti, totean vain, että Lidleissä on aina vähintään kaksi pullonpalautus automaattia. Toisekseen saa olla melkoisen hidas palauttaja, joka saa kahden kärryllisen palauttamiseen tuhrattua aikaa puolituntia, saatika vielä sen ylikin. Eikä ainakaan itselläni 12 pullon palauttamiseen mene kuin korkeintaan puoli minuuttia.

Vierailija
56/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri näin, samaa mieltä!

Vierailija
57/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä ohitusvuoroja muuten eniten pyytää?? Omalla kohdallani hyväkuntoiset nuoret miehet!! Ihan ilman poikkeusta. Mihin heillä on kiire? miten eivät jaksa odottaa vuoroaan?Tai jollakulla viisikymppisellä lapsettomalla citysinkulla? Itsekkyys näyttää olevan nouseva trendi, onnea vaan sille tielle!  Ilman muuta, kuten edellä todettiinkin fiksusti, vanhukset, vammaiset, sairaat  tai lapset ovat eri asia ja tietenkin heidät huomioidaan. Mutta kun he eivät itse edes etuilua itselleen koksaan pyydä.

Vierailija
58/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:42"]

Ei se ole keskimäärin nopeampaa että 10 henkilö tuo yhden kassillisen, kuin että kaksi henkilö tuo viisi kassillsta

[/quote]

Keskimäärin niin, mutta miksi ihmeessä kuvittelet, että aina silloin kun ihmiset palauttavat vähän pulloja, heitä on jonossa enemmän? Vai onko sinun kaupassasi automaatilla koko ajan joku? Sitten kyllä ymmärrän. Niissä kaupoissa, joissa minä käyn, näin ei ole.

No, jokainen tavallaan. Minä jonottaisin mieluummin kerran viikossa viisi minuuttia kuin kerran kuussa 20 minuuttia. Harvemmin niiden automaattien vieressä on mukavia sohvatuoleja, joissa lukea kirjaa odotellessa.

Vierailija
59/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran 3 pullon kanssa pullonpalautuspisteeseen. Siin oli pariskunta joilla oli kaks kärryllistä pulloja ja olivat vallanneet kaupan molemmat koneet. Kysyin saanko palauttaa pulloni välissä. Vastaus: et saa, ei meillä kauaa mee. En jääny odottaan vaan lähdin kauppaan. Poistuessani totesin pariskunnalle: jaa ei teillä kauaa mee. Näyttivät vähän noloilta ja jatkoivat pullojensa palautusta...

Vierailija
60/70 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:20"]

Jäit sitten siihen puoleksi tunniksi tönöttämään, vaikka olisit voinut esim mennä ensin tekemään ostokset? Eh.

[/quote] Joo jäin. Koska jos oisin mennyt eka tekemään ostokset olisin joutunut kuljettamaan niitä tyhjiä pulloja mukanani ja toiseksi osa ostoksistani olisi saattanut sulaa jos olisin ostokset tehtyänikin joutunut odottelemaan. (Näin olisi käynytkin sillä jälkeeni tuli palauttaja jolla oli kärryllinen.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi