Tytölle kansainvälinen nimi hakusessa
Moikka! Meille syntyy muutaman viikon päästä lapsi, joka luutavasti on tyttö. Me ollan vähän hakusessa nimen kanssa. Mieheni on jenkki ja itse olen kaksikielinen (suomi, ruotsi). Jos lapsi olisi ollut poika niin hänestä olisi tullut Noel Joakim. Tahdomme jonkun kauniin kansainvälisen nimen, joka kuitenkin käy suomessakin. Olisin halunnut tytölle nimen Edith, mutta serrkuni antoi viikko sitten sen omalle lapselleen :/
Ollaan mietitty esim. Tilda, Emilie/Emily, Isabella/Isabel, Alexia, Alice, mutta en oikein tiedä. Ehdottakaa jos tulee mieleen joku kiva nimi tai yhdistelmä :) Tilda Alice olisi yksi vaihtoehto, joka olisi ainakin mun mielestä kaunis.
Ja sukunimi tulee olemaan englanninkielinen ;)
Kommentit (134)
Ottaisin sellaisen nimen, joka lausuttaisiin kummallakin kielellä aika samalla tavalla. Esim. Alice tuskin on kovin monen suomalaisen suussa se "älis" niin kuun engl. kielisillä. Hyviä nimiä tästä näkökulmasta:
Rosa
Lily
Hanna
Emma
Tilda
Anna
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:25"]
Fanny
[/quote]
Voi ei, toivon ettei kukaan erehdy antamaan tätä nimeä englanninkieliselle lapselle, merkitys kun on jenkkilässä pehva ja briteissä ja ausseissa pimppi...
Olen aina tykännyt nimestä Ellen. Tosin on todella suosittu pohjoismaissa nykyään. Mites Selma, Helen, Fiona, Lily?
Jillian/Jill, Anne, Joanne/Joan, Vivian, Sara, Janet, Ellen, Anette
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:45"]Tyyny
[/quote]
Ai kauhee kun naurahdin tälle :D Ihania nimiä tullu, hitsi että jotkut osaavat olla ikäviä täällä. Tessa ja Tilda on ihania :)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:06"]
Yessica
[/quote]
Meinasin laittaa aloitukseen että ei Jessicaa, mutten laittanut. Arvasin että se tulisi pilalla tänne. Tosin en kyllä tajua miksi suomalaiset vihaavat sitä nimeä niin paljon.
ap
Kylläpä ap on saanut sivukaupalla ilkeitä ja vittuilevia vastauksia. Mietin miksi? Onko av tosiaan täynnä niin kateellisia ja elämäänsä kyllästyneitä av-mammoja, että heille on yksinkertaisesti liikaa ulkomaalainen mies ja lapsi, jolle annetaan muu kuin supisuomalainen nimi.
Jostain syystä tällä palstalla pahimpia punaisia vaatteita on kansainväliset nimet. Luulen, että niin moni pitää niitä kauniina ja haluaisi antaa omillekin lapsilleen sellaiset nimet, mutta eivät uskalla, koska linkki ulkomaalaisuuteen tai kansainvälisyyteen puuttuu ja pelätään erikoisuudentavoittelijan leimaa (mitähän pahaa siinäkin on?). Ne, jotka sitten uskaltavat, tai ovat näiden naurettavien linkkisääntöjen vuoksi enemmän oikeutettuja antamaan tällaisia nimiä, niitä sitten kadehditaan avoimesti. Muuta selitystä en tälle epäasiallisuudelle keksi. Edes Suomi ei ole niin rasistinen maa, että kaikki ulkomaailmaan viittaava teilattaisiin vain sen vierasperäisyyden vuoksi.