Tytölle kansainvälinen nimi hakusessa
Moikka! Meille syntyy muutaman viikon päästä lapsi, joka luutavasti on tyttö. Me ollan vähän hakusessa nimen kanssa. Mieheni on jenkki ja itse olen kaksikielinen (suomi, ruotsi). Jos lapsi olisi ollut poika niin hänestä olisi tullut Noel Joakim. Tahdomme jonkun kauniin kansainvälisen nimen, joka kuitenkin käy suomessakin. Olisin halunnut tytölle nimen Edith, mutta serrkuni antoi viikko sitten sen omalle lapselleen :/
Ollaan mietitty esim. Tilda, Emilie/Emily, Isabella/Isabel, Alexia, Alice, mutta en oikein tiedä. Ehdottakaa jos tulee mieleen joku kiva nimi tai yhdistelmä :) Tilda Alice olisi yksi vaihtoehto, joka olisi ainakin mun mielestä kaunis.
Ja sukunimi tulee olemaan englanninkielinen ;)
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:13"]
Oliskos kellän mitään asiallisia ehdotuksia? Ihan kun tämä olisi joku teinejen palsta, sen verran lapsellisia kommentteja tulee!
ap
[/quote]
Aikuisena osaat varmaan itse keksiä nimen lapsellesi.
[/quote]
En tiedä mitä pahaa siinä on jos pyytää muilta ehdotuksia, jos ei itsellä tule mieleen sitä "täydellistä" nimeä. Kiitos niille, joilta tuli ehdotuksia. Muutamia kivoja löytyi :)
Vanilia
Teresia
Shila
Deana
Amilia
Mena
Virgilia
Kira
Hilda, Selma, Edna, Alva, Viola, Aida, Elsa, Melissa
Maria, Sofia/e, Jenny, Olivia, Johanna/Joanna, Hanna(h), Lena, Ida, Sally, Anni (e)...
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:13"]
Oliskos kellän mitään asiallisia ehdotuksia? Ihan kun tämä olisi joku teinejen palsta, sen verran lapsellisia kommentteja tulee!
ap
[/quote]
Yentle on asiallinen ehdotus. Mutta sun kansainvälisyys ei taidakaan olla kovin kansainvälistä.
[/quote]
Mainitsin että haluan nimen joka käy myös Suomessa.
[/quote]
Ja Yentle ei käy syystä että? Et osaa lausua sitä? Niin kuin osaa lausua nimeä Elle.
[/quote]
Tietääkseni Yentle on Saksassa suosittu nimi (saatan olla väärässäkin). Suomalaiset sanoisivat sen nimenomaan Yentle niin kuin kirjoitetaan, joten ei.
[/quote]
Ai että huono nimi kosa on kuulemma suosittu Saksassa? Keksipä itse se nimi niin saat sellaisen mitä kenelläkänä muulla ei ole.
Miten luulet Suomessa sanottavan Emily tai Alice? Sinulla on mielenkiintoisia teorioita siitä miten nimet lausutaan, niin kuin vaikka Eli. Taidat epäillä muiden kykyä lausua nimiä oikein koska et itse ole niistä varma.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:13"]
Elise, Edith, Lilia, Lydia, Laura, Lea, Mila, Isla, Sofi/a, Elle/n, Rosa, Alma, Ada, Eva.
[/quote]
Elle olisi ihana nimi, mutta suomeksi ehkä vähän hassu kun taipuu Ellelle, ja enkuksi sanotian Eli
ap
[/quote]
Elise, Laura, Eva on ihania
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:35"]
Vanilia
Teresia
Shila
Deana
Amilia
Mena
Virgilia
Kira
[/quote]
Mikään noista ei toimi Suomessa. Suurin osa noista ei ole edes nimiä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:35"]
Vanilia
Teresia
Shila
Deana
Amilia
Mena
Virgilia
Kira
[/quote]
Hyviä nimiä jos lapsen tulevan ammatti on stripparihuora.
Fiona Gabriela...jotenkin ihastuin tuohon Fiona-nimeen, se passais suomi-ruotsi-englanti -akselilla varmasti hyvin. Samoin Gabriela olis toimiva kaikkiin kieliin.
Nea, Mea, Maia, Elen, Tove, Vivia, Luna, Bea, Bella, Beata, Leni, Lucia, Adelia, Helga
Maria, Sofia, Julia, Ottilia, Adalia, Adela, Adalmina, Adolfina, Gabriela