Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän oma aika ja rahan käyttö

Vierailija
13.07.2015 |

Tätähän sitä on pohdittu iät ja ajat mutta nyt on sattunut omalle kohdalle.

Meidän perheen iskä näyttää kaipaavan omaa aikaa melkein joka ilta. Ei näytä kotona viihtyvän. Aamulla lähtee töihin ennen kukon laulua ja töistä tuopin kautta kotiin n 17-18 aikoihin. Kun lapset on saatu suunnilleen nukkumaan 21 aikoihin, miehen pitää päästä kavereiden kanssa harrastuksiinsa ja viikonloppuisin harrastukset päättyy baaritiskille ja ehkä sunnuntaina muistaa kotiutua. Viime viikolla oli nostanut tilinsä ja ryypännyt n 500€. Eli siinä meni nekin rahat. Itse en saa kuin muutaman satasen kuussa vanhempainrahaa millä hoidan laskuja sekä kaikki ruokaostokset. En aiemmin kiinnittänyt tuohon edes huomioita, mutta tämän kesän aikana mies ei ole käynyt kaupassa "isoilla ostoksilla" kertaakaan.

Itse olisin halunnut lähteä perjantaina jonnekin kun tuntuu välillä että seinät kaatuu päälle, mutta mies oli jo kerennyt sopia omia menojaan koska "miksi sä et kerro hyvissä ajoin että haluaisin jonnekin lähteä?" Prkl. Ihan kuin mun pitäisi aikaa varata, olla itsestään selvyytenä kotona.

Mutta kuinka paljon on se miehen oma aika, että se olisi vielä normaalia? Olenko mä nyt turhaan naputtava kitisijä-muija joka ei ymmärrä että raskaasta työstä raskaat huvit?

Alan nimittäin olla jo aika poikki tämän kaiken yksin pyörittämiseen. Meillä on kolme lasta joiden kanssa pärjään mainiosti yksinkin mutta miehen käytös aiheuttaa ylimääräistä stressiä ja huolta. Mikään ei ole enää varmaa enkä voi luottaa lupauksiin.  

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:17"]

Ei miestä voi rankaista kärvistelemään neljän seinän sisällä koko elämäänsä. Välillä pitää päästä vähän tuulettumaan.

[/quote]

Tuossa tapauksessa mies voi ihan vapaasti tuulettaa itsensä kokonaan pois perhe-elämästä. Ap:n elämäkin helpottuisi huomattavasti.

Vierailija
2/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä passaa, äläkä ymmärrä. Muuten sama tahti jatkuu. Ei ole miehen käytös normaalia, maksakirroosiin ja avioeroon tuollainen johtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse veikkaan että jokin kriisi hällä on menossa eikä oikein itsekään osaa sanoa missä mättää. Pettävää tyyppiä mies ei ole ainakaan aiemmin ollut, ei ole ollut mitään sellaista epäilystäkään. Tällä hetkellä minulle on aivan sama jos jonkun muun vierestä aamulla heräisikin, sillä jotenkin tämän puolen vuoden aikana nämä omat ajatukset ovat muuttuneet eron suuntaan, kai sitä haluaa itseään valmistaa eroon ihan ajatuksenkin tasolla. Tavallaan odottaa pahinta. En tiedä onko siinä mitään järkeä, mutta omille tunteilleen kun ei voi mitään. Mies on kyllä edelleen rakas, mutta näiden lupausten pettämisten jälkeen ehkä hieman eri tavalla kuin aiemmin. Onko se sitten jotain itsesuojeluvaistoa suojautuakseen pahemmilta suruilta.

Vierailija
4/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele että miehesi on pelkkä alivuokralainen niin ei tunnu niin paskalta etkä odotakaan siltä enää mitään.

Vierailija
5/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava 'mies'.

Vierailija
6/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivalivalivalivalivali vali vali vali.... ja sinä oot kuin prinsessa kun olet nainen.  Laita ukko vaihtoon mikäli pitää paikkansa.  Itehän sä tyhmä oot jos tuollaista katsot. T mies.

Vierailija
7/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikosta, että tarkoitat omaa isääsi.

Vierailija
8/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipä on tili jos kukonlaulunaikaan lähtee töihin. Ens kerralla hio pikku asiatkin kuntoon.

Vierailija
9/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän nyt yleensä aina haukutaan kaikki miehet täysiksi sioiksi yms., mutta voisiko olla että miehesi on masentunut, kyllästynyt, väsynyt, kokee että sinä et huomioi häntä, kokee että itse on yrittänyt mutta ei saa vastakaikua, pelkkää valitusta/nalkutusta joten ei enää jaksa tai jotain muuta. Olisiko keskustelun paikka jossa molemmat voisivat sanoa mitä mielessä liikkuu?

Vierailija
10/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa "miehessä" ja "parisuhteessa" on jo niin paljon pielessä, etten edes viitsi analysoida koko aloitusta. Jos ap yhtään arvostat itseäsi, häivyt lastesi kanssa ja vähän äkkiä. Mitä helvettiä sä tuollaista pelleä roikotat siinä? Vai pitääkö arvata? Silloin kun se on kotona ja selvinpäin, se on ihan hyvä isä, ja teillä on hyviäkin hetkiä. Ja lasten takia haluat että teillä on ehjä perhe. 

Vierailija
11/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ikä? Lapset kouluikäisiä vai pienempiä? Eihän miehiä yleisesti oikein lastenhoito tai kotihommat kiinnosta. Mulla menee raja siinä, että baarissa ei notkuta kavereiden kanssa paria kertaa vuodessa enempää. Jos sen sallisin, mies olisi baarissa kamuineen vähintään joka toinen vkl. Ja jos niin usein siellä kävisi, niin tietäähän sen, mitä joskus sitten tapahtuisi.

Ukollani on työ, joka vaatii paljon matkustamista hienoine illallisineen. Monesti palautuu matkoiltaan vasta lauantaina. Oon sanonu sille, että työmatkat siedän ok, enkä niistä valita, mutta että jotta naimisissa voidaan olla, ei siellä baarissa hengata kavereiden kanssa kuin eritt harvoin. Kavereitaan voi sitten nähdä esim golfatessa ja pyytämällä heitä meille (vaimoineen). Mies on Onneksi tarpeeksi älykäs tajutakseen koko homman pointin.

Vierailija
12/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt itsekin tiedät ettei aikuisen miehen kuulu baarissa roikkua. Kaljoittelu työpäivän jälkeen olisi jo liikaa monelle. Ikävä kyllä et nalkuttamisella saa mitään aikaiseksi. Kerrot nyt miehelle rauhallisesti että miehen on valittava perhe-elämä tai poikamieselämä, molempia ei saa. Älä alistu huonoon kohteluun. Alat itse voimaan huonosti ja se heijastuu lapsiin. Ole valmis eroamaan, jos mies valitsee poikamieselämän.

Vierailija
13/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on töissä pienessä firmassa ja saa tehdyt tunnit tilille soittamalla pomolle että se siitä palkka-asiasta.

En todellakaan pidä itseäni minään prinsessana, korjaan jopa auton jos siihen jotain vikaa tulee ja asuntommekin maalasin ihan itse kun sen aika koitti. Ei ole peukalo keskellä kämmentä enkä käytä aikaani odottamalla että joku minua viihdyttäisi.

Se on kyllä totta että hyvä ja tekevä isä hän on, mutta se ei nyt ole se pointti. Pointti oli se, että paljonko sitä omaa aikaa oikein tarvitsee. Itselläni kun sitä ei ole oikeastaan ollenkaan.

Olen koittanut asiasta monesti jutella ihan rauhalliseen sävyyn kun en oikein ole huutavaa sorttia mutta ehkä tämä asia pitäisi jo alkaa huutamaan suoraan päivä naamaa. Olen jo monelta kannalta tätä miettinyt ja minusta on alkanut tuntumaan että kyllä se taitaa olla oven näytön paikka.

Vierailija
14/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi juo alkoholia joka päivä, viikolla vähemmän ja viikonloppuisin enemmän. Olisiko tuossa se ongelma, miehesi on alkoholisti.

Vierailija
15/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:47"]

Miehesi juo alkoholia joka päivä, viikolla vähemmän ja viikonloppuisin enemmän. Olisiko tuossa se ongelma, miehesi on alkoholisti.

[/quote]

Kohtuu käyttäjäpä

Vierailija
16/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:43"]

Miehen ikä? Lapset kouluikäisiä vai pienempiä? Eihän miehiä yleisesti oikein lastenhoito tai kotihommat kiinnosta. Mulla menee raja siinä, että baarissa ei notkuta kavereiden kanssa paria kertaa vuodessa enempää. Jos sen sallisin, mies olisi baarissa kamuineen vähintään joka toinen vkl. Ja jos niin usein siellä kävisi, niin tietäähän sen, mitä joskus sitten tapahtuisi.

Ukollani on työ, joka vaatii paljon matkustamista hienoine illallisineen. Monesti palautuu matkoiltaan vasta lauantaina. Oon sanonu sille, että työmatkat siedän ok, enkä niistä valita, mutta että jotta naimisissa voidaan olla, ei siellä baarissa hengata kavereiden kanssa kuin eritt harvoin. Kavereitaan voi sitten nähdä esim golfatessa ja pyytämällä heitä meille (vaimoineen). Mies on Onneksi tarpeeksi älykäs tajutakseen koko homman pointin.

[/quote]

Me olemme molemmat jo 30+ ja lapset 8, 3 ja 1 vuotiaita.

Viimeisen puolen vuoden aikana tämä homma on lähtenyt täysin käsistä. Tiedän kyllä että välillä on vaikeita aikoja ja välillä parempia. Mutta milloin tulee se raja että homma menee yli? Sitä tässä on tullut mietittyä.

Kovasti on mies muka pahoillaan ja pyytelee anteeksi krapuloissaan mutta en tiedä, meneekö se asia sinne ymmärrykseen saakka ikinä. Miehen kaverit on joko lapsettomia tai jo lapsensa kasvattaneita hulttioita, joiden mukaan "miehellä pitää olla vapaa aikaa vähintään joka toinen ilta." Mies on nyt sitten ottanut tuon ohjenuoran ja menee sen mukaan. :/  

Vierailija
17/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:47"]

[/quote]

Tämähän se on. Itse ei tietenkään sitä myönnä.

Töihin - palkkaa - baariin - krapula ja sama uudelleen.

Vierailija
18/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:37"]

Täällähän nyt yleensä aina haukutaan kaikki miehet täysiksi sioiksi yms., mutta voisiko olla että miehesi on masentunut, kyllästynyt, väsynyt, kokee että sinä et huomioi häntä, kokee että itse on yrittänyt mutta ei saa vastakaikua, pelkkää valitusta/nalkutusta joten ei enää jaksa tai jotain muuta. Olisiko keskustelun paikka jossa molemmat voisivat sanoa mitä mielessä liikkuu?

[/quote]

Masentunut ja väsynyt hän on lähinnä krapulapäivisin. En edes tuolloin huuda tai nalkuta. Olen lähinnä sellainen että alan tekemään lasten kanssa jotain ihan muuta ja niillä hetkillä en kyllä edes halua huoioida häntä millään tavalla.  Muulloin hän on ihan hyväntuulinen ja nauravainen. Olen ottanut huomioon hänetkin, ihan samalla lailla kun ennenkin. Kysyn mielipiteitä, teen lemppariruokia, olen kiinnostunut hänestä ja hänen päivästään jne.

Viimeksi viime viikolla istuttiin vierekkäin ja puhuttiin asioita halki ihan hyvässä hengessä ja toista kuunnellen. Kaksi päivää oli kotona ja sitten lähtikin lapasesta.  

Vierailija
19/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:43"]

[/quote]

Me olemme molemmat jo 30+ ja lapset 8, 3 ja 1 vuotiaita.

Viimeisen puolen vuoden aikana tämä homma on lähtenyt täysin käsistä. Tiedän kyllä että välillä on vaikeita aikoja ja välillä parempia. Mutta milloin tulee se raja että homma menee yli? Sitä tässä on tullut mietittyä.

Kovasti on mies muka pahoillaan ja pyytelee anteeksi krapuloissaan mutta en tiedä, meneekö se asia sinne ymmärrykseen saakka ikinä. Miehen kaverit on joko lapsettomia tai jo lapsensa kasvattaneita hulttioita, joiden mukaan "miehellä pitää olla vapaa aikaa vähintään joka toinen ilta." Mies on nyt sitten ottanut tuon ohjenuoran ja menee sen mukaan. :/  

[/quote]

Ilmoita hänelle, että enää peli ei vetele. Mä en ainakaan katselisi moista. Sano hänelle, että jos tämä tämmöinen homma on oikein, niin vaihdatte osia ja hän ei sitten saa valittaa. Jos osien vaihtaminen ei käy, niin sopikaa siten, että mies töistä suoraan kotiin ja nähköön kavereitaan selvinpäin kerran viikossa ja kännibileet kerran kuussa. Jos tämä ei käy, niin ukko pihalle. Tolla menolla se ennenpitkää pettää sua, ellei oo jo pettänyt. Tai onko sulle sillä asialla ees väliä. 

Kerro sille myös, että voi hommata oman asunnon itselleen ja asukoon siellä 1/2 v. siten ettei näe lapsia. Takaisin ei oo tulemista, ellei hommat oo muuttunu. Jos sitten ei tule takaisin, niin eroatte. Tuolla erikseen asumisella sitten saa esimakua mitä on erota.

Niin ja nuo mun kymmenkunta alapeukkua: kai se sitten on joillekin naisille ok, ettei ukot oo koskaan kotona. Jos  jonkun ukko tulee joka ilta töistä kotiin klo 17.00, niin on vähän eri sitten vaikka joka toinen vkl nähdä kavereitaan kaljoittelun merkeissä. Jos mun ukko tekis näin, niin me ei nähtäs koskaan. Ja jos kyse on kavereiden näkemisestä, niin kavereita voi pyytää kotia kahvikupposen ääreen. Ei siihen joka kerta tarvita humalaa tai baareja ja aamuviiteen valvomista.

Vierailija
20/23 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän lie heppiään uitti kun vasta sunnuntaina kotiutui..

no oikeasti. Alkoholistihan siitä on tulossa hyvää vauhtia ja sinusta kynnysmatto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi