Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon ahdistuksesta? Mahdoton veli.

Vierailija
02.04.2026 |

En ymmärrä veljen käytöstä. Kommentoi jatkuvasti muita ja paheksuu ja sanoo loukkaavia asioita ja väittää niitä sitten vitsiksi. Olen tähän asti yrittänyt olla huomioimatta ikäviä kommenttejaan, mutta nyt tuli mitta täyteen ja sanoin, että sanansa loukkaa ja taas veti vitsikortin esiin. Ei suostu ottamaan mitään vastuuta. Oltiin sovittu, että lähdetään äidin mökille tekemään kevätsiivousta ja suostui tähän, mutta sen jälkeen nurissut vaivasta selän takana. Tämän riidan myötä sanoin, että ehkä on parempi ettei tule nyt sinne kun tilanne on tämä. Alkoi uhriutua ja valittaa ai ettei apu kelpaa.

Olen umpikujassa. Ahdistaa niin että puristaa. Inhoan riitelyä ja haluaisin selvittää asiat, mutta veli ei tuosta muutu. Oman hyvinvoinnin takia tuntuu etten voi, enkä halua olla enää tekemisissä, mutta en jaksa siitäkään aiheutuvaa riitaa ja mielipahaa. Miten voisin päästää irti ahdistuksen tunteesta? Oletteko törmänneet vastaaviin ihmisiin ja miten pärjäätte heidän kanssa? Haluaisin olla sellainen, joka voi päättää että olkoot mikä on ja olla välittämättä, mutta en pysty. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väkisin olet viemässä veljeäsi siivoamaan mökkiä ja miksi olet tekemisissä? En ihan ymmärrä valitustasi ja käytöstäsi. Hanki elämä äläkä tukeudu veljeesi, jos et kestä häntä. 

Vierailija
2/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu eroon tuollaisista ihmisistä. Ei ole väliä onko sukulainen vai tuttava. Pitkässä juoksussa seura tekee kaltaisekseen tai alkaa ahdistaa tms. Sukua ei voi valita, mutta väkisin ei tarvitse tekemisissä olla. Itsekin satuin syntymään sukuun, jossa lähinnä nujerretaan henkisesti. Elämäni paras päätös oli päästää irti tuosta kaikesta. Nyt on itsearvostuskin tullut takaisin ja paljon muita hyviä asioita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi väkisin olet viemässä veljeäsi siivoamaan mökkiä ja miksi olet tekemisissä? En ihan ymmärrä valitustasi ja käytöstäsi. Hanki elämä äläkä tukeudu veljeesi, jos et kestä häntä. 

Veli tukeutuu muihin ja on pyytämässä milloin mitäkin. Aina esittää itse niin mukavaa että auttaa mielellään, mutta sitten valittaakin selän takana kun muut pyytää. Veljestä kyse, ei niin vaan voi välejä laittaa poikki ja siksi onkin ahdistavaa. AP

Vierailija
4/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä. Älä tee yhteisprojekteja. Kysy mikä auttaa selkään. Älä ole erityisesti tekemisissä. Jos hätätilanne sitten apu. Älä ala selvittää, ei toinen selvitä mitään. Äitisi osaa ehkä selvittää asiat muiden kanssa, turvaudu sinne.

Vierailija
5/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veli tukeutuu muihin ja on pyytämässä milloin mitäkin. Aina esittää itse niin mukavaa että auttaa mielellään, mutta sitten valittaakin selän takana kun muut pyytää. Veljestä kyse, ei niin vaan voi välejä laittaa poikki ja siksi onkin ahdistavaa. AP

No itse kirjoitit että veli suostui siivoamaan eli sinä pyysit. Sitten vielä alat riidellä, kun veli ei ilmeisesti halunnutkaan mukaan. Olet raskas ihminen. 

Minä en ole veljeni kanssa tekemisissä. Ei vain viihdytä yhdessä. Koskaan ei ole riidelty mistään ei edes pienesti. 

Vierailija
6/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välien poikki laittamisella ja reilun etäisyyden ottamisella on iso ero. Lopeta pyytämästä palveluksia häneltä ja lopeta tekemästä palveluksia hänelle. Siinäpä se.

Vierailija
7/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota vielä, että tule nyt sitten siivoamaan, jos kumminkin sitten tulee. Parempihan se on saada sitä apua, asenteella tai ilman.

Vierailija
8/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harittamalla sahan, loppuu ahdistus.  Mut voi käydä kuten entiselle jätkälle.  Kaikki muut on vastaan, saha yksin puoltaa.

Vierailija
9/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välien poikki laittamisella ja reilun etäisyyden ottamisella on iso ero. Lopeta pyytämästä palveluksia häneltä ja lopeta tekemästä palveluksia hänelle. Siinäpä se.

Veli on tottunut siihen että vastaan soittoihinsa ja usein soittelee. Tämä juuri on ongelma, etten saa otettua etäisyyttä ilman että sanon siitä ja sitten tulee taas uusi riita. Enemmän ehkä kaipaisin vinkkejä miten saisi jäsenneltyä omaa asennetta niin ettei tulisi sitä surkeaa fiilistä hänestä ja käytöksestään. AP

Vierailija
10/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, mitä puhuu selän takana, kunhan ei sano päin naamaa? Miksi ahdistut noin paljon jostain pienestä erimielisyydestä? Ei ole normaalia.

Vierailija
11/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veli on tottunut siihen että vastaan soittoihinsa ja usein soittelee. Tämä juuri on ongelma, etten saa otettua etäisyyttä ilman että sanon siitä ja sitten tulee taas uusi riita. Enemmän ehkä kaipaisin vinkkejä miten saisi jäsenneltyä omaa asennetta niin ettei tulisi sitä surkeaa fiilistä hänestä ja käytöksestään. AP

Miksi et ota asiaa puheeksi ja sano että hänen käytöksensä aiheuttaa sinulle surkean fiiliksen. Normaali empaattinen ihminen ottaisi tästä opikseen. 

Vierailija
12/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratkaisin tuon sillä, etten ole yhteyksissä. Laitoin oman hyvinvoinnin edelle. Miksi olisin tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka aiheuttavat minulle ahdistusta ja pahaa oloa? Ei sillä ole väliä onko kyseinen ihminen sukua tai ei. 

Vierailija
13/13 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin aikuinen? Joten miksi aikuista ihmistä veli noin paljon ahdistaa? Ihan turhaa mietit ja vatvot veljen sanomisia ja tekemisiä. Hän on mikä on ja sinä voit armahtaa itsesi päästämällä irti. Toisen puolesta ei voi elää eikä aikuista ihmistä muuksi muuttaa. Omaa asennettasi taas voit muuttaa kun sitä haluat. Elä enemmän itsellesi ja jätä veli vähemmälle huomiolle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän