Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Vantaa hyvä paikka lapsiperheelle!

Vierailija
12.07.2015 |

Olemme tällä hetkellä aatteissa muuttaa toiselle paikkakunnalle parempien työmarkkinoiden perässä. Vantaalla niitä olisi jo lähtökohtaisesti enemmän kuin nykyisellä asuinpaikkakunnalla, ja lisäksi se olisi lähempänä Helsinkiä, jos ei Vantaaltakaan töitä löytyisi. Haluaisinkin kysyä Vantaalla asuvilta, että mitä tykkäävät paikkakunnasta? Toki Vantaa paikkakuntana kattaa ison alueen, mutta voitko suositella jotakin tiettyä aluetta? Entä millaiset on kulkuyhteydet, jos ei ole omaa autoa, kulkeeko julkiset hyvin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu tietysti alueesta. Ylästö, Tammisto, Kartanonkoski, Ilola, Ruskeasanta, Koivuhaka, Silvola, Vantaanlaakso, nämä esimerkiksi hyviä omistusasuntoalueita. Älä muuta Hakunilaan, Korsoon, Koivukylään tai Myyrmäkeen.. Levotonta ja täynnä spurguja/mamuja/manneja

Vierailija
2/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarala ja Rajakylä myös kivoja lapsiperheelle, tosin osa palveluista on Hakunilassa. Alueen neuvolat, päiväkodit ja koulut kannattaa katsoa etukäteen. Kehärata muuttaa julkisten kulkuvälineiden aikatauluja ja reittejä, joten autottomalle en osaa niistä sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myyrmäessä ja korsossakin ns. "Parempaa" puolta. Esimerkiksi myyrmäestä se osa, joka on lähempänä louhelaa eikä ihan radan vierellä.
Ja kulkuyhteydet on hyvät! Uusi keharata avattiin just.

Vierailija
4/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin tosiaan sanoa, että vuokra-asunto olisi sitten se asumismuoto. Ei ole niin väliä, että onko kerrostalo vai rivari. Kerrostalossa nytkin asutaan, eikä tosiaan ole mitään parasta aluetta tämäkään. Juhannuksena rikottiin kerrostalon alaikkuna, ja viikon päästä naapurikerrostalossa joku elämäm_koululainen tuhopoltti pihalle jätetyn skootterin. Toki mieluusti ei samanlaiselle alueelle muuttaisi, mutta  Vantaan alueista en tosissaan mitään tiedä, siksi ajattelin hieman muiden osaavimpien neuvoja kysellä :) Kiitos jo vastanneille! T:Ap.

Vierailija
5/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei kannata ikinä muuttaa tänne paskalandiaan.

Vierailija
6/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 22:45"]On myyrmäessä ja korsossakin ns. "Parempaa" puolta. Esimerkiksi myyrmäestä se osa, joka on lähempänä louhelaa eikä ihan radan vierellä.
Ja kulkuyhteydet on hyvät! Uusi keharata avattiin just.
[/quote]

Joo asua, mut pitää sitä varmaan muutakin tehä kuin vain olla omassa kodissa lukittuna neljän seinän sisälle. Tietty jos haluaa ajaa Myrtsistä Jumboon asti että pääsee esim. vaateostoksille..

Vierailija
7/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Vantaa on kivaa ja rauhallista aluetta. Itse asun Kartanonkoskella ja kyllä täällä on vuokra-asuntojakin. Olen muuttanut tänne Helsingistä ja viihdyn hyvin. Ja muuten mielestäni on ollut lapselle oiva paikka, terveyskeskus ei vaan toimi kunnolla. Muuten oikomishoito, aiemmin puheterapia, putkitukset toimineet kunnallisella hyvin, ja koulu hyvä.

Vierailija
8/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska paikka.  Oon sieltä kotoisin... Pikkuinka

Vierailija
9/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu Asolaan tyytyväisiä 15 vuotta.

Onhan täällä satunnaista toimintaa, johtuen enemmän Peijaksen sairaalan läheisyydestä. "Paha" koivykylä on tuolla radan toisella puolella, siellä tulee Lidlissä toisinaan käytyä. Vanhalla ostarilla ne spuget ja mannet pyörii.

Vierailija
10/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme Kivistössä ja voin todeta, ettei koskaan muuteta takaisin. Asuinmuotona tuolla vuokraomakotitalo, tontit naurettavan pieniä, talot ylihintaisia (tajuttiin se kun alettiin etsiä omaa ostotarkoituksessa), alue käytännössä täysin puutonta joten aurinkoisina kesäpäivinä jokaisen talon kaikki ikkunat ja ovet auki ja melu sen mukainen. Koska talot ovat kiinni toisissaan, yläkerran parveke avautuu naapurin parvekkeelle, sekä tietysti naapurin pihaan, joten yksityisyyttä ei ole.

Pääsimme talosta onneksi nopeasti eroon, osittain kiitos nyt starttaavien asuntomessujen, eikä tuosta paikasta vuosien asumisenkaan jälkeen ole jäänyt mitään ikävöitävää. Kulkuyhteydet ovat nyt varmasti loistavat ja uudet marketit parantavat palvelutarjontaa, mutta siltikin, ei enää ikinä.

Vierailija
11/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös erittäin negatiiviset kokemukset Vantaasta. Asuimme ensin Asolassa ja sitten Metsolassa (eli Korsossa, aseman vieressä), töissä kävin Myyrmäessä ja Tikkurilassa. Todella levotonta, paljon päihdeongelmaisia ja palvelut toimivat huonosti. Varmasti jotain ihan mukaviakin alueita on, mutta itse en kyllä ikinä enää Vantaalle muuta enkä suosittelisi sitä ystävillenikään.

Vierailija
12/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut Kartanonkoskella ja Ilolassa, suosittelen ehdottomasti. Ainoa huono puoli mikä itsellä on tullut vastaan on Tikkurilan terveysasema ja Peijaksen sairaala. Ei asiat toimi ihan samalla tavalla kuin pienemmällä paikkakunnalla.

Vierailija
13/14 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs nämä kokemukset vaihtelevat henkilöittäin. Olen tyytyväinen vantaalainen. Palvelut toimivat, hieman tahmeasti, kuten kaikkialla muuallakin tällaisina aikoina. En asu,mutta asioin Korsossa, jossa en ole vuosien aikana joutunut kohtaamaan mitään ikävää. En tosin liiku ilta- ja yömyöhällä, jolloin sattuu ja tapahtuu niin Korsossa kuin Espoossakin. 

Vierailija
14/14 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan martinlaaksossa, ollaan asutta täällä 11 vuotta muutettiin muuten espoosta, mies halusi vantaalle =) täältä ainakin on loistavat kulkuyhteydet joka suuntaan ja paranee vain.. ihan normisti toimii terveyskeskus kuten muissakin suurissa  kaupungeissa.. on ostari jossa on liideli ja apteekki postin palvelut laajeni r.kioskille.. isot kauppa keskukset lähellä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän