IS: Yli 55-vuotiaiden työllisyydestä pamahti ”äärimmäisen hyvä uutinen”
Hallituksen työllisyystoimet tehoavat. 55–64-vuotiaiden työllisyysaste on nyt yli 70 prosenttia.
Kun väestö ikääntyy, meidän on pakko saada myös vanhemmat ikäluokat pysymään töissä. Luulen, että tämä välttämättömyys näkyy myös vanhempien ikäluokkien työllisyysasteen nousussa, kuntarahoituksen pääekonomisti TimoVesala sanoo.
Kiitos Marin!
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun tuohon ikäryhmään ja olin työtön. Nyt olen työllistetty palkkatuella (100% palkkauskustannuksista) erääseen yhdistykseen osa-aikaisesti. Ja koska olen pyörätuolissa, taksi vie, taksi tuo.
Olen tosi tyytyväinen, että olen saanut mielekkyyttä ja puuhaa elämääni, mutta yhteiskunnan kannalta tämä on järjetöntä. Työttömyyskorvaukseni olisi paljon pienempi kuin mitä nyt maksan muille. Eikä työpanokseni ole kuin puuhailua "harrastekerhossa".
Palkkatuetun työn jälkeen kenties palkkaavat sinut myös ilman tukea.
Eivät valitettavasti palkkaa. Yhdistyksillä harvoin on isoja rahavaroja, ainakaan pienillä. He palkkaavat uuden työntekijän, jälleen 100% tuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun tuohon ikäryhmään ja olin työtön. Nyt olen työllistetty palkkatuella (100% palkkauskustannuksista) erääseen yhdistykseen osa-aikaisesti. Ja koska olen pyörätuolissa, taksi vie, taksi tuo.
Olen tosi tyytyväinen, että olen saanut mielekkyyttä ja puuhaa elämääni, mutta yhteiskunnan kannalta tämä on järjetöntä. Työttömyyskorvaukseni olisi paljon pienempi kuin mitä nyt maksan muille. Eikä työpanokseni ole kuin puuhailua "harrastekerhossa".
Mitä kaikkea tarvitaan siihen, että saa kulkea taksilla? Minä en ole pyörätuolissa, mutta liikkuminen julkisilla on mahdotonta pitkittyneen noidannuolen vuoksi, on ollut jo puolitoista vuotta. Käyn todella kalliiksi yhteiskunnalle ollessani tyhjänpanttina, ja aivonikin kaipaavat tekemistä. Ei ole helppoa olla toimettomana 25 vuoden työrupeaman jälkeen.
Ota yhteys oman kuntasi sosiaalitoimeen ja selvitä mahdollisuutesi taksiin. Jos et pysty kulkemaan julkisilla, luulisi taksioikeuden heltiävän.
Ei yhdistyksillä ole varaa.