Homeopatia
harkitsen homeopaatti lääke hoidon aloittamista. olisi mukava kuulla jos teillä on kokemusta. mitkä hyödyt ja onko haittoja? vain asialliset vastaukset kiitos!!
Kommentit (83)
"ainakin ulko mailla leipä kasvaa puussa. tiedäthän apinan leipä puun? nyt kyllä menee noi sun ihan yli. väität että leipää valmistetaan reaktioilla ydin voimaloissa? eihän tossa ole mitään mieltä sillä jos noin olisi niin kaikkihan saisivat leivästä ydin säteilyä!
Ehkäpä mä nyt lopetan tämän hupailun tähän. Ihan viattomalla ajantappofiiliksellä olin liikkeellä. Pyydän anteeksi, jos joku loukkaantui jutuistani."
OMFG, u got me. :D Nyt upposin kyl ja syvälle. Itsetutkiskelun paikka. :D No, menipä ainakin hiljanen työpäivä nopeesti..
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:14"]
"ainakin ulko mailla leipä kasvaa puussa. tiedäthän apinan leipä puun? nyt kyllä menee noi sun ihan yli. väität että leipää valmistetaan reaktioilla ydin voimaloissa? eihän tossa ole mitään mieltä sillä jos noin olisi niin kaikkihan saisivat leivästä ydin säteilyä!
Ehkäpä mä nyt lopetan tämän hupailun tähän. Ihan viattomalla ajantappofiiliksellä olin liikkeellä. Pyydän anteeksi, jos joku loukkaantui jutuistani."
OMFG, u got me. :D Nyt upposin kyl ja syvälle. Itsetutkiskelun paikka. :D No, menipä ainakin hiljanen työpäivä nopeesti..
[/quote]
Heheh! Mukava kuulla, että sullakin meni päivä nopeammin! Ensi kerralla sitten uudelleen! ;)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:13"]
Me ollaan käytetty homeopatiaa lasten sairauksien hoidossa.
On auttanut puhkeavien hampaiden aiheuttamissa itkukohtauksissa ja kivun lievittämisessä jopa paremmin, kuin särkylääkkeet. Korkeassa kuumeessa on laskettu kuumetta homeopaattisten valmisteiden avulla. Korvatulehdusten hoidossa sekä muissa infektioissa.
En usko, että saat vastauksen tältä palstalta. Ei se auta, kuin kokeilemalla.
Me turvaudutaan aina ensisijaisesti homeopatiaan ja luonnonlääketieteeseen. Toki käytämme myös lapsia lääkäreillä. Varsinkin labrakokeet on tärkeitä. Tulehdusarvojen seuraaminen kertoo vähän mihin suuntaan ollaan menossa. Korvatulehdusten hoidossa käymme lääkärissä aina kontrollissa tarkistuttamassa, että korvat ovat todella parantuneet jne.
[/quote]
Siis miten tyhmä voi ihminen olla?
Homeopatia kun ei auta -lääkkeet auttavat.
Kerros nyt: käyttäisitkö vaikkapa peräpukamaleikkauksesta johtuvaan särkyyn homeopaattista valmistetta? :)
[/quote]
Hassua, kun meillä se on toiminut. Enhän sen käyttöä muuten olisi jatkanutkaan ensimmäisten kokeilujen jälkeen. Ärsyttääkö sua jotenkin, että se on toiminut meillä?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:17"]
Asiallinen vastaus tässä. Ei mitään hyötyä. Siskoni "ajettiin" sisään homeopatiaan ja on tullut vaan entistä sairaammaksi (pääkoppa varsinkin). Syö vaikka nokkosia ja voikukan lehtiä, näissä todettu terveysvaikutus:). Jos tarvitset lääkitystä, niin mene lääkäriin. Tieteellisesti tutkitut lääkkeet auttaa.
[/quote]
ikävä kuulla siskosi tilanteesta ja olen pahoillani. tieteelliset lääkkeet on luonnosta vieraita kemikaaleja ja en haluaisi myrkyttää niillä itseäni. tiede ei suostu puhumaan hyvää homeopatiasta, koska pelkää lääke yhtiöiden menevän konkkurssiin. olen lukenut netistä monen saaneen apua homeopatia lääkkeistä. eikö täällä tosiaan kellään hyvää kokemusta??
[/quote]
Tiedätkö noin yleisellä tasolla, miten lääkkeet toimivat ja miten homeopaattiset aineet (lääkkeet) toimivat? Kumpi on sinusta todennäköisempi tapa toimivalle hoidolle:
Elimistö saa ainetta X (sen ei tarvitse olla kemiallinen lääke, se voi olla myös vitamiini, hivenaine, flavonoidi, jopa lämpö, kylmä, suola, luontaistuote jne) joka saa aikaan elimistössä jonkin muutoksen, reaktion, joka taas tekee sen, että elimistössä tapahtuu paranemista
VAI
elimistö saa vettä tai sokeripillerin, jota on ravisteltu oikein tai jossa on ainoastaan muistijälki mineraalista, vitamiinista tai rohdoksesta (ei siis YHTÄÄN MOLEKYYLIÄ itse ainetta) ja se auttaisi sitten sun elimistössä?
[/quote]
nimen omaan voin käyttää luontaistuotteita vitamiineja ja hivenaineita mutta en todellakaan haluu myrkyttää kroppaani molekyyleillä ja muilla kemiallisilla aineilla! se on just se mun pointti!!
[/quote]
:DDDD
Joo ei kannatakaan myrkyttää itseään millään vierailla aineilla, varsinkaan niillä molekyyleillä.... :DDDD repesin kyllä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:36"]
"voihan sitä väittää profesorit että kemia on muka luonnollinen tiede, mutta ei niiden väitä tosi asioita muuta eli sitä että kemia on kemiallinen eli keino tekninen eli ei luonnon mukainen asia! ja jos tuota tekstiä uskoisin niin se vahvistaisi sen että molekyyli on kemiallinen aine."
:D Mä en ymmärtänyt. Et voi olla tosissas. Selitä pliis mulle mikä on molekyyli. Tää on pakko kuulla.
Eikä sun mainostamia luonnonlääkkeitä ois olemassakaan ilman kemiaa. KEMIA TUTKII LUONNOSSA ESIINTYVIÄ AINEITA. Miks mä jatkan tätä, tuntuu ku oisin piilokamerassa.
[/quote]
en mä sitä muuten osaa selittää kuin että molekyyli on kemiallinen aine samoin kuin ovat esim antibiootti uraani tai fosfaati koska en ole keemikko. tulee toistoa mutta kemia tutkii kemiallisia aineita ja puolestaan luonnon tiede tutkii luonnollisia luonnossa olevia aineita. luonnolliset lääkkeet saadaan luonnon aineista metsästä ja pellolta ja muualta ja ei niihin tarvita kemian koe putkia ja muita sellaisia
[/quote]
Siis voi vittu nyt suoraan sanottuna. :D Ootko lukenu ainuttakaan viestiä mihin vastaat? Kemia ei tutki mitään yliluonnollisia kemiallisia aineita vaan ihan niitä samoja aineita mitä on luonnonlääkkeissäkin. Myös luonnonlääkkeiden valmistajat hyödyntävät kemian tuntemusta valmistaessaan niitä rohtojaan. En voi ymmärtää miten joku voi olla noin pihalla, pahoittelen suorasukaisuuttani. :D Kemia tutkii luonnonaineita. LUONNOLLISIA AINEITA.
[/quote]
meillä on tässä kyllä nyt mieli pide ero. onko sitten sun mielestä muka vaikkapa leipä kemiallinen aine? kun luet kaupassa mainoksia niin mainostaako siellä joku kemiallista leipää? en ole ikinä nähnyt! siellä mainostetaan luonnon mukaista leipää!
[/quote]
Hassua kun tää ei ole mielipidekysymys. Luepa nyt vaikkapa vanhasta kunnon Wikipediasta (jota jo kerran siteerasin) mitä kemialla tarkoitetaan. Tää on jo ihan uskomatonta. :D Kyllä, leipä koostuu kemiallisista aineista. Ihan kaikki tässä maailmassa koostuu kemiallisista aineista. Eli molekyylien yhdistelmistä. Auttakaa nyt joku!
[/quote]
Ei sitä voi auttaa :DDDDD Mä tikahdun!!!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:17"]
Asiallinen vastaus tässä. Ei mitään hyötyä. Siskoni "ajettiin" sisään homeopatiaan ja on tullut vaan entistä sairaammaksi (pääkoppa varsinkin). Syö vaikka nokkosia ja voikukan lehtiä, näissä todettu terveysvaikutus:). Jos tarvitset lääkitystä, niin mene lääkäriin. Tieteellisesti tutkitut lääkkeet auttaa.
[/quote]
ikävä kuulla siskosi tilanteesta ja olen pahoillani. tieteelliset lääkkeet on luonnosta vieraita kemikaaleja ja en haluaisi myrkyttää niillä itseäni. tiede ei suostu puhumaan hyvää homeopatiasta, koska pelkää lääke yhtiöiden menevän konkkurssiin. olen lukenut netistä monen saaneen apua homeopatia lääkkeistä. eikö täällä tosiaan kellään hyvää kokemusta??
[/quote]
"Tieteelliset lääkkeet"? Eli myönnät, että homeopatia on täyttä pseudotiedettä?
Myös luontaislääketeollisuudessa pyörii iso raha. Se saa myös toimia käytännössä ilman mitään valvontaa.
On auttanut puhkeavien hampaiden aiheuttamissa itkukohtauksissa ja kivun lievittämisessä jopa paremmin, kuin särkylääkkeet. Korkeassa kuumeessa on laskettu kuumetta homeopaattisten valmisteiden avulla. Korvatulehdusten hoidossa sekä muissa infektioissa.
[/quote]
Miksi et anna suoraan sokerivettä? Sitä nuo homeopatiset tuotteet ovat.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:29"]
Me turvaudutaan aina ensisijaisesti homeopatiaan ja luonnonlääketieteeseen. Toki käytämme myös lapsia lääkäreillä. Varsinkin labrakokeet on tärkeitä. Tulehdusarvojen seuraaminen kertoo vähän mihin suuntaan ollaan menossa. Korvatulehdusten hoidossa käymme lääkärissä aina kontrollissa tarkistuttamassa, että korvat ovat todella parantuneet jne.
[/quote]
Kerros nyt: käyttäisitkö vaikkapa peräpukamaleikkauksesta johtuvaan särkyyn homeopaattista valmistetta? :)
[/quote]
Hassua, kun meillä se on toiminut. Enhän sen käyttöä muuten olisi jatkanutkaan ensimmäisten kokeilujen jälkeen. Ärsyttääkö sua jotenkin, että se on toiminut meillä?
[/quote]
Ei, en välitä tippaakaan harhaluuloistasi.
Se huolestuttaa että joku luulee kaltaistesi ääliöiden kirjoitusten perusteella homeopatian toimivan ja jättää lääkärikäynnin väliin. Jos aikuinen tappaa itsensä homeopatian kanssa leikkimällä niin vittu siitä vaan -mutta jos puolustuskyvyttömän lapsen vie mukanaan... hrrr.....
Kerropas nyt vielä: peräpukamaleikkauksen jälkeisiin kipuihin, homeopaattinen lääke vai sellainen joka oikeasti toimii?
Odotan vastausta ja perusteluja tälle. :)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:42"]
"Tieteelliset lääkkeet"? Eli myönnät, että homeopatia on täyttä pseudotiedettä?
Myös luontaislääketeollisuudessa pyörii iso raha. Se saa myös toimia käytännössä ilman mitään valvontaa.
[/quote]
Joo, myönnän kyllä. Lopetin jo trollauksen tältä illalta. :D
Moi ap,
Minulla on kokemusta homeopaattisesta hoidosta. Kärsin ärtyneen suolen oireyhtymästä jonka sain aikoinaan kovan vuosia jatkuneen stressitilanteen takia ja kun menin lääkäriin, lääkärit sanoivat että eivät voi/osaa auttaa, sun täytyy oppia elämään vaivasi kanssa. No mun vaiva on niin sosiaalista elämää rajoittava, että ei sen kanssa pysty yksinkertaisesti elämään. Pahimmillaan olen ollut oman terveyden menetyksen takia itsemurhan partaalla. Etsin kovasti ja kovasti keinoja mikä voisi parantaa IBS:n. Sitten löysin homeopatian ja homeopatia paransi minun IBS:ään liittyvän vatsan turvotuksen. Se kävi niin että otin homeopaattista ainetta joka osottautui minulle sopivaksi, meni 2-5min, sain sen jälkeen juosta kovaa vessaan ripulille, joten tiesin sillon tasan tarkkaan että lääke nyt jotenkin vaikutti ja pitelin vaan vatsaani! Viikko tämän jälkeen sain huomata, että vatsani ei turvonnut enää ollenkaan! Olin vain että WAU. Ja nyt 5v ajan koko vatsan turvotus on pysynyt poissa. Hoito myös paransi mielialaani ja mm. pimeän pelon, vastustuskykyni parani huimasti ja en vuoteen ollut kipeänä! Ihan sama tein mitä tahansa, niin en vilustunut, aikaisemmin tulin todella helposti kipeäksi ja olin kipeänä usein. Nyt tarkoitus olisi hoitoa jatkaa ja saada loputkin oireet pois.
Olen alkanut kärsimään myös naistyyppisestä kaljuuntumisesta ja tahtoisin löytää siihen kanssa homeopatiasta avun... Lääkäriin jos menet tämänkin vaivan kanssa, nii ne sanoo siellä vaan, et voivoi ne on pelkät hiukset, laita peruukki päähän, joillakin nyt voi vaan lähteä hiukset muuten vaan päästä. Ei ne ota tälläsiä vaivoja vakavissaan ellei sulla ole joku syöpä tai crohnin tauti mikä pystytään tutkimuksissa todistamaan. Kaikki muut vatsavaivat ja hiustenlähdöt, on niille sellasia haista vee juttuja ennemminkin ja pelkkiä rasitteita.
Oon vaan kokenut sen että on hirmu vaikeaa löytää pätevä homeopaatti. Mä suosittelisin sinulle lääkäri-homeopaattia ja niitä homeopaatteja jotka toimii heidän alaisuudessaan, he ovat yleensä päteviä.
Englanniksi kannattaa myös lukea homeopatiasta ja sinun vaivastasi, ei oikeen suomeksi löydy tietoa homeopatialla hoitamisesta. Sillon sulle aukeaa täysin uusi maailma kun rupeat lukemaan vain englanniksi. :)
Mä olen sitä mieltä, että ei väliä mitä nämä muut sanoo. Jos itse tiedän jonkun hoitomuodon auttaneen vaivaani, minä olen siitä tyytyväinen. <3 ei muulla merkitystä, koska minä haluan elää terveellistä ja onnellista elämää, eikä kellään ole oikeutta tullaan törppäämään kumoon sitä minkä olen kokenut auttavan itseäni, kaikkea ei voida vaan tieteellisesti todistaa ja jokainen hoitakoon itseään niillä keinoin millä haluaa hoitaa. Minun tilanteessa ei ole ainakaan mitään menetettävää, korkeintaan rahani. Jos haluaa oikeasti terveeksi ja parempaa elämää, kaikkea täytyy yrittää.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:03"]
Moi ap,
Minulla on kokemusta homeopaattisesta hoidosta. Kärsin ärtyneen suolen oireyhtymästä jonka sain aikoinaan kovan vuosia jatkuneen stressitilanteen takia ja kun menin lääkäriin, lääkärit sanoivat että eivät voi/osaa auttaa, sun täytyy oppia elämään vaivasi kanssa. No mun vaiva on niin sosiaalista elämää rajoittava, että ei sen kanssa pysty yksinkertaisesti elämään. Pahimmillaan olen ollut oman terveyden menetyksen takia itsemurhan partaalla. Etsin kovasti ja kovasti keinoja mikä voisi parantaa IBS:n. Sitten löysin homeopatian ja homeopatia paransi minun IBS:ään liittyvän vatsan turvotuksen. Se kävi niin että otin homeopaattista ainetta joka osottautui minulle sopivaksi, meni 2-5min, sain sen jälkeen juosta kovaa vessaan ripulille, joten tiesin sillon tasan tarkkaan että lääke nyt jotenkin vaikutti ja pitelin vaan vatsaani! Viikko tämän jälkeen sain huomata, että vatsani ei turvonnut enää ollenkaan! Olin vain että WAU. Ja nyt 5v ajan koko vatsan turvotus on pysynyt poissa. Hoito myös paransi mielialaani ja mm. pimeän pelon, vastustuskykyni parani huimasti ja en vuoteen ollut kipeänä! Ihan sama tein mitä tahansa, niin en vilustunut, aikaisemmin tulin todella helposti kipeäksi ja olin kipeänä usein. Nyt tarkoitus olisi hoitoa jatkaa ja saada loputkin oireet pois.
Olen alkanut kärsimään myös naistyyppisestä kaljuuntumisesta ja tahtoisin löytää siihen kanssa homeopatiasta avun... Lääkäriin jos menet tämänkin vaivan kanssa, nii ne sanoo siellä vaan, et voivoi ne on pelkät hiukset, laita peruukki päähän, joillakin nyt voi vaan lähteä hiukset muuten vaan päästä. Ei ne ota tälläsiä vaivoja vakavissaan ellei sulla ole joku syöpä tai crohnin tauti mikä pystytään tutkimuksissa todistamaan. Kaikki muut vatsavaivat ja hiustenlähdöt, on niille sellasia haista vee juttuja ennemminkin ja pelkkiä rasitteita.
Oon vaan kokenut sen että on hirmu vaikeaa löytää pätevä homeopaatti. Mä suosittelisin sinulle lääkäri-homeopaattia ja niitä homeopaatteja jotka toimii heidän alaisuudessaan, he ovat yleensä päteviä.
Englanniksi kannattaa myös lukea homeopatiasta ja sinun vaivastasi, ei oikeen suomeksi löydy tietoa homeopatialla hoitamisesta. Sillon sulle aukeaa täysin uusi maailma kun rupeat lukemaan vain englanniksi. :)
Mä olen sitä mieltä, että ei väliä mitä nämä muut sanoo. Jos itse tiedän jonkun hoitomuodon auttaneen vaivaani, minä olen siitä tyytyväinen. <3 ei muulla merkitystä, koska minä haluan elää terveellistä ja onnellista elämää, eikä kellään ole oikeutta tullaan törppäämään kumoon sitä minkä olen kokenut auttavan itseäni, kaikkea ei voida vaan tieteellisesti todistaa ja jokainen hoitakoon itseään niillä keinoin millä haluaa hoitaa. Minun tilanteessa ei ole ainakaan mitään menetettävää, korkeintaan rahani. Jos haluaa oikeasti terveeksi ja parempaa elämää, kaikkea täytyy yrittää.
[/quote]
Vittu mitä soopaa!
Rahojasi moni "homeopaatti" varmasti haluaa -ne eivät ole homeopatian kaltaista paskaa.
Moni kaltaisesi herkkäuskoinen hölmö uskoo nigerialaiskirjeisiin tms -ja sitten nuollaan haavat hiljaisuudessa.
Yritä nyt kulta pieni van ymmärtää että homeopatia ei kerta kaikkiaan toimi! Luojan kiitos että tuttavapiirissäni ei ole kaltaisisi hörhöjä!!!!!!!!!!
Te jotka trollaatte homeopatiasta; tajuatteko, että on olemassa ihmisiä, jotka ihan tosissaan uskovat homeopatian. Minusta on ihan sama mitä aikuinen ihminen tekee itselleen, mutta maailmalla on oikeasti kuollut lapsia koska hörhövanhemmat ovat lääkinneet heitä vedellä. Älkää pelleilkö vakavalla asialla!
Tästä asiasta vähä poiketen. Meijän piti opiskella erilaisia kasvatuspedakogiikkoja ja yhteen kuulu just nuo homeopaattiset jutut. Siinä sanottiin että kaikki mikä kasvaa voi kasvaa pois eli esim. Jos tullee syöpä nii sen voi homeopatialla saaha kasvamaan pois...mun mielestä tuo homeopatiajuttu on täyttä huuhaata mutta ajatelkoot ihmiset miten haluaa..oman terveyenhän ne pillaa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei, en välitä tippaakaan harhaluuloistasi.
Se huolestuttaa että joku luulee kaltaistesi ääliöiden kirjoitusten perusteella homeopatian toimivan ja jättää lääkärikäynnin väliin. Jos aikuinen tappaa itsensä homeopatian kanssa leikkimällä niin vittu siitä vaan -mutta jos puolustuskyvyttömän lapsen vie mukanaan... hrrr.....
Kerropas nyt vielä: peräpukamaleikkauksen jälkeisiin kipuihin, homeopaattinen lääke vai sellainen joka oikeasti toimii?
Odotan vastausta ja perusteluja tälle. :)
[/quote]
Aliarvioit ihmisiä, en ole koskaan kuullut kenenkään hoidattaneen mitään vakavaa homeopaatilla Suomessa, sen sijaan kaikenlaisia harmittomia juttuja kyllä. Ja homeopaateilla on koulutusta just siksi, että osaavat erottaa milloin asiakas pitää ohjata suoraan lääkäriin. Se, että on homeopaatteja ilman koulutusta ei ole koulutettujan homeopaattien vika. Ja ei, en itse usko homeopatiaan, mutta jos joku kokee saavansa siitä apua niin harvoin siitä on oikeasti haittaakaan. Moni menee sinne sitten kun ei enää mistään muualta apua saa, eikä suinkaan ensimmäisenä.
Aivan kuin ei ole olemassa vaihtoehtofysiikkaa ei ole myöskään olemassa vaihtoehtolääketiedettä.
Hyödyt: ei ole
Haitat: sairaus/vaiva ei parane tuolla uskomushoidolla. (Voi parantua ihan itsestään kyllä.)
Jos joku paikka prakaa -mene lääkäriin ja heitä nuo höpöhöpöhoidot hevon vittuun.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:04"]
Aivan kuin ei ole olemassa vaihtoehtofysiikkaa ei ole myöskään olemassa vaihtoehtolääketiedettä.
Hyödyt: ei ole
Haitat: sairaus/vaiva ei parane tuolla uskomushoidolla. (Voi parantua ihan itsestään kyllä.)
Jos joku paikka prakaa -mene lääkäriin ja heitä nuo höpöhöpöhoidot hevon vittuun.
[/quote]
fysiikassa on pimeä aine, jota fysiikka ei tunne. fysiikka ei siis tiedä kaikkea
mietin homeopatiaa just sen takia että se ei ole lääketiedettä. vaihtoehto elimistöön tungettaville kemiikallisille myrkyille.
asiallisia vastauksia toivon!!!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:43"]
"totta kai tämä on mieli piteistä kiinni. et sä voi väittää että mun mieli pide olisi huonompi kuin sinun vain sen takia että Wikipediassa lukee sun kannan mukaan. wikipedian jutun on tietysti kirjoittaneet tieteilijät jotka yrittävät hälventää kemian pahaa mainetta. kyllä tietysti ihmiset höynähtää enemmän kemiallisiin aineisiin kun kemian väitetään wikipediassakin olevan muka luonnollinen asia mitä se ei ole koska se on keino tekoista. en tajuu miten voidaan olla niin pihalla että väitetään kemiallisia myrkkyaineita luonnollisiksi aineiksi. voi hyvää päivää. voisin mäkin perustaa oman wikipedian ja kirjoittaa sinne mun mieli piteen ja sitten sun tulkinnan mukaan se mun mieli pide muuttuisi tosi asiaksi vain koska se lukisi siellä mun omassa wikipediassa. varmaan oli vitsi tuo sun leipä juttu? et mitenkään voi olla aikuisten tosissas"
Mä en tiedä mist sä revit tän keinotekojauhantas kokoajan mukaan mutta siis. Vielä kerran. Kemia on TIETEENALA joka tutkii LUONNOLLISIA AINEITA JA NIIDEN YHDISTEITÄ. En tiedä mitä keinotekoista siinä voisi olla. Tottakai kemiaa voidaan käyttää myös synteettisten aineiden valmistukseen mutta se on sitten ihan eri tarinansa. Kaikki lääkkeetkään eivät ole synteettisiä. Nyt en jaksa tätä sulle enempää yrittää avata koska tajusin et mua taidetaan tässä höynäyttää oikein olan takaa. :D
Ja toi leipäjuttu.. Mä en tiedä et kuvitteletko sä että leipä kasvaa maassa tai puussa mut sehän on kemiallisten reaktioiden avulla valmistettua. Taikina kohoaa kemiallisen reaktion tuloksena. Siinä ei ole mitään keinotekoista. I'm out.
[/quote]
ainakin ulko mailla leipä kasvaa puussa. tiedäthän apinan leipä puun? nyt kyllä menee noi sun ihan yli. väität että leipää valmistetaan reaktioilla ydin voimaloissa? eihän tossa ole mitään mieltä sillä jos noin olisi niin kaikkihan saisivat leivästä ydin säteilyä!
Ehkäpä mä nyt lopetan tämän hupailun tähän. Ihan viattomalla ajantappofiiliksellä olin liikkeellä. Pyydän anteeksi, jos joku loukkaantui jutuistani.