Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi matkustelua hehkutetaan niin paljon?

Vierailija
12.07.2015 |

Siis onhan se mukavaa ja hauskaa ja isojen lasten kanssa rentouttavaakin mutta silti tuntuu et sille annetaan liikaa arvoa. Mun mielestä olis paljon tärkeämpää panostaa arjen nautittavuuteen eikä elää vain lomamatkasta haaveillen.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:08"]Olen ihmetellyt samaa. Onhan matkailu parhaimmillaan ihan mukavaa mutta niin kallista että sen rahan voisi monella tapaa käyttää paremminkin. [/quote] Mihin muka?

[/quote]

Itse ostan videopeleja ja pelikoneita + kaljaa. Koen rahan paremmin käytetyksi.

Vierailija
42/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:08"]Olen ihmetellyt samaa. Onhan matkailu parhaimmillaan ihan mukavaa mutta niin kallista että sen rahan voisi monella tapaa käyttää paremminkin.
[/quote]

Mihin muka?
[/quote]

Katkarapuihin ja kissanpentuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan ihanaa vaihtelua. Ei ole nyrpeitä suomalaisia ja proteiinia joka hiton elintarvikkeessa ja samat Vesa Keskiset ja Jutan naamat joka tuutissa. Ei tarvii stressata lomalla tai miettiä aikatauluja. Esimerkiksi Lontoossa vaan on niin eri meno (ihanalla tavalla) kun täällä tutussa Itä-Helsingissä. En ymmärrä miksi en matkustaisi, kaikista paras asia mihin rahani laitan.

Vierailija
44/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:08"]Olen ihmetellyt samaa. Onhan matkailu parhaimmillaan ihan mukavaa mutta niin kallista että sen rahan voisi monella tapaa käyttää paremminkin.
[/quote]

Mihin muka?
[/quote]

Katkarapuihin ja kissanpentuihin.
[/quote]

Barcelonassa oli parhaat katkaravut ja Budapestin kissakahvila oli ihana.

Vierailija
45/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:08"]Olen ihmetellyt samaa. Onhan matkailu parhaimmillaan ihan mukavaa mutta niin kallista että sen rahan voisi monella tapaa käyttää paremminkin. [/quote] Mihin muka?

[/quote]

Itse ostan videopeleja ja pelikoneita + kaljaa. Koen rahan paremmin käytetyksi.
[/quote]

Kaikki tavallaan. Ota lomaa pelaamisesta ja mee oluelle Prahaan. Ja hei Unkarissa puolen litran olut (esim Kotzel) makso 60 senttii!

Vierailija
46/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:27"] Maailmankuva avartuu, se on se juttu. On niin monta tapaa elää ja olla. Ja onhan se upeaa nähdä aina vaan kaikkea uutta ja jännittävää. Ei sitä aina jaksa syödäkään samoja ruokia, vaan haluaa uusia makuja :) [/quote] Maailmankuvan avartuminen ei pidä paikkaansa.  Nykyään on viestimet, telkkari,  internet  jne. Eli jos ihmisellä on edellytyksiä avartaa näkemystään,  niin hän on tehnyt sen jo paljon ennen ensimmäistäkään  ulkomaan matkaa. [/quote] Television välityksellä ei voi aistia erilaisia hajuja, makuja ja muita aistimuksia kuin paikan päällä. Kivempi se on seistä siellä meren rannalla, kuulla aaltojen pauhu ja hengittää syvään meri-ilmaa kuin istua sohvalla haisten juustonaksuille.

[/quote]

Pariisi ainakin haisee ihmisen kuselle. Joka helvetin paikassa siellä haisee kusi. MIKSI?
[/quote]

Ihan totta. Pariisi on tietenkin omalla tavallaan hieno kaupunki, tuskin sitä kukaan kiistää, mutta kyllä mua ainakin se kusen haju ja järjetön likaisuus häiritsevät. Suomessa en todellakaan ole mikään hysteerinen hygieenikko, enkä edes omista käsidesiä, mutta Pariisissa jos missä oli jatkuvasti sellainen olo, että pitäisi päästä desinfioimaan itsensä.

Vierailija
47/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei esimerkiksi ole takapihaa, mökkiä tai edes autoa.

Vierailija
48/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on trendi, samalla tavalla kuin fitness-buumikin.

Pitää matkustaa vähintään 3kk vuodesta, muuten ei ole nauttinut elämästä oikeasti.

Jännä, että matkustamista hehkuttavat eivät matkustele sitten kotimaassa ja kehu sen avartavaa vaikutusta. Tai Pohjoisnavalla tms. haastellisemmassa paikassa.

Työntekeminen bangadeshilaisessa tekstiilifirmassa olisi avartavaa, miinojen raivaaminen kambodzassa tai asuminen jonkin alkuperäisheimon kanssa vuoden verran.

Se, että menee turistikohteeseen ottamaan aurinkoa, ei avarra.

Jos matkailu avartaisi kaikki pakonomaisesti, jokainen viron viinaturisti ja ruotsilaivakaraokesieppo olisivat todella ennakkoluulottomia ja mieleltään avaria ihmisiä.

Mutta tämäkin trendi menee ohi muutamassa vuodessa, kunnes keksitään taas jotain muuta harrastettavaa. Viimeistään siinä vaiheessa, kun "kaikkialla on jo käyty", vaikkei olekaan käyty kuin isoimmissa kaupungeissa ravintoloissa syömässä.

Vierailija
49/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:17"]Se on trendi, samalla tavalla kuin fitness-buumikin.

Pitää matkustaa vähintään 3kk vuodesta, muuten ei ole nauttinut elämästä oikeasti.

Jännä, että matkustamista hehkuttavat eivät matkustele sitten kotimaassa ja kehu sen avartavaa vaikutusta. Tai Pohjoisnavalla tms. haastellisemmassa paikassa.

Työntekeminen bangadeshilaisessa tekstiilifirmassa olisi avartavaa, miinojen raivaaminen kambodzassa tai asuminen jonkin alkuperäisheimon kanssa vuoden verran.

Jos matkailu avartaisi kaikki pakonomaisesti, jokainen viron viinaturisti ja ruotsilaivakaraokesieppo olisivat todella ennakkoluulottomia ja mieleltään avaria ihmisiä.

Mutta tämäkin trendi menee ohi muutamassa vuodessa, kunnes keksitään taas jotain muuta harrastettavaa. Viimeistään siinä vaiheessa, kun "kaikkialla on jo käyty", vaikkei olekaan käyty kuin isoimmissa kaupungeissa ravintoloissa syömässä.
[/quote]

En voi hehkuttaa kotimaan matkailua koska en tee sitä. Sen verran tullut koettua ettei hinta laatusuhde ole kohdallaan missään päin Suomea. Muualta saa samalla rahalla niin paljon enemmän!!

Vierailija
50/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työkseen reissannut yhteensä 54 maassa (tänä vuonna matkapäiviä vasta 70) niin sitä ei todellakaan kesälomaansa uhraa mihinkään ns lentokonematkailulle vaan suuntaa mielellään autojunalla Napapiirin pohjoispuolelle ja hyppii rajojen yli, välillä autolla ja välillä jalkaisin...

Vierailija
51/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on kaikkein pahinta mitä itse tiedän, ja mikä siinä on huonoa? Rasittavaa, ja pitää väkisin tehdä sitä sun tätä. Nukun mieluummin pitkään omassa sängyssäni, ja ratkaisen matemaattisia ongelmia, tai luen Unix BSD-kernelin lähdekoodia, tai jotain sinnepäin. Jos jotain hyödyllistä pitää tehdä, niin halonhakkuuta mökillä. Viimeksi olin ulkomailla yli 20 vuotta sitten eikä kyllä revi vieläkään. T. mies.

Vierailija
52/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella ihana luonto ja monia hyviä kohteita. Nämä kohteet - niin hienoja kuin ovatkin - ovat kuitenkin säiden armoilla. Tänä kesänä harva paikka on antanut parastaan. Etäisyydet on myös pitkät ja vaativat usein ajamista ja autoa. Bensa maksaa. Hotelliyöpyminen on kallista, syöminen on kallista, kohdemaksut usein kalliita. Niin hassua kuin se onkin, niin viikon perheloma lämpimässä voi osoittautua ihan saman hintaiseksi kuin pidennetty viikonloppu Suomen sisällä.

Vierailija
53/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:08"]Olen ihmetellyt samaa. Onhan matkailu parhaimmillaan ihan mukavaa mutta niin kallista että sen rahan voisi monella tapaa käyttää paremminkin. [/quote] Mihin muka? [/quote]   Itse ostan videopeleja ja pelikoneita + kaljaa. Koen rahan paremmin käytetyksi. [/quote] Kaikki tavallaan. Ota lomaa pelaamisesta ja mee oluelle Prahaan. Ja hei Unkarissa puolen litran olut (esim Kotzel) makso 60 senttii!

[/quote]

Olen itseasiassa käynyt Prahassa. Oikein hieno kaupunki, mutta kaljaa saa täältäkin, eikä minulla ole mitään hinkua päästä ulkomaille.

Vierailija
54/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamisen avartava vaikutus on surkea veruke lentää kaukomaihin pahimmillaan monta kertaa vuodessa! Millä oikeutatte elämäntapanne joka vaatii useamman kuin yhden maapallon?

Vierailija
55/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:27"] Maailmankuva avartuu, se on se juttu. On niin monta tapaa elää ja olla. Ja onhan se upeaa nähdä aina vaan kaikkea uutta ja jännittävää. Ei sitä aina jaksa syödäkään samoja ruokia, vaan haluaa uusia makuja :) [/quote] Maailmankuvan avartuminen ei pidä paikkaansa.  Nykyään on viestimet, telkkari,  internet  jne. Eli jos ihmisellä on edellytyksiä avartaa näkemystään,  niin hän on tehnyt sen jo paljon ennen ensimmäistäkään  ulkomaan matkaa. [/quote] Television välityksellä ei voi aistia erilaisia hajuja, makuja ja muita aistimuksia kuin paikan päällä. Kivempi se on seistä siellä meren rannalla, kuulla aaltojen pauhu ja hengittää syvään meri-ilmaa kuin istua sohvalla haisten juustonaksuille.

[/quote]

Pariisi ainakin haisee ihmisen kuselle. Joka helvetin paikassa siellä haisee kusi. MIKSI?
[/quote]

Ihan totta. Pariisi on tietenkin omalla tavallaan hieno kaupunki, tuskin sitä kukaan kiistää, mutta kyllä mua ainakin se kusen haju ja järjetön likaisuus häiritsevät. Suomessa en todellakaan ole mikään hysteerinen hygieenikko, enkä edes omista käsidesiä, mutta Pariisissa jos missä oli jatkuvasti sellainen olo, että pitäisi päästä desinfioimaan itsensä.
[/quote]
Missä te olette Pariisissa oikein olleet??? Olimme siellä koko perhe viikon viime toukokuussa ja pissa ei haissut missään. Olemmeko käyneet eri Pariisissa:)

Vierailija
56/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:38"]

Matkustaminen on kaikkein pahinta mitä itse tiedän, ja mikä siinä on huonoa? Rasittavaa, ja pitää väkisin tehdä sitä sun tätä. Nukun mieluummin pitkään omassa sängyssäni, ja ratkaisen matemaattisia ongelmia, tai luen Unix BSD-kernelin lähdekoodia, tai jotain sinnepäin. Jos jotain hyödyllistä pitää tehdä, niin halonhakkuuta mökillä. Viimeksi olin ulkomailla yli 20 vuotta sitten eikä kyllä revi vieläkään. T. mies.

[/quote]

Osuavaa satiiria.

Vierailija
57/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:17"]

Se on trendi, samalla tavalla kuin fitness-buumikin.

[/quote]

Höpöti höpöti.

Ne keillä on varaa matkustaa eivät siitä todellakaan luovu.

Eli vaikkapa minulla!

Hakkaa sinä päätäsi seinää ja tikahdu kateuteesi.

Vierailija
58/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mä pääsen taas irti tylsästä arjesta matkustelemalla. Mulla on ihan mukavaa arkena, mutta siitä tekee mukavamman kun on reissu ja uudet seikkailut mitkä odottaa. Matkalla viehättää aikatauluttomuus ja rutiinittomuus. Vaikea kuvitella siis tuota näkökantaa ihmiselle joka on elää matkustaaksen.

Vierailija
59/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmankuva avartuu, se on se juttu. On niin monta tapaa elää ja olla. Ja onhan se upeaa nähdä aina vaan kaikkea uutta ja jännittävää. Ei sitä aina jaksa syödäkään samoja ruokia, vaan haluaa uusia makuja :)

Vierailija
60/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on parasta maailmassa. Rakastan matkustelua enkä voisi elää ilman sitä! Matkustan neljän lapsen kanssa joista nuorin 1v. Haluan näyttää lapsille maailmaa, nähtävyyksiä yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan