Miksi olet ylipainoinen?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:52"]
Kun näitä selityksiä lukee, niin aina tulee esiin kaksi selitystä: En ehdi/voi harrastaa liikuntaa. Toinen: olen tunnesyöppö.
Liikkeessä voi olla, vaikka liikuntaa ei erikseen "harrasta" Jos liikkuminen on vähäistä, silloin panostetaan syömisiin.
"Tunnesyöppö" olettaa tunnesyömisen olevan hänelle kuuluva ominaisuus, jota ei voi muuttaa.
[/quote]
En ole tunnesyöppö ja syön kohtuudella. Syön jopa hedelmiä ja kasviksia.
Jos on jotain traumaatista tapahtunut mulla mene ruokahalut. Joudun pakottaa itseni syömään jotakin.
32
Monet lihavat syyttävät ainenvaihduntaa sun muuta. Tiedän henkilön, joka oli lihava ja keksi näitä samoja selityksiä. Hän kuitenkin maseentui oo ja ruoka ei enää maistunut liikaa, joten hän laihtui? Mitä sille ns. Aineenvaihdunnalle ja muille jutuille kävi? Toisin sanoen, kun hän maseentui niin hän koki samalla ihmeparaantumisen? Vai voisiko olla, että tämä lihava ei vaan tajunnut, että syö liikaa ja selittelyjä löytyi?
Selitys on kiva.
Sain syöpähoitona allogeenisen kantasolusiirron ja vaikeisiin käänteishyljintäoireisiin useita suuria kortisonikuureja. Painoni nousi kahdessa vuodessa 27 kiloa turpoamisen ja kortisonin aiheuttaman lihomisen vuoksi. Söin yölläkin, kun valvoin kortisonihoidon vuoksi. Voin välillä paremmin, pystyin lliikkumaan ja syömään terveellisesti ja paino laski. Uusi, valtava kortisonikuuri ja pöhötyin erittäin ikävästi reilussa viikossa. Liikkuminen oli vaikeaa, koska reisilihakset heikkenivät. Jos kaaduin, en päässyt maasta ylös toisen auttamatta.
Niskakyttyrä, ei kaulaa, törkeä läskimaha, vaikeita silmäongelmia eli kaihileikkaus nuorena, niin pahasti turvonneet jalat, että minulle tehtiin veritulppakoe ja lyhyessä ajassa gorillamaiseksi turvonnut ylävartalo.
Tämän kaiken lisäksi vielä suuri syöpälääkitys.
Kivaa, kivaa, KIVAA!
Kokeile ihmeessä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:52"]
Kun näitä selityksiä lukee, niin aina tulee esiin kaksi selitystä: En ehdi/voi harrastaa liikuntaa. Toinen: olen tunnesyöppö.
Liikkeessä voi olla, vaikka liikuntaa ei erikseen "harrasta" Jos liikkuminen on vähäistä, silloin panostetaan syömisiin.
"Tunnesyöppö" olettaa tunnesyömisen olevan hänelle kuuluva ominaisuus, jota ei voi muuttaa.
[/quote]
Niin, voihan sen varmaan jollain terapialla muuttaakin, tuon "tunnesyöppö"-ominaisuuden (niin kuin sitä kutsuit). Olen vaan yrittänyt lutvia tätä elämää eteenpäin. Olisikin helppoa jos olisi pelkästä itsekurista kiinni. Se ei vaan ole niin yksinkertaista kuin luullaan.Neuvoja otan vastaan miten päästä tunnesyöppöydestä, eikä riitä että lopeta ylensyönti ;)
Itse tarkoitin liikkumisella ihan treenaamista, vaikka olen ylipainoinenei se tarkoita että olisin huonokuntoinen.
Olen läski koska tykkään syödä paljon ja liikkua vähän.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:16"]
Selitys on kiva.
Sain syöpähoitona allogeenisen kantasolusiirron ja vaikeisiin käänteishyljintäoireisiin useita suuria kortisonikuureja. Painoni nousi kahdessa vuodessa 27 kiloa turpoamisen ja kortisonin aiheuttaman lihomisen vuoksi. Söin yölläkin, kun valvoin kortisonihoidon vuoksi. Voin välillä paremmin, pystyin lliikkumaan ja syömään terveellisesti ja paino laski. Uusi, valtava kortisonikuuri ja pöhötyin erittäin ikävästi reilussa viikossa. Liikkuminen oli vaikeaa, koska reisilihakset heikkenivät. Jos kaaduin, en päässyt maasta ylös toisen auttamatta.
Niskakyttyrä, ei kaulaa, törkeä läskimaha, vaikeita silmäongelmia eli kaihileikkaus nuorena, niin pahasti turvonneet jalat, että minulle tehtiin veritulppakoe ja lyhyessä ajassa gorillamaiseksi turvonnut ylävartalo.
Tämän kaiken lisäksi vielä suuri syöpälääkitys.
Kivaa, kivaa, KIVAA!
Kokeile ihmeessä.
[/quote]
En todellakaan ajatellut sairauksia, joiden myötä läskit tulleet. Ei todellakaan kiva sulle, mutta olet kyllä aika ilkeä? Itsellänikin monia sairauksia. Minä itse olen kuitenkin nämä läskini luonut. Sinä et, ok!. Ap.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:09"]Syy on perinteinen, vauvan synnyttyä (13 vuotta sitten) ei ollut enää aikaa harrastaa liikuntaa.
[/quote]
Tähän ajankäyttöön vielä: Totta on, että aika on vain järjestelykysymys. Aikaa meillä kaikilla on saman verran, 24h/d. Mutta vauvan (ja toisenkin) saatuani valitsin mieluummin ajankäyttöni toisin, ja tein ajallani jotain muuta kuin harrastin liikuntaa = ei ollut aikaa liikkua.
Sama nro 6
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:52"]Kun näitä selityksiä lukee, niin aina tulee esiin kaksi selitystä: En ehdi/voi harrastaa liikuntaa. Toinen: olen tunnesyöppö.
[/quote]
Ei kaikki noin sano. Minä sanoin suoraan että pidän liikaa siitä hiilarimätöstä. Ei minulla ole muuta syytä. Omaa mielen heikkoutta tämä on.