AUTTAKAA! Mikä mulla on?!
Kuukautiskiertoni on säännöllinen. Edelliset menkat olivat 3.-7.8., ovulaation olisi pitänyt olla siis nyt viikonloppuna.
Koko viikonlopun olen ollut todella itkuherkkä, aggressiivinen, mielialani heilahdelleet ihan laidasta laitaan hetkessä, olen ollut todella sairaalloinen ja sekopäinen. Noin niin kuin lyhyesti kuvailtuna. Eilen kurkku alkoi tuntua kipeältä, tänään olen ollut jo selkeästi kipeä: kurkkuun koskee, ei ruokahalua, väsyttää, vilustuttaa, aivastuttaa, nenä tukossa, hikoiluttaa jne. Kuumetta ei ole.
Eilen vatsaa vihloi jonkin verran, tänään koko päivän sellainen tunne kuin menkat olisivat alkamassa. Äsken vessassa käydessäni paperiin tulikin hieman punertavaa/ruskeaa.
Mikä hitto mua vaivaa? Voiko näiden oireiden perusteella tehdä mitään diagnoosia näin äkkiseltään? Emme käytä ehkäisyä ja olimme neljä ja kaksi päivää ennen ovulaatiota sekä päivä ovulaation jälkeen yhdynnässä, edellisestä kierrosta en tarkastellut yhdyntäajankohtia, joten niistä en muista. Raskaus ei kuulosta nyt olevan silti kyseessä koska oireet näin voimakkaita näin pian ovulaation jälkeen, olisiko sitten niin, että nämä ovatkin ovulaatio-oireita?
Testiä en ole vielä tehnyt, sillä kuukautisten alkamiseen pitäisi olla vielä n. 2 viikkoa aikaa!
Kommentit (9)
Verinen vuoto (muutoin kuin menkkojen aikana) kertoo et kyseisessä kierros ei tapahdu ovulaatiota. Ovulaation aikanen verinen vuoto sit taas on sitä et munasolu irtoaa munasarjasta. Ootko varma sun ovulaatioajankohdast? Et oisko sit ovuloimaton kierto?
Minulla ei ole aiemmin tullut mitään välivuotoa tai edes hieman punaista vessakäynnin yhteydessä kuukautisten ulkopuolella. t.ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:14"]Verinen vuoto (muutoin kuin menkkojen aikana) kertoo et kyseisessä kierros ei tapahdu ovulaatiota. Ovulaation aikanen verinen vuoto sit taas on sitä et munasolu irtoaa munasarjasta. Ootko varma sun ovulaatioajankohdast? Et oisko sit ovuloimaton kierto?
[/quote]
Mulle kyllä on sanottu, että ovulaatiokin voi saada aikaan veristä vuotoa.
Ai niin! Yksi kumma oire vielä lisää: mun jalat puutuu vähän väliä! Aiemmin ei ole koskaan tällä tavalla näin tiheään puutuneet. Alkoi eilen, jatkui yön ja tämän päivän. t.ap
Tilaa mahdollisimman pian lääkäriaika, ettei vaan ole mitään vakavampaa häikkää munasarjoissa.
En ole myöskään tarkkaillut ruumiinlämpöäni, joten siitäkään en voi tehdä mitään päätelmiä ovulaation suhteen. Nyt mittari näytti vain 36,4, eli ei kovin kohonnutta ainakaan. t.ap