Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet ylipainoinen?

Vierailija
12.07.2015 |

Selitys olisi kiva.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:22"]

Koska olen laiska paska enkä viitsi vaivautua. Inhoan itseäni, peilikuvaani ja vaateostoksia. Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja pudottanut viitisen kiloa. Viitisentoista oisi vielä jäljellä.

[/quote]

Hieno alkusulla :) et sä laiska ole kun teet jo asialle jotain. Lakkaa nyt hyvä ihminen mollaamasta itseäsi ;)

Vierailija
22/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:23"]Ylipainoisille pitäisi laittaa lisävero! Veikkaan että johan alkaisivat laihtua
[/quote]

Sun kaltaisille pitäs laittaa tyhmyysvero

[/quote]Läskit siellä taas kitisee. Läskivero on hyvä idea. Punnitus joka vuosi ja jos on ylipainoa tulee lisää veroa. Tupakan ja alkoholin käyttäjillä vero on tupakassa ja alkoholissa, joten heihin kohdistuu jo nyt pakkoa. Läskeillä läskit on 99% kiinni vaan luonteen heikkoudesta ja siitä ettei saa laihdutusta aikaiseksi. Lisävero motivoisi takuulla laihdutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen on helppoa, laihtuminen ei. Siinä selitys. Painoa tuli huomaamatta pikkuhiljaa n.15 huolettoman ja onnellisen vuoden aikana, kilo pari vuodessa, sitten pari isoa kriisiä niin etten jaksanut välittää itsestäni, ja nyt lopputuloksena n.45 kg ylipainoa. Sen karistaminen onkin sitten (minulle) mahdottomalta tuntuva tehtävä ja aineenvaihdunta niin sekaisin vuosikymmenten jojoilusta, että kroppani sekoaa kaikista laihdutusyrityksistä ja paino aina NOUSEE kalorimäärien laskiessa. Kaipa se siitä lopulta kääntyisi oikean suuntaan, kun vaan jaksaisi yrittää mutta lannistaa todella paljon kun viikkojen ponnistelujen tulos onkin +3kg. Been there niin monta kertaa.Ja siinä vaiheessa ei tarvitse kuin pieni takaisku elämässä niin säännönmukaisesti olen lipunut takaisin vanhoihin tapoihini. Ja lopputulos on että painan viitisen kiloa enemmän kuin ennen laihdutusta aloittaessani! :-\ parempi siis pysyä edes tässä painossa, en liho enkä laihdu vaan paino pysyy tässä about samassa kun en liikaa ajattele laihtumista.

Jälkijättöisesti ajatellen jokaikinen parikiloinen olisi pitänyt karistaa heti normaalipainoisena, mutta ei se silloin tuntunut tärkeältä.

En ole kellekään selityksiä velkaa, mutta näin tämä mulla on mennyt. Moni nuori ja laiha varmaan ajattelee, että ne kilot lähtisivät kun vaan lakkaisi syömästä, mutta ei se mene ihan niin yksinkertaisesti kun kilot kerran on hankittu.

Elän muuten aktiivista ja onnellista elämää enkä ihmettele muiden elämää ja valintoja, vaan keskityn omaani, ja olen arvostetussa ammatissakin. Ehkä tämän asian kuuluu olla se mun elämäni akilleen kantapää.

Vierailija
24/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:23"]Ylipainoisille pitäisi laittaa lisävero! Veikkaan että johan alkaisivat laihtua
[/quote]

[/quote]Läskit siellä taas kitisee. Läskivero on hyvä idea. Punnitus joka vuosi ja jos on ylipainoa tulee lisää veroa. Tupakan ja alkoholin käyttäjillä vero on tupakassa ja alkoholissa, joten heihin kohdistuu jo nyt pakkoa. Läskeillä läskit on 99% kiinni vaan luonteen heikkoudesta ja siitä ettei saa laihdutusta aikaiseksi. Lisävero motivoisi takuulla laihdutukseen.
[/quote]
Sokerivero ei sitten kohdistu läskeihin?

Vierailija
25/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:16"]

Ei kukaan ole sulle mitään selitystä velkaa, vaikka se ois susta kuinka kiva. Ei lihavuuta tarvitse kenellekään selitellä, kuten ei laihuuttakaan tai muitakaan olemassa olevia tai hankittuja ominaisuuksia. Ap on aika tyhmä.

[/quote]

Miksi kommentoit? Tyhmyyttäsi? Saako täällä kommentoida vaikkas imetystä?
[/quote]

Olipas fiksu veto. Tunnet varmaan nyt itsesi tärkeäksi, hahaha!

Vierailija
26/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:23"]Ylipainoisille pitäisi laittaa lisävero! Veikkaan että johan alkaisivat laihtua
[/quote]

[/quote]
Sokerivero ei sitten kohdistu läskeihin?
[/quote]Siinä lisää veroa läskeille. Painoon perustuva vero olis kuitenkin parempi.

Vierailija
27/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan liian laiska liikkumaan. Tykkään ruoasta ja paljon. En ole enää niin sinut kroppani kanssa, joten jotain pitäisi tehdä. Olen miettinyt personal traineria, kokemuksia?

Vierailija
28/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:23"]Ylipainoisille pitäisi laittaa lisävero! Veikkaan että johan alkaisivat laihtua
[/quote]

[/quote]

OOt kyllä tyhmä, etkä yhtään paranna tilannettasi uusilla kommenteillasi.

Vierailija
29/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:23"]Ylipainoisille pitäisi laittaa lisävero! Veikkaan että johan alkaisivat laihtua [/quote] Sun kaltaisille pitäs laittaa tyhmyysvero [/quote]Läskit siellä taas kitisee. Läskivero on hyvä idea. Punnitus joka vuosi ja jos on ylipainoa tulee lisää veroa. Tupakan ja alkoholin käyttäjillä vero on tupakassa ja alkoholissa, joten heihin kohdistuu jo nyt pakkoa. Läskeillä läskit on 99% kiinni vaan luonteen heikkoudesta ja siitä ettei saa laihdutusta aikaiseksi. Lisävero motivoisi takuulla laihdutukseen.

[/quote]

Miksi sinä ihana kaunis ja hoikka tulet tänne läskiketjuun kitisemään? Mene täydellisille ja hoikille suunnatuille sivuille mainostamaan ihanaa ja kaunista luonnettasi.

Vierailija
30/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta syystä. Syön ja juon liikaa, ei sen kummempaa selitystä. Miksi, siksi kun tykkään. Ja en ole tyytyväinen läski. Ketuttaa sisällä, vaikka olen yleensä porukoissa se "iloinen" läski.

Vierailija
31/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö mitkä aiheuttaa lihomista?

En liiku tarpeeksi vapaa-aikana. Mulla on mennyt mielenkiinto moneen asiaan. 

Elämäntilanne ja sairaus vaikuttaa siihen. Teen keskiraskasta vuorotyötä.

Vierailija
32/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylipainoinen, mutta voin kertoa miksi olen melkein 20 kg lihavampi kuin 6 vuotta sitten.

Sairastin 6 vuotta sitten syömishäiriötä ja olin sen johdosta hyvin laiha. Painoindeksini laski nuoruuden hoikasta bmi 18-19 alas jopa alle 16:een. Sen jälkeen hitaasti parantuessani paino nousi ja pysyi pitkän aikaa n. bmi 20:ssä. Tänä aikana tapasin suurimman osan nykyisistä ystävistäni, ja sellaisena he minut muistavat. Myös uusi identiteettini rakentui tuossa painossa, ja pidän sitä edelleen oikeana painonani.

Mutta sitten minulle tuli hermoromahdus, joka romahdutti myös terveyteni ja laihduin taas (syömättömyyden takia) reilusti ja nopeasti. Siitä hitaasti parantuessani paino alkoi nousta vauhdilla, söin myös mieliala- ja psykoosinestolääkettä, jos niillä on jotain vaikutusta. Lihoin vuodessa niin paljon, etten edes tajunnut ennenkuin pöntöllä istuessani näin molemmissa reisissäni venymäarvet. Pukeuduin tämän vuoden ajan enimmäkseen löysiin ja venyviin urheiluvaatteisiin, joten en vaatteistakaan huomannut. Pääsin vaa'alle, ja uusi bmi 25.

Ne kilot olivatkin sitten sitkeässä, nykyään olen n. bmi 24. Välillä sain laihdutettua bmi 23 mutta lihoin takaisin kun rakastuin.

Yhteenveto: mieleni vaikuttaa painooni suuresti. Olen tunnesyöjä. Tämä on tyypillinen tarina.

Vierailija
33/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:41"]

Etkö tiedä mitkä aiheuttaa lihomista?

En liiku tarpeeksi vapaa-aikana. Mulla on mennyt mielenkiinto moneen asiaan. 

Elämäntilanne ja sairaus vaikuttaa siihen. Teen keskiraskasta vuorotyötä.

[/quote]

korjaus

Vierailija
34/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön enemmän kun kulutan. Ruoka ja herkut on vain niin hyviä. 25 vuotiaaksi olin ihan hoikka vaikka aina herkutellut paljon, mutta sitten vain alkoi paino nousemaan. 30 vuotiaana oli jo 25kg ylipainoa. En vaan pysty lopettamaan syömistä, tykkään aivan liikaa kaikesta turhasta hiilarimätöstä.

Vierailija
35/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä selityksiä lukee, niin aina tulee esiin kaksi selitystä: En ehdi/voi harrastaa liikuntaa. Toinen: olen tunnesyöppö.

Liikkeessä voi olla, vaikka liikuntaa ei erikseen  "harrasta"  Jos liikkuminen on vähäistä, silloin panostetaan syömisiin.

"Tunnesyöppö" olettaa tunnesyömisen olevan hänelle kuuluva ominaisuus, jota ei voi muuttaa.

Vierailija
36/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap. Kiitos rehellisistä vastauksista. Minä kanssa syön vaan liikaa, en oikeen tiedä miksi. Elämä ihan mallillaan, raskaudet ei mun mielestä syy... Ja sitten vaan liikun ihan liian vähän, tarviiis varmaan tehdä jotain.

Vierailija
37/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Käyn salilla 4kertaa viikossa.

Syön epäsäännöllisesti, enkä suunnittele syömisiäni. Syön karkkia ja herkkuja.

Sairastuin tinnitykseen ja psykoosiin.

Olen masentunut ja itsemurha-ajatukset häiritsevät minua. Olen lievästi pakkoneuroottinen.

Vierailija
38/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:52"]

Kun näitä selityksiä lukee, niin aina tulee esiin kaksi selitystä: En ehdi/voi harrastaa liikuntaa. Toinen: olen tunnesyöppö.

Liikkeessä voi olla, vaikka liikuntaa ei erikseen  "harrasta"  Jos liikkuminen on vähäistä, silloin panostetaan syömisiin.

"Tunnesyöppö" olettaa tunnesyömisen olevan hänelle kuuluva ominaisuus, jota ei voi muuttaa.

[/quote]

vastaan omasta puolestani, että totta kai tunnesyöppöyden voi karsia ja se voimistuu ja hälvenee elämän tapahtumien mukaan. Se on persoonallisuuden piirre, ja yhtä sitkeässä kuin esimerkiksi temperamentti. Ihmiset reagoivat eri asioihin eri tavalla, kukin omallaan. Kun minä masennun, lakkaan syömästä. Kun minä olen stressaantunut, tekee mieli syödä koko ajan. Normaalitilassa ja hyväntuulisena syön normaalisti. Tämä 99% ajasta. Mutta se 1 % kun mieleni on järkkynyt, vaikuttaa kokonaisuuteen paljon

Vierailija
39/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen ja syöminen. Monesti selitetään elämäntilanteilla, syön kun ukko jätti, kissa kuoli jne...Niin myös minä, mutta, Plääh.

Itse olin tosi läski ja elämään kyllästynyt, mutta sain otteen elämästä ja laihdutin. Nykyisin kuitenkin tietoa saatavilla ja terveellinen ruoka ei tod. ole kallista, kuten jotkut väittää. Itse laihdutin 32kg. ja oli yhtä helvettiä. Nyt olen kuitenkin hemmetin tyytyväinen normaalipainoinen. Laihis kannattaa ja ne terveelliset ruokailutottumukset! Voimia teille kaikille ylipainoisille!

Vierailija
40/49 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka o hyvää ja en jaksa liikkua