Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma: häät ja ei ystäviä

Vierailija
12.07.2015 |

Ongelma on siis se, että järjestämme häät sukulaisille ja miehen ystäville. Mulla ei ole itselläni yhtään ystävää. Kun ei ole ystäviä (eikä siskoja tms. ystävänkaltaisia sukulaisiakaan) niin ei ole kaasoakaan. Olen tässä miettinyt, että pärjääkö ilman kaasoa? Kuka mun hääpuvun napittaa kiinni ja kuka pitää mun kukkia vihkimisen ajan? Onko täällä joku jolla ei ole ollut kaasoa?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaasona miehen parhaan kaverin tyttöystävä. Ei hänellä ollut muuta tehtävää kuin se kimpun pitely (olisin voinut pitää kädessä) ja lahjapöydän siistinäpito miehen siskon kanssa. Äitini auttoin puvun napituksessa, mutta yhtä hyvin sen olisi voinut tehdä mies.

Ei kaaso ole mikään pakollinen, kuten moni on sanonut.

Vierailija
22/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pidät häät, olisitko kiinnostunut saamaan ihan uuden ystävän juuri kaasoksi? Jos idea nappaa niin tulen mielelläni avuksi.

-apuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole juuri kavereita. Ja veikkaan, että suurin osa vastaisi hääkutsuun "ei" vedoten lapsiperhekiireisiinsä. Ehkä 1 tai 2 vaivautuisi paikalle, hekin todennäköisesti lähtisivät aikaisin. Sitten taas mies on harrastanut joukkuelajeja ikänsä ja hänellä niitä lähimpiä kavereita olisi jo joku 50 ja sellaisia kavereita kenen kanssa pidetään yhteyttä säännöllisesti jo reilusti yli sata.

Miten hoitaa häät tällaisessa tilanteessa? Periaatteessa haluaisin pienet juhlat vaikkapa ravintolassa, mutta tilanne, jossa minä istun nurkassa ja pojat heittää läppää ja ryyppää keskenään ei houkuttele.

Vierailija
24/59 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös käsi ylhäällä ilmoittautuu kaasoksi, ystäväksi. Turun seutua. Nyt on ap lle tarjouduttu monelta suunnalta ja kysytty missä ap asuu. Ei vastausta. Ilmoita suoraan jos et halua muiden apua niin emme turhaan koita olla avuksi. Eikä kaikkien häiden tarvii todellakaan noudattaa samaa kaavaa. Ei mullakaan kaasoa ollut vaikka ystäviä onkin. Ite järjestettiin pienet häät, molempien lähimmät sukulaiset ja ystävät. Vaatteet sain ite päälle, kukkapuska oli kädessä toimituksen ajan. Siihen ei kaasoa tarvittu.

Vierailija
25/59 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinussa on vikana, jos ei yhtään ystävää ole?

Vierailija
26/59 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 08:49"]Täällä myös käsi ylhäällä ilmoittautuu kaasoksi, ystäväksi. Turun seutua. Nyt on ap lle tarjouduttu monelta suunnalta ja kysytty missä ap asuu. Ei vastausta. Ilmoita suoraan jos et halua muiden apua niin emme turhaan koita olla avuksi. Eikä kaikkien häiden tarvii todellakaan noudattaa samaa kaavaa. Ei mullakaan kaasoa ollut vaikka ystäviä onkin. Ite järjestettiin pienet häät, molempien lähimmät sukulaiset ja ystävät. Vaatteet sain ite päälle, kukkapuska oli kädessä toimituksen ajan. Siihen ei kaasoa tarvittu.
[/quote]
Kuka on niin sekopää, että ottaa kaasoksi tuntemattoman av-mamman? Oikeesti?

Ei ystäväksi niin vain ilmoittauduta, kaasoksi vielä vähemmän. Eiköhän se ystävyys vaadi vähän enemmän kuitenkin.. Ettehän välttämättä tule edes toimeen.

Vierailija
27/59 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.. Missä luki kohta että ystäväksi ilmoittautuu sekopäät? Kyse oli siitä, että ap n miehen ystävät eivät ole halukkaita tutustumaan ja ystävystymään. Täällä on ihmisiä, joilla se halu on. Aina uusi tuttavuus on vieras mutta ei tee sekopäätä.

Vierailija
28/59 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:03"]Ongelma on siis se, että järjestämme häät sukulaisille ja miehen ystäville. Mulla ei ole itselläni yhtään ystävää. Kun ei ole ystäviä (eikä siskoja tms. ystävänkaltaisia sukulaisiakaan) niin ei ole kaasoakaan. Olen tässä miettinyt, että pärjääkö ilman kaasoa? Kuka mun hääpuvun napittaa kiinni ja kuka pitää mun kukkia vihkimisen ajan? Onko täällä joku jolla ei ole ollut kaasoa?
[/quote]

Missä ja koska sun häät on? Mä voin tulla kaasoksi tai vieraaksi. :)

Vierailija
29/59 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi samaa asiaa mietiskellyt! Ehkäpä juuri siksi emme ole alkaneet häitä sen isommin suunnitellakaan. Miehellä tosiaan laaja kaveripiiri, ja jotenkin kokisin nolona ettei minulla olisi vastaavaa "ystävien pöytäseuruetta" hääjuhlissamme..osittain tämän vuoksi haluaisinkin pienet häät. Kavereita kyllä on, mutta ei kovin läheisiä: tuntuisi kovin hölmöltä kutsua heidät osaksi omaa tärkeää päiväänsä.

Olisi kiva tutustua johonkin toiseen samassa tilanteessa ja katsoa ystävystyisimmekö. :) (Pohjois-Suomi)

Vierailija
30/59 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n häät taitaa olla Porvoossa määrittelemättömänä ajankohtana.

Vierailija
31/59 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nähdä, miten moni on valmis auttamaan ap:tä! Nykyään taitaa olla hieman tabu, jos naisella ei ole paljon ystäviä. Ihan kuin naisessa olisi jotain vikaa, jos ei ole mieletöntä naisporukkaa ympärillä, vaikka syy voi olla ainoastaan huono tuuri. Luulen, että yksinäisyys on paljon yleisempi ongelma kuin tiedetäänkään.

Itseni kohdalla hyvät ystävät asuvat satojen/tuhansien kilometrien päässä ja käytännössä täällä Helsingissä mulla on ainoastaan pari kaveria, joista saan joskus baariseuraa. Muutoin hengailen lähinnä mieheni ja kissojeni kanssa. Pari vuotta sitten itkeskelin useinkin asiaa ja olin kateellinen naisille, joilla on iso ystäväpiiri. Nykyään olen jo tottunut. 

Pitäisi varmaan pitää joku yksinäisten naisten miitti :D

Vierailija
32/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasoa ei tarvita. Voit kävellä miehesi kanssa alttarille, isän ei tarvitse saattaa. Kukat pidät itselläsi tai annat vaikka äidillesi siksi aikaa.

No okei,itse en edes halua perinteisiä häitä, joten siksien pidä näitä asioita tarpeellisena.

Vierailija
33/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten jo todettu: kaasot ovat nykyajan hömppää. Kysypä äidiltäsi, oliko hänellä kaasoa.

Olen mennyt naimisiin 1984 eikä ollut kaasoa eikä miehellä bestmania. En ymmärrä, miksi se kukkakimppu pitäisi antaa pois? Ehkä siinä tapauksessa, että olisi ollut se tapa käytössä, että myös morsian pujottaa sormuksen miehen sormeen. Mutta minä vain ojensin vasemman käteni miehelle ja pidin kimppua oikeassa kädessä. Myös rukoileminen onnistui kukkakimpun kanssa.

En myöskään tarvinnut isää taluttamaan alttarille. Osasin kävellä miehen käsipuolessa. Kas kun en ollut mikään luovutettava kauppatavara. Isällä ei ollut osaa eikä arpaa meidän suhteemme kanssa. Tämäkin luovutushömppä on rantautunut Suomeen vasta joskus 80-90-lukujen taitteessa.

Katsoitteko muuten Carl Philipin häitä: kukkakimppu annettiin pois vain sormusseremonian ajaksi, mutta heillä olikin käytössä tuo yllä mainittu tapa.  Muuten kimppu oli Sofian kädessä alttarilla.

Vierailija
34/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei missä asut? Mä voin tulla kaasoksi :)

Vierailija
35/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:04"]

Missä pidät häät, olisitko kiinnostunut saamaan ihan uuden ystävän juuri kaasoksi? Jos idea nappaa niin tulen mielelläni avuksi. -apuri

[/quote]

Jos olet kiinnostunut voin linkata tähän väliaikaisen sähköpostiosoitteeni, voidaan katsoa sopiiko paikkakunnat ja aikataulut yhteen?
-apuri

Vierailija
36/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli pienet häät ja kaasoa ei ollut. Olisin voinut pyyttää kaasoksi useampaakin, mutta ei ollut tarpeen. Pidin hääkimppua koko toimituksen ajan.
Sukulaisiakin voi pyytää. Veljeni nykyinen vaimo pyysi minua, vaikka muitakin vaihtoehtoja oli, ja olin hyvin otettu kunniatehtävästä.

Vierailija
37/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinulla ole ystäviä?

Vierailija
38/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:03"]

Mutta miten voi olla ettei ole yhtäkään ystävää????

[/quote]

Samanhenkisiä ihmisiä ei vaan kohdalle satu ja elämäntilanteet muuttuvat. Itse esim. kun olen miesvaltaisella alalla, eikä luokan toinen  nainen ole ollut sellainen, jonka kanssa olisi riittävästi yhteistä, ei ystävysty. Naapurustokin lapsena oli poikia ja aina ei luokkakavereistakaan löydy samanhenkisiä. Työkavereita ei ole ja vaikka käyn kursseilla yms. niin olen aika ujo, en halua tunkea kenenkään seuraan. Eli jos ystävyys ei lähde itsestään, en ala väkisin muita ahdistella. Ei ap, mutta joku jonka häissä ei ollut kuin yksi oma ystävä. Hänkään ei ole pitänyt yhteyttä sen jälkeen kun itse löysi miehen, jolla paljon siskoja. 

Vierailija
39/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut kaasoa, ja hyvin meni. Siskoni kieltäytyi kunniasta ja ystävistä en osannut päättää. Muutenkin mentiin omalla tyylillä, pienet häät, ei polttareita yms.

Vierailija
40/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan naimisiin maistraatissa. Ei ole paljon ystäviä ja muutenkaan en ole ikinä haaveillut häistä. Eipä tarvinneet miettiä kaasoasiaa kun on miehen kanssa kaksin todistajien ja vihkijän kanssa. Toivon tosiaan, että mun miehelleni käy sitten tällainen eikä hän ole ajatellut prinsessahäitä.