Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma: häät ja ei ystäviä

Vierailija
12.07.2015 |

Ongelma on siis se, että järjestämme häät sukulaisille ja miehen ystäville. Mulla ei ole itselläni yhtään ystävää. Kun ei ole ystäviä (eikä siskoja tms. ystävänkaltaisia sukulaisiakaan) niin ei ole kaasoakaan. Olen tässä miettinyt, että pärjääkö ilman kaasoa? Kuka mun hääpuvun napittaa kiinni ja kuka pitää mun kukkia vihkimisen ajan? Onko täällä joku jolla ei ole ollut kaasoa?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran kaasona naiselle jonka kanssa oltiin ystäviä ylä-asteella ja lukiossa mutta sen jälkeen yhteyttä pidettiin harvakseltaan, saattoi mennä vuosiakin niin ettei kuultu toisistamme mitään. Löytyisikö sinulta ketään vastaavaa?

Vierailija
42/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen isoista häistä ja kauniista hääpuvusta.. Ystäviä ei kuitenkaan ole ja sukulaisiakin kourallinen, juhliin tulisi vain vieraita miehen puolelta ja jotenkin häpeäisin sitä, joten menemme maistraatissa naimisiin. Kai sitä aikuinen ihminen pärjää ilman "kunnon" häitäkin.. Vaikka vähän se kyllä surettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene maistraattiin, niinkuin järki-ihmiset tekevät.

Vierailija
44/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet kirkossa naimisiin, kuulut kirkkoon ja sinut on kastettu. Eikö kummitäti voi auttaa? Tai kummin lapsi? Naapurisi, harrastustuttava, työtoveri?

Vierailija
45/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:16"]Haaveilen isoista häistä ja kauniista hääpuvusta.. Ystäviä ei kuitenkaan ole ja sukulaisiakin kourallinen, juhliin tulisi vain vieraita miehen puolelta ja jotenkin häpeäisin sitä, joten menemme maistraatissa naimisiin. Kai sitä aikuinen ihminen pärjää ilman "kunnon" häitäkin.. Vaikka vähän se kyllä surettaa.
[/quote]
Häpeät maistraattia? Kai sitten meidän työyhteisössä kaikkien naimisiin menneiden pitäisi hävetä. Akateemisia kaikki olemme. Hyvä duuni. Ruokatuntivihkimisiä polkupyörällä. Hävetään sitten.

Vierailija
46/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole yhtään ystävää. Kavereita ja hyvän päivän tuttuja löytyy vaikka millä mitalla. Huoh.

Vierailija
47/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:16"]Haaveilen isoista häistä ja kauniista hääpuvusta.. Ystäviä ei kuitenkaan ole ja sukulaisiakin kourallinen, juhliin tulisi vain vieraita miehen puolelta ja jotenkin häpeäisin sitä, joten menemme maistraatissa naimisiin. Kai sitä aikuinen ihminen pärjää ilman "kunnon" häitäkin.. Vaikka vähän se kyllä surettaa.
[/quote]
Itse taas häpeäisin prinsessahäitä.Makunsa kullakin.

Vierailija
48/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasoa ei tarvita. Ei ollu minullakaan. Pienet häät sukulaisille pienessä kappelissa. Älä stressaa turhaan! Meitä oli yhteensä alle 30 ja hyvin meni. Ehkä kannattaa vuodenajaksi valita myös muu kuin perinteinen kesä ja antaa ymmärtää että kaasojen ohjaamia leikkejä ei tule. Älä ainakaan ketään ventovierasta ota netistä.

Vierailija
49/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans ilmottautuu kaasoehdokas, jos satut olemaan Turun seudulta ☺

Vierailija
50/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaat ystävät, voitte ihan hyvin järjestää kirkkohäätkin pienesti. Kirkossa ei ole mitään lakia, että pitää olla paljon ihmisiä. Kaksi todistajaa riittää kikkohäihin yhtä hyvin. Mun yksi kaveri on pitänyt kirkkohäät, hieno hääpukukin ollut, mutta keskellä arkipäivää ja todistajat seurakunnan puolesta. Hänellä myös ongelma ettei ystäviä ja pieni suku, joten ovat päätyneet tähän. En tiedä, miksei omia vanhempia ole kutsuttu, sitä en ole iljennyt kysyä. 

Vierailija
51/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinulla on jo monta vaihtoehtoa, tartu näihin auttajiin. Jos hyvin käy niin vieraasta kaasosta voi tulla ystävä!

Vierailija
52/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania te, jotka olette ilmoittautuneet täällä kaasoksi. Ap, ota tilaisuudesta vaari! Yhteys vaikka kahteenkin apuriin, niin ehkä ystävystytte kaikki 3. Mulla oli 2 kaasoa, toinen oma ystävä, toinen uudempi tuttavuus miehen puolelta. Onnea teille!

Vierailija
53/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oot hesasta niin voin tulla kaasoksi, ehkä siinä tutustutaan samalla ja ystävystytään

Vierailija
54/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut kaasoa, koska en halunnut sellaista. Vaikka siis kavereita toki on. Kirkossa mun kimppua piti sulhasen sisko ja mekon auttoi päälle mun äiti. Hyvin meni. En halunnut myöskään polttareita.

Vierailija
55/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kaasoehdokas! Missä päin asut? :)

Vierailija
56/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:16"]Haaveilen isoista häistä ja kauniista hääpuvusta.. Ystäviä ei kuitenkaan ole ja sukulaisiakin kourallinen, juhliin tulisi vain vieraita miehen puolelta ja jotenkin häpeäisin sitä, joten menemme maistraatissa naimisiin. Kai sitä aikuinen ihminen pärjää ilman "kunnon" häitäkin.. Vaikka vähän se kyllä surettaa. [/quote] Häpeät maistraattia? Kai sitten meidän työyhteisössä kaikkien naimisiin menneiden pitäisi hävetä. Akateemisia kaikki olemme. Hyvä duuni. Ruokatuntivihkimisiä polkupyörällä. Hävetään sitten.

[/quote]

Akateeminen, mutta et osaa tuon vertaa lukea? Ylempi sanoi häpeävänsä sitä, että juhliin tulisi vieraita vain miehen puolelta eikä hänen puoleltaan juuri ollenkaan, joten sitten menevät ehkä maistraatissa naimisiin.

Vierailija
57/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:03"]

Ongelma on siis se, että järjestämme häät sukulaisille ja miehen ystäville. Mulla ei ole itselläni yhtään ystävää. Kun ei ole ystäviä (eikä siskoja tms. ystävänkaltaisia sukulaisiakaan) niin ei ole kaasoakaan. Olen tässä miettinyt, että pärjääkö ilman kaasoa? Kuka mun hääpuvun napittaa kiinni ja kuka pitää mun kukkia vihkimisen ajan? Onko täällä joku jolla ei ole ollut kaasoa?

[/quote]

Minulla ei todellakaan ollut kaasoa, kuten ei polttareitakaan, eikä muitakaan näitä "naistenkesken hössötetään"-juttuja.

Ihan itse sain puvun päälleni ja perinteiseen tyyliin pidin itse alttarilla kukkakimppua.

Ja kyllä kuulun niihin ihmisiin, joka tulevan miehensä kanssa suunnitteli MEIDÄN häät ja yhdessä kävelimme alttarille.

Häiden tarkoitus on mennä naimisiin, eikä mikään vuoden kikatusleiri tyttökavereille.

Vierailija
58/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:16"]Haaveilen isoista häistä ja kauniista hääpuvusta.. Ystäviä ei kuitenkaan ole ja sukulaisiakin kourallinen, juhliin tulisi vain vieraita miehen puolelta ja jotenkin häpeäisin sitä, joten menemme maistraatissa naimisiin. Kai sitä aikuinen ihminen pärjää ilman "kunnon" häitäkin.. Vaikka vähän se kyllä surettaa. [/quote] Häpeät maistraattia? Kai sitten meidän työyhteisössä kaikkien naimisiin menneiden pitäisi hävetä. Akateemisia kaikki olemme. Hyvä duuni. Ruokatuntivihkimisiä polkupyörällä. Hävetään sitten.

[/quote]

Juu, mekin hävetään. Nyt pitää alkaa häpeämään melkein 20 vuoden edestä, kun en ole aiemmin huomannut. Kun minulle naimisiinmeno oli ihan muuta, kuin hääpukuja ja päivää prinsessana. Meillä oli ihan päätarkoituksena koko jutussa mennä naimisiin. Maistraatissa kävimme kahden ulkopuolisten todistajien kanssa.

Vierailija
59/59 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:20"]

[/quote]

Akateeminen, mutta et osaa tuon vertaa lukea? Ylempi sanoi häpeävänsä sitä, että juhliin tulisi vieraita vain miehen puolelta eikä hänen puoleltaan juuri ollenkaan, joten sitten menevät ehkä maistraatissa naimisiin.
[/quote]

Olin juuri tulossa korjaamaan tätä, tarkoitin tosiaan, että häpeän sitä että minun puolelta ei tulisi vieraita lähes lainkaan. Maistraattivihkimisessä ei ole mitään häpeämistä.