Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En varmaan voi perustaa vielä toiminimeä ulosottoni vuoksi

Vierailija
11.04.2026 |

Toiminimen voi siis kyllä perustaa vaikka olisi ulosotossa, mutta ongelma voi tulla siinä, että ei saa toiminimelle pankkitiliä. Olen lukenut useamman kokemuksia Facebookin naisyrittäjät-ryhmästä, että pankki on alkanut vaatimaan toiminimelle omaa pankkitiliä eikä voi käyttää omaa pankkitiliä. Toki voin omasta pankista kysyä asiaa, mutta nykyään ollaan niin tarkkoja kaikessa tällaisessa.

Ehkä on vain sitten parempi, että myyn yksityishenkilönä valmistamiani tuotteita ja ilmoitan ne kuluineen verotukseen.  Teen kuitenkin tuotteita koko ajan ja saan myytyä ja osa tuotteista on tilauksesta tehtyjä. 

Jos perustan toiminimen sitten, kun saan velat maksettua pois ja ulosotto loppuu. Olen kuitenkin palkkatyössä ja palkasta ulosmitataan. Tuotteiden myynnillä saan lisätuloja ja saan velkoja nopeammin pois ja jää elämiseen paremmin rahaa lisätuloilla. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin kysyä pankista saisitko toiminimelle pankkitilin. Tämä siis ennen kuin perustat toiminimen. 

Vierailija
2/7 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytyrittäjyys?

Vierailija
4/7 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan edes perustaa toiminimeä nykypäivänä. 

Vierailija
5/7 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevytyrittäjyys?

Ei vaikuta houkuttelevalta. 

ap

Vierailija
6/7 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiminimiyrittäjä tarvitse nimenomaista yritystiliä. Voit vain avata nimelläsi pankkitilin, jonka kautta hoidat yrityksesi rahaliikenteen etkä mitään muuta. Et toki saa yritystiliasiakkaan palveluita etkä mitään muutakaan kuin sen tilin, mutta voit hoitaa asioinnin itse, jos et muuta tarvitse.

Vierailija
7/7 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toiminimiyrittäjä tarvitse nimenomaista yritystiliä. Voit vain avata nimelläsi pankkitilin, jonka kautta hoidat yrityksesi rahaliikenteen etkä mitään muuta. Et toki saa yritystiliasiakkaan palveluita etkä mitään muutakaan kuin sen tilin, mutta voit hoitaa asioinnin itse, jos et muuta tarvitse.

Niin, mutta pankki ei välttämättä suostu avamaan sitä tiliä sellaiselle joka on ulosotossa! Etkö oikeasti lukenut mun aloitusta? En edes kirjoittanut mistään yritystilistä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän