En pääse kauppaan enkä minnekään, täällä ei ole aurattu
Olen autoton ja kaksin vauvan kanssa. Missään ei ole aurattu kävelyteitä eikä jalkakäytäviä. Kaupalle on matkaa kilometri. Jalkakäytävät on täynnä paksua hankea ja sen päällä valtterimyrskyn jäljiltä auratun autotien lumivalleja. Niillä ei kukaan kävele metriäkään edes ilman vaunuja. Ei mitään tietoa koska jalkakäytävät aiotaan aurata. Kuinkakohan pitkään tässä joutuu vielä motissa olemaan?
Kommentit (290)
Ainakin Helsingissä jo eilen iltapäivällä ja varsinkin tänään on tosi kiitettävästi aurattu katuja. Tietenkin vielä osa lumesta odottaa poiskuljetusta, koska sitä ei kaupungissa voi joka paikassa ihan vaan lähimpään ojaan tai metsään työntää, kun sellaisia ei ole.
Paljon parempaa tienhoitoa siis, kuin ennen myrskyä. Koko viime viikko liukasteltiin pelijäisillä kaduilla, missä ei ollut yhtään hiekkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti on tarve päästä kauppaan, niin kyllä se vauva menee sen kilometrin vaikka sylissa kantaen. Ostokset johonkin selkäreppuun tai vastaavaan.
Kannattaa myös kysyä kaupungin puskaradioryhmistä tai ihan vaikka naapureilta, että olisko kellään lainata kantoreppua tai vaikka sitä pulkkaa niille ostoksille.
Mitä se AP:ta lohduttaa, jos toisella puolella kaupunginosaa joku lupaa rinkan lainaksi? Se tuskin tuo sitä AP:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti on tarve päästä kauppaan, niin kyllä se vauva menee sen kilometrin vaikka sylissa kantaen. Ostokset johonkin selkäreppuun tai vastaavaan.
Kannattaa myös kysyä kaupungin puskaradioryhmistä tai ihan vaikka naapureilta, että olisko kellään lainata kantoreppua tai vaikka sitä pulkkaa niille ostoksille.
Mitä se AP:ta lohduttaa, jos toisella puolella kaupunginosaa joku lupaa rinkan lainaksi? Se tuskin tuo sitä AP:lle.
No mitä se lohduttaa, ettei edes yritä kysyä?
Kuinka moni teistä oikeasti vetäisi vauvaa pulkassa jonkun lähiön pääkadulla? Tai vaikka edes vilkkaasti liikennöidyllä sivukadulla? Näillä keleillä autojen jarrutusmatkat on aika pitkät.. ja jos ei ole edes piennarta mihin väistää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä oikeasti vetäisi vauvaa pulkassa jonkun lähiön pääkadulla? Tai vaikka edes vilkkaasti liikennöidyllä sivukadulla? Näillä keleillä autojen jarrutusmatkat on aika pitkät.. ja jos ei ole edes piennarta mihin väistää.
Kaikki av-mammat tietenkin, mutta heidän kulkiessa tiellä ei tietenkää ajaisi ainuttakaan autoa. Täällä kellään muulla ei koskaan ole vaikeaa kuin ap:lla ja muilla on täydellinen elämä, täydelliset laoset ja ovat itse täydellisiä äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä oo noin uusavuton. Kilometri pitäs kyl onnistua
No annas vinkki miten.
Ap
Kannat vauvaa sylissä ja laitat ostokset reppuun. Jos asut pk-seudulla niin kyllä siellä ihmiset on kävelyteille polut tampanneet, vaikkei niitä olisi aurattukaan.
Vierailija kirjoitti:
lapioi itse itsellesi polku kauppaan.
en nyt ihan usko tätä aloitusta.
Minä uskon. Meillä Espoossa on tuollaista meidän asuinalueella. Itse tosin olen lapseton joten pääsen jotenkuten vaikka autotien laitaa aurauskasan päälle välillä autoja väistäen. Ei täällä kukaan rattailla näytä menevän ollenkaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä oo noin uusavuton. Kilometri pitäs kyl onnistua
No annas vinkki miten.
ApKannat vauvaa sylissä ja laitat ostokset reppuun. Jos asut pk-seudulla niin kyllä siellä ihmiset on kävelyteille polut tampanneet, vaikkei niitä olisi aurattukaan.
Kyllä pk-seudulla ja varmaan kaikissa kaupungeissa on jo ihan aurattukin lähes kaikki kävelytiet. Jos matkaa on kauppaan kilometri, niin jokunen pieni tienpätkä esimerkiksi taloyhtiön pihalta kadulla voi olla vielä auraamatta, mutta en usko, että koko kauppamatkaa.
Mistä ap tiedät, että jalankulkuväyliä ei ole jo aurattu kaupalle asti?
Vierailija kirjoitti:
Lähiöiden pääkatujen ympäriltä on tähän mennessä aurattu myös jalkakäytävät. Eli kyseeessä on hiljaisempi katu, ja jos valitsee päiväajan tähän kauppareissuun, niin liikenne on joka tapauksessa hiljaisempaa. Tänä vuonna on ollut pakko muidenkin mennä sitä ajorataa pitkin aika ajoin, kun se on ollut ainoa väylä, jolla on etenemään päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon. Meillä Espoossa on tuollaista meidän asuinalueella. Itse tosin olen lapseton joten pääsen jotenkuten vaikka autotien laitaa aurauskasan päälle välillä autoja väistäen. Ei täällä kukaan rattailla näytä menevän ollenkaan nyt.
Jaa. Meillä Espoossa on kyllä jo eilisen iltapäivän aikana aurattu kaikki tiet.
Sama se on näin talvipyöräilijänä, että välillä on pakko ajaa ajoradan reunassa koska vieressä oleva pyörätie ei ole ajokunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Kipaisitko katsomassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Meillä Espoossa on kyllä jo eilisen iltapäivän aikana aurattu kaikki tiet.
Varmaan vaihtelee paikoittain. Kävin Sellossa ja siellä suunnalla olikin, meidän asuinalueella ei.
Jos on ruokaa kotona, asiat on hyvin.
Paketit, neuvolat, muskarit ym. on toissijaista.
Ruokaa voit tilata lisää Foodoralta, Woltilta ja kaupoista. Lakkaa kehittämästä ongelmia itsellesi.
Itse olen mennyt sillä pulkalla autotiellä..hirveetä kyytiä yritin kipittää ja välillä hyppäsin penkkaan lapsi sylissä kun autoja tuli..hullun touhua, mutta minkäs teet..täällä on aurattu ensin jalkakäytävät ja perässä tulee sitten aura mikä heittää autotien lumet siihen jalkakäytävälle, että hyvin menee🙈
Vierailija kirjoitti:
Näen taoyhtiön pihalta ja ilkunasta ison osa reitistä. Ja juttelin lyhyesti naapurissa asuvan miehen kanssa pihalla ja sanoin että en tiedä miten päästä kaupalle vauvan kanssa, hän sanoi että loppureittikin on jalankulkijoille auraamatta. Ja teille jotka keksitte että tämä mies hoitaisi vauvaa: en tunne häntä, en tiedä nimeä enkä missä rapussa asuu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen taoyhtiön pihalta ja ilkunasta ison osa reitistä. Ja juttelin lyhyesti naapurissa asuvan miehen kanssa pihalla ja sanoin että en tiedä miten päästä kaupalle vauvan kanssa, hän sanoi että loppureittikin on jalankulkijoille auraamatta. Ja teille jotka keksitte että tämä mies hoitaisi vauvaa: en tunne häntä, en tiedä nimeä enkä missä rapussa asuu. Ap
Nonih, sitten kiireesti jo viemään talon ala-aulaan ilmoitustaululle ja hissin seinään lappua että asunto x tarvitsisi kyydin kauppaan tai lastenhoitoapua!
Aika harva omistaa myöskään kristallipalloa kaikkien asian taustojen näkemiseksi.