En pääse kauppaan enkä minnekään, täällä ei ole aurattu
Olen autoton ja kaksin vauvan kanssa. Missään ei ole aurattu kävelyteitä eikä jalkakäytäviä. Kaupalle on matkaa kilometri. Jalkakäytävät on täynnä paksua hankea ja sen päällä valtterimyrskyn jäljiltä auratun autotien lumivalleja. Niillä ei kukaan kävele metriäkään edes ilman vaunuja. Ei mitään tietoa koska jalkakäytävät aiotaan aurata. Kuinkakohan pitkään tässä joutuu vielä motissa olemaan?
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Juhannukseen.
Ps. Soita taksi
Juuh… ei olisi hirveästi rahaa maksaa taksia kaupalle ja toista taksia takaisin. Eikä niissä taida olla turvakaukaloita vauvalle. Ap
Olisiko kannattanut hankkia se kotivara? Se on hyvä olla myös kehnojen sääolojen varalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannukseen.
Ps. Soita taksiJuuh… ei olisi hirveästi rahaa maksaa taksia kaupalle ja toista taksia takaisin. Eikä niissä taida olla turvakaukaloita vauvalle. Ap
Pyydettäessä taksissa on kaukalo. Kivaa juhannuksen odotusta.
Pulkalla? Onko minkä ikäinen vauva?
Itse käyn pulkalla 1-vuotiaan kanssa, ei muuta mahd.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut hankkia se kotivara? Se on hyvä olla myös kehnojen sääolojen varalta.
On mulla muutaman päivän kotivara. Pitäisi vaan päästä muuallekin kuin kauppaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja myös taloudellinen selustan turva ennen sitä lasta.
Soita kunnan sosiaalitoimistoon. Lähettävät sosiaaliavustajan vaikeuksiisi tai ainakin keskustelevat puhelimessa vaikeuksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn pulkalla 1-vuotiaan kanssa, ei muuta mahd.
On pulkka mutta missä vedän sitä pulkkaa kun jalkakäytävällä ei pysty, koska siinä ihan oikeasti ei pysty edes ilman lasta etenemään metriäkään, se on korkeaa aurausvallia täynnä? Keskellä autotietä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn pulkalla 1-vuotiaan kanssa, ei muuta mahd.On pulkka mutta missä vedän sitä pulkkaa kun jalkakäytävällä ei pysty, koska siinä ihan oikeasti ei pysty edes ilman lasta etenemään metriäkään, se on korkeaa aurausvallia täynnä? Keskellä autotietä? Ap
Juu ymmärrän, ehkä sitten huomioliivit päällä keskellä autotietä. Tämmöisiä olosuhteidenmuutoksia tulee ja kaikkien on niihin jotenkin sopeuduttava.
Te neropatit jotka huutelevat rahasta. Pystyn kyllä maksamaan vauvan perustarpeet ja asumisen ja ruoan. Mutta takseihin ei ole varaa. Asun pk-seudulla jossa elämä rakentuu monella sen varaan että kauppaan voi kävellä ja neuvolaan pääsee bussilla (pysäkiltä, jonne en nyt pääse koska matkaa on 500 m). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn pulkalla 1-vuotiaan kanssa, ei muuta mahd.On pulkka mutta missä vedän sitä pulkkaa kun jalkakäytävällä ei pysty, koska siinä ihan oikeasti ei pysty edes ilman lasta etenemään metriäkään, se on korkeaa aurausvallia täynnä? Keskellä autotietä? Ap
Juu ymmärrän, ehkä sitten huomioliivit päällä keskellä autotietä. Tämmöisiä olosuhteidenmuutoksia tulee ja kaikkien on niihin jotenkin sopeuduttava.
Eli on ok vetää pientä lasta pulkassa keskellä autotietä kilsa? Toki se ei ole moottoritie mutta melko vilkkaasti liikennöity katu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku naapuri katsoa lasta sen ajan kun käyt kaupassa?
En tunne ketään naapuria niin hyvin että voisin pyytää, on vain moikkaustuttuja eikä tässä asu ketään jolla olisi pieniä lapsia että voisin sillä varjolla mennä kysymään. Ap
Soita neuvolaan että tulevat kotiin. Sano ettet millään pääse sinne, pitäs kyllä ymmärtää, ainakin meillä ymmärrettiin ja siirsivät ajan kk päähän.
Vierailija kirjoitti:
Missä äitisi on?
Vanhempani asuu toisella paikkakunnalla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla muutaman päivän kotivara. Pitäisi vaan päästä muuallekin kuin kauppaan. Ap
Mikä "muuallekkin" on niin tärkeää ettei voi ilman/menemättä olla jos ruoan puolesta pärjää muutaman päivän?
Juhannukseen.
Ps. Soita taksi