Sukupuolineutraalit nimet
Mitä hyviä ja huonoja puolia? +Kertokaa vielä jotain esimerkkejä sukupuolineutraaleista nimistä.
Kommentit (78)
Itsekin olen mieltänyt sen tytön nimeksi, mutta ainoa Vilja nimimen henkilö jonka tiedän on poika.
Joona. Alunperin naisen nimi, nykyään annetaan paljon muös pojille
Utu, Puro, Pii, Kuura, Aalto, Laine, Honka, Saarni, Hopea, Valo, Venni
Maria. Tää on useimmiten naisten nimi Suomessa, mutta merkitty unisex nimeksi.
Myös muualla maailmassa Maria on käsitettu unisex nimeksi ja esim. Espanjassa oon kuullu, että jos lapsen nimi on Jesus, niin toinen nimi on automaattisesti Maria. Sama toisinpäin: Maria Jesus.
Tiedän miespuolisen ja naispuolisen Oulan.
Kaino
Asla
Niila
Kauri
Peeta
Jessi
Veini
Kaari
Nikita
Vendi
Kim (ulkomailla voi olla kumman tahansa)
Rauha (nykyisin naisen nimi, ennen myös miesten)
Lee
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:49"]Maria. Tää on useimmiten naisten nimi Suomessa, mutta merkitty unisex nimeksi.
Myös muualla maailmassa Maria on käsitettu unisex nimeksi ja esim. Espanjassa oon kuullu, että jos lapsen nimi on Jesus, niin toinen nimi on automaattisesti Maria. Sama toisinpäin: Maria Jesus.
[/quote]
Ei kannata uskonnollista nimeä antaa ei voi tietää mitä tapahtuu nyt ISIS tappaa kaikki joiden nimi on Ali.
Mirka on kai oikeasti tytön nimi mutta löytyy joukosta myös esim. miespuolinen hevirumpali Mirka Rantanen.
Italiassa ´Ninni´ on (miehen) nimen ´Nino´ diminutatiivimuoto. ( esim. kuuluisa edesmennyt mafia-oikeudenkäyntien tuomari Ninni Cassará. ) Hänestä on tehty elokuvakin -joutui mafiamiesten tulituksen kohteeksi kostoksi ansiokkaasta ja rohkeasta työstään ja menetti siinä henkensä. Ihailtavan rohkea mies-kaikin puolin