Sukupuolineutraalit nimet
Mitä hyviä ja huonoja puolia? +Kertokaa vielä jotain esimerkkejä sukupuolineutraaleista nimistä.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 03:46"]Vanja
[/quote]
Pojan nimi
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 05:04"]Vilja
[/quote]
Tytön nimi
Jos nimi on kalenterissa miesten nimissä, se on miehen nimi ja sama naisten nimissä, jotka ovat kalenterissa naisten nimissä. Miten joku voi pitää esim. Purkkaa tai Miskaa naiselle sopivana.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:32"]Miska. Mulla oli luokalla yksi poika Miska ja Loirin entinen vaimo on antanut tytölleen saman nimen. En silti tiedä miten yleinen on naisen nimenä, mun mielestä ihan miesnimi.
[/quote]
Miehen nimi on, vaikka myön mun kaveri antoi tytölleen nimeksi sen.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:04"]
Louna.
[/quote]
Selvästi tytön nimi.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:34"]
Joona. Alunperin naisen nimi, nykyään annetaan paljon muös pojille
[/quote]
Joona (mies) valaan vatsassa Raamatussa
Ariel. Pieni merenneito sekä israelilainen poliitikko (Ariel Sharon).
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:15"]Jos nimi on kalenterissa miesten nimissä, se on miehen nimi ja sama naisten nimissä, jotka ovat kalenterissa naisten nimissä. Miten joku voi pitää esim. Purkkaa tai Miskaa naiselle sopivana.
[/quote]
Purkkaa :D
Puu
Nii
Hem
Taa
Hili
Tuu
Keksin noi itse ja ajaa asian, ei mielestäni yhdistä kumpaankaan sukupuoleen. Nimi Puu oli tosin aiempi keksintöni, käytin sitä aiemmin netissä kun en halunnut esiintyä kumpanakaan sukupuolena. Nii ja Hem on kyllä vähän feminiinisiä nyt kun maistellut nimiä kielen päällä.
Ami, Damien, Toni: ranskalaisia tytön nimiä.
Celeste, Esme, Karoly, Evelyn, Jasmin: ranskalaisia pojan nimiä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:02"]Jamie (Zdeimi)
[/quote]
Zdeimi?? Eikös se lausuta enemmänkin "Tzeimi" tms.?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 03:32"]Pirkka nyt ainakin. Sen niminen lapsi sitten saattaa hävetä silmät päästään jos samalle luokalle osuu vastakkaista sukupuolta edustava kaima. Ainakin jos on herkkä.
[/quote]
Pojan nimi.