Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirkanmaan koronanyrkki: Maskit tulleet jäädäkseen (Aamulehti)

Vierailija
23.02.2022 |

Onko joku lukenut tämän koko uutisen? Itse en näe, kun on maksumuurin takana, mutta sen verran tuosta näkee, että ilmeisesti muut rajoitukset poistuvat, mutta on tehty päätös siitä, että maskeista ei luovuta ikinä. Pitääkö paikkansa?

https://www.aamulehti.fi/koronavirus/art-2000008634820.html

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänkoulukaat osaavat arvostaa raikasta ilmaa. Koulutetut tykkäävät tunkkaisesta

Vierailija
62/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa suomijunttien maskivastaisuus: jokainen joka koskaan on Aasian maissa reissannut tietää että siellä maski on yhtä normaali asia mitä farkut suomalaisille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kai soon nähtävä kirjoitti:

elämänkoulukaat osaavat arvostaa raikasta ilmaa. Koulutetut tykkäävät tunkkaisesta

Elämämkolulaiset harvoin myös menettävät rahaa jos ovat sairaana, sossun tuet napsahtavat tilille vaikka makaisi happiletkuissa sairaalassa. Minulle (yrittäjä) jpkainen sairauspäivä maksaa rahaa, ja ei, sossu ei paikkaa menettyjä tuloja.

Vierailija
64/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkivaipat kasvoilla saa tuntemaan itsensä tärkeäksi. Muille se kertoo, että siinä menee höynäytetty hysteerikko.

Vierailija
65/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskien vastustajien logiikka uupuumsiinä, että heille maskin käyttö on 100% suoja, misä se ei ole.

Vähän samaan tapaan he varmaan eivät käytä itse/halua lastensa käyttävän satunnaisissa suhteissa kondomia, mun eihän sekään ole 100% suoja, tauteja voi saafa/raskaaksi tulla kondomin kanssa myös

----> ihan sama panna kenen kanssa vaan paljaalla, kun eihän se kortsu mitään auta...!

Huono vertaus. Ilman kondomia on mahdollista saada parantumaton tauti, joka voi aiheuttaa hedelmättömyyttä ja pilata seksielämän koko loppuelämän ajaksi, pahimmillaan johtaa kuolemaan - mutta ilman maskia saa rokotettu väliaikaisen, lyhytaikaisen koronataudin, joka voi olla vaikka lievä tai oireetonkin, mutta hankalanakin lähinnä muistuttaa kovaa flunssaa. Mutta se ei ole parantumaton kuten vaikka hiv tai herpes.

Vierailija
66/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa suomijunttien maskivastaisuus: jokainen joka koskaan on Aasian maissa reissannut tietää että siellä maski on yhtä normaali asia mitä farkut suomalaisille!

Ulkomailla näkee monesti sellaisia normeja, joita ei kuitenkaan haluaisi omaksua omaan arkeen. Mieleeni tulee useitakin ulkomailla nähtyjä, paikallisten mielestä normaaleita asioita, joista jotkut olisivat meillä jopa ihmisoikeuksien vastaisia. Joten huono peruste sinänsä tuo, että jokin asia pitäisi omaksua meillekin, koska se on käytössä jossain muualla. Ja Aasiassa maskeja muuten käytetään ilmansaastaiden vuoksi.

Vierailija
67/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, itse olen (juurikin Tampereella!) ennen koronaa kärsinyt siitä, kun töihin mennessä/tullessa lähes aina joku (idiootti) pärski bussissa. Moni ei tehnyt elettäkään suojatakseen muita, aat-aat-AATSHIIUUU kkulut, ja (pahimmillaan kirjaimelisesti!) oma pää ollut pärskeiden keskellä.

Ennen koronaa oli harva se kuukausi jossain nuhassa/flunsassa, minkä sain kodin ulkopuolelta koska lapsia tmv. ei ole.

Nyt kohta 24kk =2 VUOTTA tulee täyteen etätöissä, ja en ole ollut KERTAAKAAN sairaana. Ei siis pienintäkään flunssnpoikasta tmv. Ehkä joku tauti on työpaikaltakin tarttunut, mutta uskallan väittää että 90% taudeista sain BUSSEISTA...!

=Ihan sama vaikka olen ainoa: aion käyttää maskia jos joskus pitää toikistolla käydä. Ja yleisen hygienian kannalta todella TOIVON että maskipakko on tullut jäädäkseen...!

Jo ennen koronaa maskit on olleet normi aasianmaissa, miksei täälläkin?

Ei pahalla, mutta sulla on surkea vastustuskyky. Se on vain sinun ongelmasi, sori vaan. Olen tavannut muitakin, jotka ovat joka kk flunssassa. Aina ihmettelen, mistä nämä ihmist saavat voimia elää?

Ihan silkasta uteliaisuudesta: mitä SINÄ teet työksesi, ja KULJETKO julkisilla töihin? Kärjistäen on hellpo huudella sohvan pohjalta kotoa, jos kauppareissutkin tekee autolla, vs. julkislla kulkeva avokonttorittöntekijä.

Itse olen keskimääräsitä vähemmän ollut saikulla (näemme tiimimme % muun datan ohessa) mutta 1-2 saikkua per vuosi on ollut, ja 90% flunssia, satunnainen viisaudenhampaan hoito pois lukien.

Olen kulkenut julkisilla vuosien ajan, ja viimeisimmästä kuumetaudista alkaa olla jo lähes 10 vuotta aikaa. En siis sairastunut ennen korona-ajan maskituksia, turvavälejä käsidesejä ym.

On se kumma kun teille maskien ym. nimeen vannoville hysteerikoille ei käy mieleen, että meitä sellaisia on älyttömän paljon, jotka emme ole sairastuneet korona-aikana kertaakaan, mutta me emme sairastuneet kertaakaan myöskään jo vuosikausia ennen koronaa, vaikka mitään korona-ajan varotoimia ei ollut käytössä ja vaikka emme mitenkään rajoittaneet menemisiämme.

Vierailija
68/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä flunssakautena voisin hyvin käyttää tai jos olen itse kipeä :)

Vierailija
69/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoloissa pieniä lapsia jotka eivät enää hymyile.

Miksi vanhemmat käyttävät kotonaan maskia?

Vierailija
70/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maskit auttaisivat, niin ei varmaan tulisi kymmeniä miljoonia uusia tartuntoja maailmassa yhden päivän aikana. Saatikka maskipakkomaissa räjähdysmäisesti leviäviä epidemioita. 

Hauska yksityiskohta, mikä saa maskifanaatikot aina ihan villiin selittelymoodiin on kevät 2020. Suomi lähes ainoana Euroopan maana ei suositellut maskeja, vaan jopa kielsi niiden käytön monilla julkisilla työpaikoilla. Ja miten kävi? Pienimmät tartuntaluvut ja vähiten kuolleita suunnilleen koko maailmassa. 

Mitään näyttöä ei ole maskien hyödyistä. Maskipakkomaissa on järjestään ollut huonoin koronatilanne läpi epidemian. Ja onhan se selvä. Ei edes teoriassa voi noista paperilapuista naaman edessä olla mitään hyötyä virustaudin ehkäisyssä.

Olisiko sinusta ok, että joku flunssainen (ei tarvitse olla korona) ryöpsäyttää märän aivastuksen päällesi?

Maskit eivät estä sairastumista 100%, mutta jos pärskijällä on maski (mihin isoimmat räät jäävät) niin on ISO asia ettei niin oni sairastu.

100% suojaa ei ole, mutta jos bussissa on vaikka 50 hlö joista vain 5hlö sairastuu esim. 25hlö:n sijasta -kun maski estää pärskeitä- niin tuossa 80% välttää sairauden, ja edelleen, ei puhuta nyt vain koronasta aan muistakin flunssista.

Ja jos ajatellaan vielä pidemmälle, että sairastuneet tartuttavat kukina edelleen vaikka keskimäärin 3 ihmistä/hlö, nii 5 hlö X 3 = ain 15 hlö, verratuna 25 hlö X 3 mikä tekee jo 75 hlö(!)

Ei sii tarvitse olla 100% suoja, vaan JOKAINEN ei sairastunut on jo sinällään voitto..!

En ole tuo, jolta kysyt, mutta vastaan omasta puolestani. Tietenkään ei olisi ok, että joku aivastaisi minua kohti tai suorastaan päälle. Mutta ei minua se oikeastaan haittaa, jos samassa huoneessa joku aivastaa nenäliinaan tai vaikka hihaansa. Ja tietenkin mieluummin olisin saamatta ikinä mitään flunssia, mutta jos sen hintana olisi ikuinen maskin käyttö, valitsen sittenkin mieluummin muutamat flunssat vuodessa. maski on niin epämukava ja laskee elämänlaatua niin paljon, että flunssien välttely ei ole sen arvoista, että käyttäisin loppuikäni maskeja.

Siis tämän koronan paras anti on ollut se, että köhijät ja rykijät ja pärskijät tajuvat hillitä itsensä tai käyttää nenäliinaa! Ennen koronaa antoivat mennä vaan, ihmisten yleinen hygienian taso on noussut, ja se on hyvä! Pelkään vaan, että juntit palaavat idioottimaisiin tappihinsa kun pandemia hälvenee.... :(

Itse olen nöhnyt useamman kerran (valitettavasti!) sellaista, että yskitään tai aivastetaan maskiin ilman, että mitään on edessä - toisin sanoen pärskitään siis maskin läpi ja sivuaukoista suoraan ilmaan. Tällainen on todella ällöttävää, eikä todellakaan osoita tajua hyvästä hygieniasta tai muiden huomioimisesta. Junttimaista pärskiä vapaasti muita päin, vaikka kuinka olisi maski naamalla.

Vierailija
71/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut etätöissä (alallani ei mahdollista), vaan painanut lähitöitä maski naamalla ja kulkenut julkisilla. Flunssassa ollut viimeksi 2019. Niin että on näissä puolensa. En silti toivo pysyvää maskisuositusta.

Vierailija
72/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa huomaa sen että minkä koalation rokote jyrsii ajattelua. Ei auta foliopipot enää

Vierailija
73/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole käyttänyt maskia Suomessa enkä tule käyttämään. Minua ei tosin haittaa jos joku muu haluaa maskia käyttää. Toivon, että tämä ajattelutapa toimii niin maskinkäyttäjillä kun niillä jotka eivät käytä. 

Vierailija
74/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä nytkään läheskään kaikki käytä. Kaupoissa puolet on ilman maskia.

Olen Portugalissa tällä hetkellä.

Ilman maskia ei ole asiaa minnekään.

Ei minnekään!

Sama pitäisi olla Suomessakin prkl, niin ei tarvisi vältellä juntteja!

Vierailija
75/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä nytkään läheskään kaikki käytä. Kaupoissa puolet on ilman maskia.

Olen Portugalissa tällä hetkellä.

Ilman maskia ei ole asiaa minnekään.

Ei minnekään!

Sama pitäisi olla Suomessakin prkl, niin ei tarvisi vältellä juntteja!

Miten se eroaa Suomesta? Täällä lähes jokainen kulkee se NAURETTAVA rätti naamalla. Samalla tavalla kuin Portugalissa, kaivetaan likaisin käsin samaa maskia kerta toisensa jälkeen ja kuvitellaan, että se auttaa jotain. Katsokaa tilastoja. Maskipakkomaissa on mennyt tasan yhtä huonosti kuin niissä, jotka eivät maskeja ole ottaneet käyttöön. Se on aivan naurettava toimi ja maski suojaa ROISKEILTA. Ts. sairas ihminen, nuhainen ja yskivä, pystyy sillä suojaamaan toisia, mutta terveen ihmisen pitää pitää hengityssuojaa jatkuvasti esim töissä 8h/pv. Eikö kasvoilla, ilmeillä, vuorovaiktuksella ja vapaalla hengityksellä ole teille enää mitään arvoa? Miten te luulette, että maski estää jotain hengitysilmassa?

Minusta olisi hyvä tapa, että jatkossa se sairas ihminen laittaisi maskin, jos joutuu menemään terkkariin, bussiin, kauppaan tmv. Se olisi kohteliasta muita kohtaan. Mutta ajatus, että terveet ihmiset kulkisi jatkuvasti maskeissa.... ottakaa sekin huomioon, että toisten on pakko käyttää töissä sitä pirun hengitysestettä joka päivä. Toisten suositus on toisten pakko. Kahdeksan tuntia joka päivä.

Muuten, oletteko miettineet lainkaan sitä, että virusten ja bakteerien saaminen säännöllisesti on terveellistä. On pelottavaa, jos osa porukasta elää desifioidussa ympäristössä. Muutamia vuosia sitten tästä juuri varoiteltiin, ettei saa elää liian steriilisti. Vastustuskyky alenee, allergiat lisääntyy.

Minä olen sairastanut jo kahdesti koronan ja mielummin otan ko. sairauden vaikka joka kuukausi kuin kuljen enää päivääkään maskissa.

Vierailija
76/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskit lentää v it tuun kun kesä ja lämpö palaa. Ihan sama, mitä sössötätte. Ruotsissa pärjätty hyvin ilman maskihulluutta.

Ruotsissa pärjätty hyvin ilman, niinpä. Sinnekin tuli maskit jälkijunassa.

Hyvin on pärjätty.

2,434,783 sairastunutta

17,029 kuollutta 

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Ruotsissa kuolee liki 100,000 ihmistä vuodessa. Mitäs meinasit tehdä sille? Maskit kaikille niin jo pysähtyy syövät ja sydänviat! Vai?

Vierailija
77/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä maski-innostuksesta olisi mukava lukea jossain vaiheessa ihan asiallinen analyysi. Eli miksi yht'äkkiä suomalaiset innostuivat maskeista niin, että eivät edes haluaisi normaalin elämän enää koittavan, mikä maskittomuudessa pelottaa ja mitä maskit ihmisille antavat. Eli miksi ihmiset haluaisivat maskit käyttöön vaikkei koronan takia enää tarvitsisi, tai vaikka korona-ajan jälkeenkin. Ja miksi jopa ajatus maskeista luopumisesta ahdistaa joitain selvästi.

Vierailija
78/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä maski-innostuksesta olisi mukava lukea jossain vaiheessa ihan asiallinen analyysi. Eli miksi yht'äkkiä suomalaiset innostuivat maskeista niin, että eivät edes haluaisi normaalin elämän enää koittavan, mikä maskittomuudessa pelottaa ja mitä maskit ihmisille antavat. Eli miksi ihmiset haluaisivat maskit käyttöön vaikkei koronan takia enää tarvitsisi, tai vaikka korona-ajan jälkeenkin. Ja miksi jopa ajatus maskeista luopumisesta ahdistaa joitain selvästi.

Minua kiinnostaisi kuulla jonkun asiantuntijatahon suusta, mitä tässä oikeasti haetaan - ikuista maskipakkoa, vai onko jossain vaiheessa ideana luopua maskeista? Ja jälkimmäisessä tapauksessa myös selkeät rajapyykit, eli millaisessa tilanteessa (esim. sairaalakuormitus tms).

Vierailija
79/85 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskit lentää v it tuun kun kesä ja lämpö palaa. Ihan sama, mitä sössötätte. Ruotsissa pärjätty hyvin ilman maskihulluutta.

Ruotsissa pärjätty hyvin ilman, niinpä. Sinnekin tuli maskit jälkijunassa.

Hyvin on pärjätty.

2,434,783 sairastunutta

17,029 kuollutta 

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Ruotsissa ei ole käytetty maskia koko delta ja omikron aaltojen aikana juuri missään. Kuolleisuus tai sairastuvuus ei ole ollut maassa tuona aikana merkittävästi suurempaa kuin naapurimaissa.

Suomen viranomaisten maskihulluutta ei selitä mikään järki. Täytyy vaan ottaa järki omaan käteen.

Vierailija
80/85 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetan työt jos maskipakotus jatkuu ikuisesti. En ala ravintolahommissa rätti naamalla hikoilemaan kesäkuumallakin. Maksakoot Kela mun elämisen sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä