Pirkanmaan koronanyrkki: Maskit tulleet jäädäkseen (Aamulehti)
Onko joku lukenut tämän koko uutisen? Itse en näe, kun on maksumuurin takana, mutta sen verran tuosta näkee, että ilmeisesti muut rajoitukset poistuvat, mutta on tehty päätös siitä, että maskeista ei luovuta ikinä. Pitääkö paikkansa?
Kommentit (85)
Paniikkivaipat kasvoilla kertoo ihmisestä, että on täysi lammas ilman omaa tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskit lentää v it tuun kun kesä ja lämpö palaa. Ihan sama, mitä sössötätte. Ruotsissa pärjätty hyvin ilman maskihulluutta.
Ruotsissa pärjätty hyvin ilman, niinpä. Sinnekin tuli maskit jälkijunassa.
Hyvin on pärjätty.
2,434,783 sairastunutta
17,029 kuollutta
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Vierailija kirjoitti:
Paniikkivaipat kasvoilla kertoo ihmisestä, että on täysi lammas ilman omaa tahtoa.
:) Varsinainen koomikko
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa yksikin syy, miksi maskeista pitäisi luopua? En ainakaan itse näe maskittomuudessa mitään hyvää. Minusta on parempi kun olisi aina maskipakko. Siitä kun ei mitään haittaa ole, mutta maskittomuus päin vastoin aiheuttaa paljon pahaa ja saa ihmiset kiinnittämään huomiota toisen kasvoihin.
Sun rumuus ja huono itsetunto on siis syy maskipakolle? Voi morjens miten vieraantuneeksi todellisuudesta tää korona-aika on jotkut saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:) Varsinainen koomikko
Juu, todellinen riemuidiootti
Vierailija kirjoitti:
En käytä maskia, mutta ei mua haittaa jos joku haluaa käyttää.
Just teidän takia Suomeen pitää saada maskipakko sakon uhalla.
Hysteerikot ja rumilukset voi piipittää mitä vaan, minä ja moni muu ei missään tapauksessa ota maskia osaksi normaalielämää. Maskit on jätetty kauppaan jo ajat sitten, ympäristö kiittää.
Käyttäkää mutta antakaa maskittomien olla rauhassa, kiitos.
Käytin viime vuonna pahimman psykoosin aikaan. Mutta tajusin nopeasti sen älyttömyyden ja luovuin tuosta täysin turhasta luonnon roskaajasta. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin ymmärtäisi, että maskeista on paljon paljon enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä maskia, mutta ei mua haittaa jos joku haluaa käyttää.
Just teidän takia Suomeen pitää saada maskipakko sakon uhalla.
Sua vaan harmittaa kun oot ruma etkä kehtaa näyttää naamaasi julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, itse olen (juurikin Tampereella!) ennen koronaa kärsinyt siitä, kun töihin mennessä/tullessa lähes aina joku (idiootti) pärski bussissa. Moni ei tehnyt elettäkään suojatakseen muita, aat-aat-AATSHIIUUU kkulut, ja (pahimmillaan kirjaimelisesti!) oma pää ollut pärskeiden keskellä.
Ennen koronaa oli harva se kuukausi jossain nuhassa/flunsassa, minkä sain kodin ulkopuolelta koska lapsia tmv. ei ole.
Nyt kohta 24kk =2 VUOTTA tulee täyteen etätöissä, ja en ole ollut KERTAAKAAN sairaana. Ei siis pienintäkään flunssnpoikasta tmv. Ehkä joku tauti on työpaikaltakin tarttunut, mutta uskallan väittää että 90% taudeista sain BUSSEISTA...!
=Ihan sama vaikka olen ainoa: aion käyttää maskia jos joskus pitää toikistolla käydä. Ja yleisen hygienian kannalta todella TOIVON että maskipakko on tullut jäädäkseen...!
Jo ennen koronaa maskit on olleet normi aasianmaissa, miksei täälläkin?Siis mikä sua on suojellut työmatkoilla tarttuvilta taudeilta - maskit vai etätyö, jota mainitset tehneesi 2 vuoden ajan, mistä voisi päätellä, että et ole noilla työmatkoillakaan ollut?
Eikö tuon sinun logiikkasi mukaan pitäisi maskien sijaan jatkaa etätöissä?
Ja miksi jokin asia, mikä on normi Aasiassa, pitäisi olla normi Suomessa? Mistä lähtien Aasian maat, kuten vaikka Kiina, on ollut meille, pohjoismaisen demokratian kansalaisille, jokin esikuva?
KYLLÄ: olen täysin samaa mieltä, minusta pitäisi jatkaa 100% etätöissä jatkossakin...! Mutta näillä näkymin meille tulee jatkossa 1-4 toimistopäivää/kk, ja todellakin aioin noina päivinä kulkea maski kasvoilla työmatkat. Samaantapaan mitä nytkin olen käynyt ruokakaupassa ja muualla. Mutta jo ennen koronaa ahdisti se, että YKSI aivastelija levitti räkäänsä ja basillejaan pitkin bussia. Itse aivasta AINA (-myös kotona!) maata kohti ja nenäliina /talouspaperi naaman edessä, sekä pesen kädet tuon jälkeen. Ja joo, jos olen flunssassa, silloin en ole noin pedantti, mutta olen YKSIN makuuhuoneessa silloin, ja pesen kädet ennen mu mene keittiöön tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, itse olen (juurikin Tampereella!) ennen koronaa kärsinyt siitä, kun töihin mennessä/tullessa lähes aina joku (idiootti) pärski bussissa. Moni ei tehnyt elettäkään suojatakseen muita, aat-aat-AATSHIIUUU kkulut, ja (pahimmillaan kirjaimelisesti!) oma pää ollut pärskeiden keskellä.
Ennen koronaa oli harva se kuukausi jossain nuhassa/flunsassa, minkä sain kodin ulkopuolelta koska lapsia tmv. ei ole.
Nyt kohta 24kk =2 VUOTTA tulee täyteen etätöissä, ja en ole ollut KERTAAKAAN sairaana. Ei siis pienintäkään flunssnpoikasta tmv. Ehkä joku tauti on työpaikaltakin tarttunut, mutta uskallan väittää että 90% taudeista sain BUSSEISTA...!
=Ihan sama vaikka olen ainoa: aion käyttää maskia jos joskus pitää toikistolla käydä. Ja yleisen hygienian kannalta todella TOIVON että maskipakko on tullut jäädäkseen...!
Jo ennen koronaa maskit on olleet normi aasianmaissa, miksei täälläkin?Meidän työpaikalla sairauspoissaolot romahtivat etätyösuosituksen jälkeen. Pienen osan selittänee se, että jos on vähän "maha vikkelällä" tai "nenä vuotaa" töitä voidaan tehdä kotona, mutta samassa tilassa muuten oltaisiin saikulla. Mutta mitä työkaveteiden kanssa on puhuttu, suurin osa on ollut terveempiä mitä ennen koronaa. Olen tuon itse myös huomannut: 0 saikkupäivää etätöiden aikana. Ja tuo ln helpottanut omaa työtaakkaa, meillä jos yksi on pois, muiden on pakko paikata, eli oma työtaakka kasvaa. Etätöissä olen vain päivän pari joutunut hoitamaan muiden töitä, ennen moronaa oli ei ehkä viikottaista, mutta kuukausittaista.
Mä olen tehnyt etätöitä jo 9 vuotta enkä ole ollut kertaakaan flunssassa enkä vatsataudissa. Ennen etätöitä olin useamman kerran vuodessa. Olen kuitenkin muuten elänyt ihan normaalisti (esim käynyt kaupassa, tavannut ystäviäni jne). Vain työpaikalla ja ruuhka-aikoina joukkoliikennevälineissä en ole ollut.
Paniikkivaippa ihmiset käyttävät turvavöitä työntäessään ostoskärryjä kaupassa. Nukkuessaan kypärää, jos sattuu putoamaan sängystä.
Vierailija kirjoitti:
Hysteerikot ja rumilukset voi piipittää mitä vaan, minä ja moni muu ei missään tapauksessa ota maskia osaksi normaalielämää. Maskit on jätetty kauppaan jo ajat sitten, ympäristö kiittää.
Sä taidat oikeasti luulla, että joku on kiinnostunut sun maskin käytöstä tai edes siitä jos saat tartunnan ja joudut letkuihin? Ketään ei oikeasti kiinnosta!
Tuollaisia puhuvat eivät taida aivan tässä todellisuudessa elää.
No, viimeistään muutaman vuoden päästä näille maskipuheille nauretaankin. Itse asiassa uskon, että joskus 10 vuoden päästä naureskellaan, jos tätä nykyistä maskisirkusaikaa silloin muistellaan.
Monissa Suomen museoissa aiotaan jopa tallentaa korona-ajan asioita jälkipolville kerrottavaksi.
Koko ikä on kyllä tullut yliarvioitua ihmiskunnan älykkyys...
Vierailija kirjoitti:
Käytin viime vuonna pahimman psykoosin aikaan. Mutta tajusin nopeasti sen älyttömyyden ja luovuin tuosta täysin turhasta luonnon roskaajasta. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin ymmärtäisi, että maskeista on paljon paljon enemmän haittaa kuin hyötyä.
Just eilen tilasin 200pkl ffp2 maskeja.
Yllättäen AV-lehmät ovat totaalisen vietävissä olevia lampaita, itse en naamavaippaa käytä vaan nautin happeni raikkaana ja suodattamattomana
8000 viruspartikkelia per neliömillimetri.
Vakuuttaako maskin teho?
Neuvoloissa pieniä lapsia jotka eivät enää hymyile.