Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirkanmaan koronanyrkki: Maskit tulleet jäädäkseen (Aamulehti)

Vierailija
23.02.2022 |

Onko joku lukenut tämän koko uutisen? Itse en näe, kun on maksumuurin takana, mutta sen verran tuosta näkee, että ilmeisesti muut rajoitukset poistuvat, mutta on tehty päätös siitä, että maskeista ei luovuta ikinä. Pitääkö paikkansa?

https://www.aamulehti.fi/koronavirus/art-2000008634820.html

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ois hyviä ne ruttotohtoreiden naamarit? Kova oli luotto niihinkin aikanaan ja nyt naureskellaan. Arvatkaahan, onko näillä meidän naamapapereilla sama kohtalo tulevaisuudessa?

Vierailija
42/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, itse olen (juurikin Tampereella!) ennen koronaa kärsinyt siitä, kun töihin mennessä/tullessa lähes aina joku (idiootti) pärski bussissa. Moni ei tehnyt elettäkään suojatakseen muita, aat-aat-AATSHIIUUU kkulut, ja (pahimmillaan kirjaimelisesti!) oma pää ollut pärskeiden keskellä.

Ennen koronaa oli harva se kuukausi jossain nuhassa/flunsassa, minkä sain kodin ulkopuolelta koska lapsia tmv. ei ole.

Nyt kohta 24kk =2 VUOTTA tulee täyteen etätöissä, ja en ole ollut KERTAAKAAN sairaana. Ei siis pienintäkään flunssnpoikasta tmv. Ehkä joku tauti on työpaikaltakin tarttunut, mutta uskallan väittää että 90% taudeista sain BUSSEISTA...!

=Ihan sama vaikka olen ainoa: aion käyttää maskia jos joskus pitää toikistolla käydä. Ja yleisen hygienian kannalta todella TOIVON että maskipakko on tullut jäädäkseen...!

Jo ennen koronaa maskit on olleet normi aasianmaissa, miksei täälläkin?

Meidän työpaikalla sairauspoissaolot romahtivat etätyösuosituksen jälkeen. Pienen osan selittänee se, että jos on vähän "maha vikkelällä" tai "nenä vuotaa" töitä voidaan tehdä kotona, mutta samassa tilassa muuten oltaisiin saikulla. Mutta mitä työkaveteiden kanssa on puhuttu, suurin osa on ollut terveempiä mitä ennen koronaa. Olen tuon itse myös huomannut: 0 saikkupäivää etätöiden aikana. Ja tuo ln helpottanut omaa työtaakkaa, meillä jos yksi on pois, muiden on pakko paikata, eli oma työtaakka kasvaa. Etätöissä olen vain päivän pari joutunut hoitamaan muiden töitä, ennen moronaa oli ei ehkä viikottaista, mutta kuukausittaista.

Mä olen tehnyt etätöitä jo 9 vuotta enkä ole ollut  kertaakaan flunssassa enkä vatsataudissa. Ennen etätöitä olin useamman kerran vuodessa. Olen kuitenkin muuten elänyt ihan normaalisti (esim käynyt kaupassa, tavannut ystäviäni jne). Vain työpaikalla ja ruuhka-aikoina joukkoliikennevälineissä en ole ollut. 

Meillä sama: etätöitä pari vuotta ja saikkuja minimaalisesti. Onneksi saamme jatkaa etätöitä, ennen minulla oli useita flunssia/vuosi, ja ainoat paikat mistä olen tarunnat voinus saada on a) toimisto, minkä voinee sulkea pois jos muut terveinä, b) bussi/ratikka. Ja useamman kun kerran päälleni on julkisissa aivastettu/yskitty! Pahinta silloin in kun itse istunut, ja ruuhkan takia käytävällä vieressä seisovan eritteet pisaroineet päälle :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maskit auttaisivat, niin ei varmaan tulisi kymmeniä miljoonia uusia tartuntoja maailmassa yhden päivän aikana. Saatikka maskipakkomaissa räjähdysmäisesti leviäviä epidemioita. 

Hauska yksityiskohta, mikä saa maskifanaatikot aina ihan villiin selittelymoodiin on kevät 2020. Suomi lähes ainoana Euroopan maana ei suositellut maskeja, vaan jopa kielsi niiden käytön monilla julkisilla työpaikoilla. Ja miten kävi? Pienimmät tartuntaluvut ja vähiten kuolleita suunnilleen koko maailmassa. 

Mitään näyttöä ei ole maskien hyödyistä. Maskipakkomaissa on järjestään ollut huonoin koronatilanne läpi epidemian. Ja onhan se selvä. Ei edes teoriassa voi noista paperilapuista naaman edessä olla mitään hyötyä virustaudin ehkäisyssä.

Vierailija
44/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamatamppoonit eivät aiheuta muuta kuin naurunpyrskähdyksiä normaaleissa ihmisissä. 

"Katso äiti, hysteerikko!" huusi yksi pieni poika kaupassa ja osoitti naamatamppoonin pukeutunutta miestä.

Vierailija
45/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamatamppoonit eivät aiheuta muuta kuin naurunpyrskähdyksiä normaaleissa ihmisissä. 

"Katso äiti, hysteerikko!" huusi yksi pieni poika kaupassa ja osoitti naamatamppoonin pukeutunutta miestä.

Sulla on erikoinen käsitys tamponista. Et ilmeisesti naisen kanssa ole tekemisissä ollut?

Vierailija
46/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lie trolliketju tämäkin, mutta olis kiva jos ihmisille jäisi mieleen se, että ei aivastella pärskis pärskis ympäristöön, eikä myöskään käteen. Eli jos aivastuttaa, vedä kainaloon, älä käteen.

Vierailija
47/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että itse voisin maskia käyttää töissä jatkossakin. Työ on aika likaista luonteeltaan ja maskiaikana ovat flunssat jääneet pois. 

Vierailija
48/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä nytkään läheskään kaikki käytä. Kaupoissa puolet on ilman maskia.

Tampereella on lähes kaikilla.

Vierailija
49/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ikä on kyllä tullut yliarvioitua ihmiskunnan älykkyys...

"You can never underestimate the stupidity of the general public" - Scott Adams

Vierailija
50/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maskit auttaisivat, niin ei varmaan tulisi kymmeniä miljoonia uusia tartuntoja maailmassa yhden päivän aikana. Saatikka maskipakkomaissa räjähdysmäisesti leviäviä epidemioita. 

Hauska yksityiskohta, mikä saa maskifanaatikot aina ihan villiin selittelymoodiin on kevät 2020. Suomi lähes ainoana Euroopan maana ei suositellut maskeja, vaan jopa kielsi niiden käytön monilla julkisilla työpaikoilla. Ja miten kävi? Pienimmät tartuntaluvut ja vähiten kuolleita suunnilleen koko maailmassa. 

Mitään näyttöä ei ole maskien hyödyistä. Maskipakkomaissa on järjestään ollut huonoin koronatilanne läpi epidemian. Ja onhan se selvä. Ei edes teoriassa voi noista paperilapuista naaman edessä olla mitään hyötyä virustaudin ehkäisyssä.

Olisiko sinusta ok, että joku flunssainen (ei tarvitse olla korona) ryöpsäyttää märän aivastuksen päällesi?

Maskit eivät estä sairastumista 100%, mutta jos pärskijällä on maski (mihin isoimmat räät jäävät) niin on ISO asia ettei niin oni sairastu.

100% suojaa ei ole, mutta jos bussissa on vaikka 50 hlö joista vain 5hlö sairastuu esim. 25hlö:n sijasta -kun maski estää pärskeitä- niin tuossa 80% välttää sairauden, ja edelleen, ei puhuta nyt vain koronasta aan muistakin flunssista.

Ja jos ajatellaan vielä pidemmälle, että sairastuneet tartuttavat kukina edelleen vaikka keskimäärin 3 ihmistä/hlö, nii 5 hlö X 3 = ain 15 hlö, verratuna 25 hlö X 3 mikä tekee jo 75 hlö(!)

Ei sii tarvitse olla 100% suoja, vaan JOKAINEN ei sairastunut on jo sinällään voitto..!

Vierailija
51/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs etätyöstä? En halua konttorille.

Vierailija
52/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinusta ok, että joku flunssainen (ei tarvitse olla korona) ryöpsäyttää märän aivastuksen päällesi?

Maskit eivät estä sairastumista 100%, mutta jos pärskijällä on maski (mihin isoimmat räät jäävät) niin on ISO asia ettei niin oni sairastu.

100% suojaa ei ole, mutta jos bussissa on vaikka 50 hlö joista vain 5hlö sairastuu esim. 25hlö:n sijasta -kun maski estää pärskeitä- niin tuossa 80% välttää sairauden, ja edelleen, ei puhuta nyt vain koronasta aan muistakin flunssista.

Ja jos ajatellaan vielä pidemmälle, että sairastuneet tartuttavat kukina edelleen vaikka keskimäärin 3 ihmistä/hlö, nii 5 hlö X 3 = ain 15 hlö, verratuna 25 hlö X 3 mikä tekee jo 75 hlö(!)

Ei sii tarvitse olla 100% suoja, vaan JOKAINEN ei sairastunut on jo sinällään voitto..!

En ole tuo, jolta kysyt, mutta vastaan omasta puolestani. Tietenkään ei olisi ok, että joku aivastaisi minua kohti tai suorastaan päälle. Mutta ei minua se oikeastaan haittaa, jos samassa huoneessa joku aivastaa nenäliinaan tai vaikka hihaansa. Ja tietenkin mieluummin olisin saamatta ikinä mitään flunssia, mutta jos sen hintana olisi ikuinen maskin käyttö, valitsen sittenkin mieluummin muutamat flunssat vuodessa. maski on niin epämukava ja laskee elämänlaatua niin paljon, että flunssien välttely ei ole sen arvoista, että käyttäisin loppuikäni maskeja.

Vierailija
53/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien vastustajien logiikka uupuumsiinä, että heille maskin käyttö on 100% suoja, misä se ei ole.

Vähän samaan tapaan he varmaan eivät käytä itse/halua lastensa käyttävän satunnaisissa suhteissa kondomia, mun eihän sekään ole 100% suoja, tauteja voi saafa/raskaaksi tulla kondomin kanssa myös

----> ihan sama panna kenen kanssa vaan paljaalla, kun eihän se kortsu mitään auta...!

Vierailija
54/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi tulla raskaaksi uimahallissa, jos veteen on joutunut siemennestettä jonkun peseytymättömän miehen mukana. Siksi naisten on syytä välttää uimahallissa käyntiä, jottei tule vahinkoraskautta. Tai sitten on laitettava koronamaski uimapuvun alle suodattamaan siittiöt. Pitää kuitenkin muistaa, ettei samaa maskia laita sitten kasvoille, koska voi saada sukupuolitaudin suuhun. Käytettyä alapäämaskia pitää käsitellä pitkillä kumihanskoilla ja viedä se ongelmajätteeseen.

Vierailija
55/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No comments

Vierailija
56/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, itse olen (juurikin Tampereella!) ennen koronaa kärsinyt siitä, kun töihin mennessä/tullessa lähes aina joku (idiootti) pärski bussissa. Moni ei tehnyt elettäkään suojatakseen muita, aat-aat-AATSHIIUUU kkulut, ja (pahimmillaan kirjaimelisesti!) oma pää ollut pärskeiden keskellä.

Ennen koronaa oli harva se kuukausi jossain nuhassa/flunsassa, minkä sain kodin ulkopuolelta koska lapsia tmv. ei ole.

Nyt kohta 24kk =2 VUOTTA tulee täyteen etätöissä, ja en ole ollut KERTAAKAAN sairaana. Ei siis pienintäkään flunssnpoikasta tmv. Ehkä joku tauti on työpaikaltakin tarttunut, mutta uskallan väittää että 90% taudeista sain BUSSEISTA...!

=Ihan sama vaikka olen ainoa: aion käyttää maskia jos joskus pitää toikistolla käydä. Ja yleisen hygienian kannalta todella TOIVON että maskipakko on tullut jäädäkseen...!

Ei pahalla, mutta sulla on surkea vastustuskyky. Se on vain sinun ongelmasi, sori vaan. Olen tavannut muitakin, jotka ovat joka kk flunssassa. Aina ihmettelen, mistä nämä ihmist saavat voimia elää?

Vierailija
57/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolta kysyt, mutta vastaan omasta puolestani. Tietenkään ei olisi ok, että joku aivastaisi minua kohti tai suorastaan päälle. Mutta ei minua se oikeastaan haittaa, jos samassa huoneessa joku aivastaa nenäliinaan tai vaikka hihaansa. Ja tietenkin mieluummin olisin saamatta ikinä mitään flunssia, mutta jos sen hintana olisi ikuinen maskin käyttö, valitsen sittenkin mieluummin muutamat flunssat vuodessa. maski on niin epämukava ja laskee elämänlaatua niin paljon, että flunssien välttely ei ole sen arvoista, että käyttäisin loppuikäni maskeja.

Siis tämän koronan paras anti on ollut se, että köhijät ja rykijät ja pärskijät tajuvat hillitä itsensä tai käyttää nenäliinaa! Ennen koronaa antoivat mennä vaan, ihmisten yleinen hygienian taso on noussut, ja se on hyvä! Pelkään vaan, että juntit palaavat idioottimaisiin tappihinsa kun pandemia hälvenee.... :(

Vierailija
58/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin +aurinkoasit

Kasvontunnistuksille vähän kaapulaa.

Venäläusetkin asentaneet noita kyttäkameroita

Ja vähän joka taho

Vierailija
59/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetus tullut jäädäkseen.

Miten voi olla yhä epäselvää, että suositukset ovat pysyviä (kunnes ne laittomina raukeavat).

Täyttyykö suosituksen määritelmä, on toinen asia. Tekeekö tilasta vastaava suosituksesta omansa (lain kierto), on kolmas asia. Haluaako joku käyttää maskia aina flunssakaudella, on neljäs asia.

Vierailija
60/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pahalla, mutta sulla on surkea vastustuskyky. Se on vain sinun ongelmasi, sori vaan. Olen tavannut muitakin, jotka ovat joka kk flunssassa. Aina ihmettelen, mistä nämä ihmist saavat voimia elää?

Ihan silkasta uteliaisuudesta: mitä SINÄ teet työksesi, ja KULJETKO julkisilla töihin? Kärjistäen on hellpo huudella sohvan pohjalta kotoa, jos kauppareissutkin tekee autolla, vs. julkislla kulkeva avokonttorittöntekijä.

Itse olen keskimääräsitä vähemmän ollut saikulla (näemme tiimimme % muun datan ohessa) mutta 1-2 saikkua per vuosi on ollut, ja 90% flunssia, satunnainen viisaudenhampaan hoito pois lukien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä