Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa korvanhuuhteluohjeita? Terveyskeskuksessa eivät huuhtele.

Vierailija
23.02.2022 |

Eli siis korva lukossa ja tinnittää, siellä vissiin iso vaikkuköntti. Olen käynyt kerran vuodessa huuhtelemassa ne terveyskeskuksessa, koska ongelma aina vuosittain. Nyt eivät enää huuhtele niitä vaan käskivät laittaa removaxia (ei mitään apua) ja katsoa netistä itsehuuhtelu ohjeet. No olen sinne korvaan pruutannut vettä sillä pumpulla, mutta ei mitään apua. En nuku kunnolla, koska korva lukossa ja tinnittävä. Alkaa olla epätoivoinen olo.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis removaxia laitan iltaisin ja vaxol aamuisin. Ei mitään apua.

Ap

Vierailija
2/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huuhtelu kuulu julkiseen terveydenhuoltoon, mutta sieltä saa buranareseptejä (eikä sieltä sitten oikein muuta saakaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse saa ja tietää ongelman niin lääkäriaseman sairaanhoitajalle ajanvaraus. Katsovat korvalampulla, että varmasti puhdistuu.

Vierailija
4/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko googlannut mitään luontaisjuttua sinne laitettavaksi? Kannattaisi.

Vettä vaan myös sisään ja pää kallellaan valutat pois. Jos ei toimi, menet lääkäriin niin monta kertaa, että kyllästyvät ja rassaavat korvasi auki.

Vierailija
5/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei huuhtelu kuulu julkiseen terveydenhuoltoon, mutta sieltä saa buranareseptejä (eikä sieltä sitten oikein muuta saakaan)

Jopa yksityiseltä sanoivat, että koita itse huuhdella. Kumma kun ei raha kelpaa sinnekään. Mutta tää vaiva on niin peestä!

Ap

Vierailija
6/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne TK:ssa huuhtelevat kun kerrot että olet jo kokeillut noita turhanpäiväisiä ja kalliita ns. korvavaikun poistajia. Toinen vaihtoehto on se, että valitat korvasärkyä.

Vierailija
7/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaanhuutelu on huono tapa. Kuulo voi vaurioitua.

Vierailija
8/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko googlannut mitään luontaisjuttua sinne laitettavaksi? Kannattaisi.

Vettä vaan myös sisään ja pää kallellaan valutat pois. Jos ei toimi, menet lääkäriin niin monta kertaa, että kyllästyvät ja rassaavat korvasi auki.

No ajattelin aloittaa "Googlettamisen" täältä.. Löytyyhän netistä parafiiniöljystä etikkaan ohjeita, mutta ajattelin kysyä löytyykö täältä joku joka olisi löytänyt toimivan systeemin. En haluaisi kaikkea alkaa tunkemaan sinne korvaan. Töissä pitäisi jaksaa käydä mutta kun ei oikein saa nukutuksi.

Ap

Vierailija
9/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvaanhuutelu on huono tapa. Kuulo voi vaurioitua.

No sekin vielä. Mitä tässä ihmisen pitää tehdä.

Ap

Vierailija
10/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile poistaa tällaisella.

Vierailija
11/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sama vaiva joku aika sitten ja kun sitkeästi huuhtelin useamman päivän ajan (ehkä jopa viikon ajan) ja pehmitti sitä kökköä removaxilla ja lopulta myös ruokaöljyllä niin kyllä sieltä irtoili ne kököt. Eka oli toinen korva ja sitten meni toinenkin "kiinni" kun aloitin liottelun. Nähtävästi vaikku turpoaa siellä ja vähitellen irtoaa murusina/isompina klimppeinä.

Itsekin tuskailin kun korvakäytävä alkoi jo ärtymään, ja kuulo heikkeni selvästi, mutta kyllä ne lopulta sieltä lähtivät.

Toki jos on ihan mahdoton tilanne niin sitten tervikseen.

Vierailija
12/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta apteekista 100ml:n huuhteluruisku, sillä removaxin pallolla ei tee mitään. Removaxia voit käyttää ensin, sitä neuvoivat terveyskeskuksessa laittamaan ja antamaan vaikuttaa kunnolla, neuvoivat laittamaan vanutupon yöksi, ettei pääse valumaan ulos yön aikana.

Muista käyttää ruumiinlämpöistä vettä, muuten voi pyörryttää, niin minua ainakin valistivat.

Vierailija
13/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtelisin lämpösellä vedellä. Ilman sitä korvapumppua ne ei tasan sieltä kyllä tule ulos.

Vierailija
14/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun käymään puolivuosittain hoitajalla huuhtelussa ja saa yrittää sekin ennenkuin irtoaa vaikka mitä removaxia sinne ois tuutannut. Kuulemma ahtaat käytävät ja mömmö päätyy sinne perälle enkä edes kaivele millään korvia.

Tukkokorvat tekee inhottavaa särkyä eikä kuule juuri mitään. Kotona oon yrittäny aineilla, lääkeruiskulla ,sillä kumipumpulla jne...mutta ei auta.

Vierailija
15/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei kotihoito riitä. Viimeksi ehti tulla paha korvatulehduskin, kun vaan jankkasivat viikko tolkulla siitä kotihoidosta. Kokeilin vaikka millaista korvaöljyä, korvasprayta jne. Tulehtui mokoma. 

Vierailija
16/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän mahdat asua kun noin huonoa palvelua tk:ssa? Itse käyn vuosittain korvahuuhtelussa tk:ssa, koska ahtaat korvakäytävät tukkeutuu. Aina saa ajan sinne. Pitää pehmittää pari päivää removaxilla ennen toimenpidettä.

Vierailija
17/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remowaxin mukana tuleva pumppu on täysin hyödytön kunnes keksin tehdä siihen ristikkäisviillot ja yhdistää pumppu suihkuletkuun. Näin pumppuun saa loppumattoman vesisuihkun. Sitten vaan keittiönjakkaran kanssa suihkuun istumaan ja huuhtelemaan korvaa niin pitkään kunnes vaikut lähtevät irti.

Vierailija
18/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt korvat tukkoon aika ajoin. Viimeksi kun menivät, olin jo epätoivoinen. Laitoin kolmena päivänä peräkkäin Removaxia monta kertaa päivässä, makasin kyljellään aina puoli tuntia jotta vaikutti kunnolla korvassa. Sitten huuhtelu sillä oranssilla pallolla. KOlmantena päivänä vaikku oli pehmittynyt riittävästi jotta huuhtelulla aukeni.

Eli, sinnikkyyttä ja jatka huuhtelua. Anna Removaxin vaikuttaa kunnolla korvissa.

Ihmettelen kyllä, että eivät muka huuhtele tk:ssa, kyllä niiden pitäisi. Täällä sanovat aina että pitää olla laitettuna 3 pv Removaxia, sitten vasta onnistuu...

Tsemppiä!

Vierailija
19/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Jotenkin ärsyttää kun vaivaa ei oteta todesta. Ja tämä on oikeasti elämää haittaava. Yöllä ei pysty nukkumaan ja päivällä korva lukossa ja painetta ja tinnnitusta, että se siitä rentoutumisesta. Käyn ostamassa tuon 100ml huuhteluruiskun. Ja jossain oli, että lämmintä merisuolavettä korvaan? Taidan testata sitäkin. Nyt olen huuhdellut vain pelkällä vedellä.

Ap

Vierailija
20/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvalääkäri saa imurilla kaikki pois sekunnissa. Maksaa tosin toista sataa euroa, mutta säästää aikaa, vaivaa, verta, hikeä ja kyyneleitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi