Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa korvanhuuhteluohjeita? Terveyskeskuksessa eivät huuhtele.

Vierailija
23.02.2022 |

Eli siis korva lukossa ja tinnittää, siellä vissiin iso vaikkuköntti. Olen käynyt kerran vuodessa huuhtelemassa ne terveyskeskuksessa, koska ongelma aina vuosittain. Nyt eivät enää huuhtele niitä vaan käskivät laittaa removaxia (ei mitään apua) ja katsoa netistä itsehuuhtelu ohjeet. No olen sinne korvaan pruutannut vettä sillä pumpulla, mutta ei mitään apua. En nuku kunnolla, koska korva lukossa ja tinnittävä. Alkaa olla epätoivoinen olo.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mennyt korvat tukkoon aika ajoin. Viimeksi kun menivät, olin jo epätoivoinen. Laitoin kolmena päivänä peräkkäin Removaxia monta kertaa päivässä, makasin kyljellään aina puoli tuntia jotta vaikutti kunnolla korvassa. Sitten huuhtelu sillä oranssilla pallolla. KOlmantena päivänä vaikku oli pehmittynyt riittävästi jotta huuhtelulla aukeni.

Eli, sinnikkyyttä ja jatka huuhtelua. Anna Removaxin vaikuttaa kunnolla korvissa.

Ihmettelen kyllä, että eivät muka huuhtele tk:ssa, kyllä niiden pitäisi. Täällä sanovat aina että pitää olla laitettuna 3 pv Removaxia, sitten vasta onnistuu...

Tsemppiä![/quote

No täällä sanottiin, että jos ei parissa viikossa removaxit ja itsehuuhtelu auta niin sitten soittele uudelleen. En tiedä miten jaksan sen pari viikkoa.

Ap

Vierailija
22/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvan huuhtelu on nopea toimenpide. Ihan uskomatonta että ihmisiä piinataan korvatulehduksilla, tinnituksella ja kivulla kun ei edes tällaiseen simppeliin asiaan saa apua. Nykyään pitäisi omat laboratoriotkin olla, opetella kuuntelemaan itse keuhkonsa stetoskoopilla jne. Koko terveydenhuolto yks iso vitsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siellä pahimmassa tapauksessa joku vierasesinekin olla. Erikoislääkäri parhaiten korvat pitäisi osata hoitaa. Ja kyllä joillekin jopa lapsille voi kertyä kovia vahapalloja. Ei millään suihkulla lähde. Hyviä korvalääkäreitä ei ole joka kulmassa.

Vierailija
24/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvaanhuutelu on huono tapa. Kuulo voi vaurioitua.

Se vesisuihku (ruiskulla) tulisikin suunnata korvakäytävän takaosaan eikä suoraan tärykalvoon, sillä tärykalvo voi vaurioitua, jos sinne suoraan pruuttaa. Siksi ei pitäisi itse huuhdella korviaan.

Vierailija
25/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan siellä pahimmassa tapauksessa joku vierasesinekin olla. Erikoislääkäri parhaiten korvat pitäisi osata hoitaa. Ja kyllä joillekin jopa lapsille voi kertyä kovia vahapalloja. Ei millään suihkulla lähde. Hyviä korvalääkäreitä ei ole joka kulmassa.

Juu tarinan kuulin joltain kaivettiin sieltä joku helmi.

Vierailija
26/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ainakin sai ihan tk:sta avun, kun ainoassa kuulevassa korvassa oli hevoskuormallinen vaikkua ja ei kuullut enää ollenkaan.

Vierailija
27/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laitto 50/50 spriitä tk

Vierailija
28/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei huuhtelu kuulu julkiseen terveydenhuoltoon, mutta sieltä saa buranareseptejä (eikä sieltä sitten oikein muuta saakaan)

Jopa yksityiseltä sanoivat, että koita itse huuhdella. Kumma kun ei raha kelpaa sinnekään. Mutta tää vaiva on niin peestä!

Ap

Eivät taatusti sano! Varaat ajan ja sillä selvä.

Vierailija
29/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää käyttäkö samoja korvatulppia liian pitkään, itsellä aiheutti pahat vaikut E.A.R:in käyttö. Tosin ovat sen verran hinnoissaan ettei nyt ihan kertakäyttökamaakaan moiset tulpat kyllä ole.

Vierailija
30/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveyskeskuksessa sanotaan ettei huuhdella niin vastaa joka kerta "häh en kuule mitä sanoit" toista tätä niin kauan, että suostuvat huuhtelemaan korvasi.

Vierailija
31/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut korvakynttilää?

Imasee vahat korvasta helposti.

Vierailija
32/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tk: ssa korvahuuhtelussa. Sitä ennen ohjeen mukaan kolmena iltana removaxia korviin. Siis kolmena iltana. Laitoin vanua reikään tukkeeksi. Myöhemmin otin vanut pois ja laitoin uudelleen removaxit ja vanut. Toisessa korvassa oli iso kokkare jota en itse olisi saanut pois. Hoitajakin otti sen pinsetillä lopuksi.

Vierailija
33/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta apteekista 100ml:n huuhteluruisku, sillä removaxin pallolla ei tee mitään. Removaxia voit käyttää ensin, sitä neuvoivat terveyskeskuksessa laittamaan ja antamaan vaikuttaa kunnolla, neuvoivat laittamaan vanutupon yöksi, ettei pääse valumaan ulos yön aikana.

Muista käyttää ruumiinlämpöistä vettä, muuten voi pyörryttää, niin minua ainakin valistivat.

Itse aina ihmettelen tuota tuppo-ohjetta. Valuuhan se kuitenkin siihen tuppoon, kun on valuakseen, eikä jää korvakäytävään vaikuttamaan. Näin ainakin itselläni.

Ymmärrän tuon tupon käytön siitä, ettei se neste valu pitkin korvan ulkopuolta ja poskia.

Vierailija
34/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvista en tiedä mutta oletko kokeillut suolihuuhtelua? Kannattaa.

Vierailija
35/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile ceridal-öljyä . useammalle hoivakodin asukkaalle laitetaan 3-7 kertaa viikossa

Vierailija
36/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisku, lämmin suolavesi.

Vierailija
37/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä pysty itse huuhtelemaan niin että lähtisi.

Viime kerralla mun korvat putsattiin nenä- kurkku- ja korvaklinikalla, ei huuhdeltu vaan nypittiin möhnät pihdeillä pois erikoiskameran avustuksella.

Vierailija
38/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla laitto 50/50 spriitä tk

Sulla olikin korvakäytävätulehdus. Ei spriitä vaikun huuhteluun tuhlata.

Vierailija
39/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä pannaan toiseen korvaan,

toinen kärsää käyttää.

Vierailija
40/66 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää käyttäkö samoja korvatulppia liian pitkään, itsellä aiheutti pahat vaikut E.A.R:in käyttö. Tosin ovat sen verran hinnoissaan ettei nyt ihan kertakäyttökamaakaan moiset tulpat kyllä ole.

Täältä saa halvemmalla. Eivät minun mielestäni nuo kyllä monikäyttöisiä ole.

https://korvatulpat.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan