Sähköpiano "epävireessä", voiko korjata?
Kysymys otsikossa. Siis d-ja e-sävel menneet pahankuuloisiksi, lisäksi e soittaa sävelen joko myöhään tai ei ollenkaan. Osaako kukaan auttaa? 🙂
Kommentit (28)
Kiitokset vastanneille! Pitää nopsaan miettiä mitä tuon laitteen ( onko se sitten digipiano) kanssa tekee, ettei soittoinnostus ehdi kadota. Ap
Saatko kytkettyä sen tietokoneeseen ja jollakin softalla tutkit pianosta ulos tulevan mididatan? Voi olla, että kuulostaa epävireiseltä, jos yksi kosketin soittaa myös viereistä kosketinta, eli vika voisi olla koskettimissa, ei sähkövika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joka oktaviissa sekaisin?
d ja e1.
ApJoku isku osunut?
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Olen opetellut ahkerasti soittoa muutaman vuoden ajan, niin ajattelen kyllä, että olen kuluttanut kohdat mihin nuo painikkeet iskee. Jotain sellaista. Toki voisi ajatella että miksi muut sävelet sitten ovat vielä "ehyet".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saatko kytkettyä sen tietokoneeseen ja jollakin softalla tutkit pianosta ulos tulevan mididatan? Voi olla, että kuulostaa epävireiseltä, jos yksi kosketin soittaa myös viereistä kosketinta, eli vika voisi olla koskettimissa, ei sähkövika.
En osaa. Ja tosiaan se e1 ei joskus anna mitään ääntä ja joskus sävel tulee ikäänkuin myöhään.
Ap
Mene pianon asetuksiin. Menu->tuning-> master tune-> säädä takaisin oletusasetukseen
Vierailija kirjoitti:
Oon vain miettinyt että olenko hakannut sen pilalle :).
Jos oikeesti hakkaat koskettimia niin oma vikas.
Joku isku osunut?