Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinasin pudota tänään näkötornista 30 metriä maahan!

Vierailija
23.02.2022 |

Istuin kaiteella ja jotenkin keikahdin alas ja jäin vain roikkumaan käsillä kaiteesta.
Jalat roikkuivat kohti pudotusta vapaana. Mies sai juuri nostettua minut takaisin ylös.
Huh huh. Kuolema voi tulla minä hetkenä hyvänsä.
Eilen putosin pää edeltä rappuset alas rappukäytävässä, kun kompastuin!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näköalatorni?

Sinne kannattaisi laittaa palautetta, että korkeampi turvakaide olisi tarpeen. Kerro, mitä meinasi käydä.

Yksi tietämäni näkötorni on hengenvaarallinen. En tajua, miksi siellä ei ole korkeampaa kaidetta tai jonkinlaista pleksilasia. Se kaide on aivan liian matala ja siis se alkuperäinen 1950(?)-luvun kaide (siihen aikaan ihmiset olivat nykyaikaa lyhyempiäkin).

Mä laitoin sinne jopa palautetta, vaan eivätpä tehneet mitään asian hyväksi. Turvallisuuden parantaminen maksaisi ehkä maksimissaan muutaman satasen kyseisen kohteen osalta. Voisin vaikka omasta rahapussista pulittaa osan tarvittaessa.

Mikä torni?! Missä?

Auta nyt muita.

Pirkanmaalla. Enempää en sano.

En ole siis ap. Jos ap:n tilanne on aito, hänen kannattaisi laittaa palautetta. Se mun havaitsemani paikka on ihan oikea ja potentiaalisesto vaarallinen ja oon laittanut paikan ylläpitäjille palautetta.

Vierailija
22/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näköalatorni?

Sinne kannattaisi laittaa palautetta, että korkeampi turvakaide olisi tarpeen. Kerro, mitä meinasi käydä.

Yksi tietämäni näkötorni on hengenvaarallinen. En tajua, miksi siellä ei ole korkeampaa kaidetta tai jonkinlaista pleksilasia. Se kaide on aivan liian matala ja siis se alkuperäinen 1950(?)-luvun kaide (siihen aikaan ihmiset olivat nykyaikaa lyhyempiäkin).

No kerro nyt sinä, missä tuollainen vaarallinen torni on.

En kerro, etten inspiroi itsetuhoisia ym. liikaa. Mutta olen aivan varma, että siellä on kuollut useampi ihminen vuosikymmenten aikana. Ne sisäportaatkin ovat vaaralliset. Kun miettii nykyisiä selfien ottajia ym. poseeraamassa, niin sieltä saattaa helposti sellaisessa tilanteessa horjahtaa vahingossakin. Jotenkin ahdistavan vaarallinen paikka jopa, vaikka maisemat ovat upeat.

Jahas.

Sen sijaan, että voisit estää tapaturmat, altistat muut niille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kaiteilla ei istuta! Lapsuuden ystävä kuoli kun putosi näköalatornista. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005717482.html

Vierailija
24/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näköalatorni?

"Istuin kaiteella ja jotenkin keikahdin alas" Mites tässä korkeampi kaide auttaa? Vai meinaatko, että olis parempi, kun korkeampi pudotus?

Vierailija
25/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä idioottti istut kaiteella??

Mun mielestäni tornin näköalatasanteen pitäisi olla sellainen, että kaiteella istuminen ei edes olisi mahdollista liian helposti. Tiedän just sellaisen, jossa se reuna on alhaalla ja leveä (siinä voi istua). :(

Vierailija
26/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näsinneula.

Vierailija
27/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näköalatorni?

"Istuin kaiteella ja jotenkin keikahdin alas" Mites tässä korkeampi kaide auttaa? Vai meinaatko, että olis parempi, kun korkeampi pudotus?

En ole ap, mutta kaiteen pitäisi olla korkealla siten, ettei kukaan houkutu nojatessaan istumaan siihen (eli se on niin korkealla, ettei siihen ole luontevaa istua) ja kaiteen reuna voisi olla niin kapea, ettei joku nouse siihen istumaan poseeraamaan kuvaan tms. Eli joku kapea suojakaide leveän lankkumaisen "laudan" yläpuolelle, jottei sille leveälle ole mielekästä istua.

Vierailija
28/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni tornin näköalatasanteen pitäisi olla sellainen, että kaiteella istuminen ei edes olisi mahdollista liian helposti. Tiedän just sellaisen, jossa se reuna on alhaalla ja leveä (siinä voi istua). :(

Siihen vois laittaa teräviä piikkejä pystyyn niin korkeintaan fakiirit viihtyy istumassa.

Vierailija
29/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näsinneula.

Se mun ei ole Näsinneula, joka siis on hyvin turvallinen. Siinä mun tietämässäni ei ole lasia/pleksiä/ristikkoa, vaan tuuli puhaltaa läpi. Se on vanha puinen korkea rakennelma.

T. Tuo palautetta laittanut

Vierailija
30/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen vois laittaa teräviä piikkejä pystyyn niin korkeintaan fakiirit viihtyy istumassa.

Kun olisi edes tuollaista siinä. Nyt se on leveä ja tukeva, ikkunalautamainen ja leveä reuna, jolle taatusti istuu ihmiset välillä poseeraamaan. Ja alla on korkea pudotus.

Vierailija
31/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varsinkin talvella istuskella kymmenien metrin korkeudella jäisellä kaiteella.

Vierailija
32/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huomanna on uusi päivä. Älä luovuta.

Vierailija
33/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tyhmyyttä koko homma. Normaali aikuinen tajuaa, että siinä kaiteella ei istuta.

Vierailija
34/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannanmäen torni Hämeenkyrössä on just sellainen josta vois helposti joku tippua. On kolmostien varrella.

Vierailija
35/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheeta. Iteki olin juuri luiskahtamassa metron alle. Kädet vain väpättivät kotkan lailla sivuilla. Eräs pappa kerkesi juuri napata minut ennen kuin kerkesin ikuiseen Mellunmäkeen, so to speak. Huhhuh, kaikkea sitä sattuu.

Hui kauhea. Itse meinasin jäädä auton alle sunnuntaina.

T. Ap

Oletpas tapaturma-altis.

Vierailija
36/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap se joku hullu josta kiersi aikoinaan keskustelupalstoilla juttua, että yrittää houkutella naisia treffeille näköalatorneihin ja tästä tyypistä tuli jotenkin epäilyttävä fiilis?

Vierailija
37/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyynikin näkötorni?

Vierailija
38/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti nuo näkötornit ovat paikoin hengenvaarallisia. Niissä pitäisi parantaa sitä turvallisuutta. Laittakaa palautetta, kun huomaatte/tiedätte epäkohtia. Voi säästyä jonkun henkikin. Riittää, että joku vaikka pienessä hiprakassa menee poseeraamaan jonnekin kaiteelle, niin riski on tippua tietyissä paikoissa. Itse olen laittanut palautetta vaarallisista kohteista niiden ylläpitäjille, mutta jos useampi laittaa, niin voi tulla muutostakin. Monessa tapauksessa ilmeisesti Metsähallitus ylläpitää niitä pienempiä torneja.

Vierailija
39/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap se joku hullu josta kiersi aikoinaan keskustelupalstoilla juttua, että yrittää houkutella naisia treffeille näköalatorneihin ja tästä tyypistä tuli jotenkin epäilyttävä fiilis?

Onko tuosta monta vuotta aikaa?

Vierailija
40/41 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuosta monta vuotta aikaa?

En muista kauanko, kuitenkin muistaakseni ihan 2010-luvun puolella oli viimeisimmät keskustelut. Esim kaks plussalla tms. ainakin oli joku keskustelu. Kyseessä saattoi olla myös vesitornit, mutta en tiedä onko niissä tuommoista mahdollisuutta pudota, se nyt tuntui olevan se juttu. Tai sitten joku kirjoitteli itse omia satujaan. Kiinnostaisi kyllä itseäkin lisätiedot tästä, jos joku muistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi