Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada motivaatio laihdutukseen

Vierailija
11.07.2015 |

Noniin vinkkejä kehiin! Haluaisin laihtua noin 15 kiloa mutta kun olen niin saamaton laiska paska että en saa mitään aikaseksi. Miten te saitte motivaatiota laihdutukseen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kokovartalopeili ja mene alasti sen eteen.

Vierailija
2/11 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraile Värikäs elämäni-blogissa. Shokkihoitoa kaikille läskeille ja läskistyville. Sieltä haen itsekin motivaatiota, saman verran pitäisi pudotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:30"]Hanki kokovartalopeili ja mene alasti sen eteen.
[/quote]

Tehty. Ällöttää omat läskit mutta silti en saa aikaiseksi aloittaa laihdutusta. Ap

Vierailija
4/11 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato youtubesta fitspo videoita

Vierailija
5/11 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä sen kautta, että miksi sua tällä hetkellä ne läskit vituttaa? Miksi sulle on tärkeää painaa 15 kg vähemmän? Ulkonäkö, olotila, muiden arvostelu, jne... jotain siinä on taustalla jo jos koet, että haluaisit laihtua.

Vierailija
6/11 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta pienempää tavoitetta kannustaa jatkamaan. Eli vaikka johonkin vanhaan vaatteeseen mahtuminen jo muutaman kilon jälkeen.

Hanki myös painoon/ulkonäköön liittymättömiä tavoitteita, kuten virkeystason nousu, jaksaminen, sen että jaksaa nostaa enemmän penkistä/juosta kilometrin nopeammin tms.

Vierailija
7/11 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä kaikkea ylipaino tuo tulevaisuudessa tullessaan. Elimistösi väsyy ja sua väsyttää aina, polviin koskee ja ne natisee, iho alkaa löystyä ja näytät majoneesilla täytetyltä jätesäkiltä, et koskaan näytä hyvältä vaikka ostaisit uusia vaatteita, aina on hiki ja nihkeä olla, sulla on aina rankempaa kuin muilla koska kannat ylimääräistä kuormaa mukana eikä sulla ole siksi yhtä kivaa vaikkapa matkaillessa, voit sairastua diabetekseen ja joudut koko lopun ikääsi tarkkailemaan verensokeriasi, ylipainoiset saavat helpommin syövän tai sydänsairauksia, sun mielipiteitä ei pidetä yhtä tärkeinä kuin muiden ihan vaan ulkonäkösi vuoksi, sinun syömisiäsi puidaan selkäsi takana, saatat joutua harkitsemaan painorajoituksia pieneen hissiin mennessäsi, kroppaasi tulee raskausarpia joista ei pääse koskaan eroon, käytät vuosien varrella huomattavasti enemmän rahaa ruokaan kuin muut, sinua pidetään automaattisesti laiskana...

Vierailija
8/11 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolet vähemmän pudotettavaa- omalla kohdalla luulen ainakin, että jos vain syö tarpeeksi (mutta ei liikaa) kunnon ruokaa, niin ei yksinkertaisesti tee niin paljon mieli kaikkea epäterveellistä. Sitten taas jos syö tylsyyteen, alakuloon tms niin jotenkin itselleni iski sellainen lukemani lause, että ruoka ei muuta noita tunteita miksikään. Tai siis että jos on tylsää niin eihän mikään suklaa poista sitä kun järjellä ajattelee!  Ja sitten vain pitää kaivaa se itsekuri jostain. En halua olla ihminen, joka ei pysty hillitsemään syömisiään. (Ja minulla on ruokahalua lisäävä lääkityskin, on ihan todennettu ja tunnettu sivuvaikutus, argh) Toinen vaihtoehto on surkutella ja "inhota" itseään.

Vierailija
9/11 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele mieleistä musiikkia treenin aikana

Vierailija
10/11 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua motivoi se kun nään kaveria. Oltiin ennen (minä vieläkin) pullukoita molemmat. Sitten mun kaveri laihtui kun alkoi lenkkeillä. Minä nyt saan motivaatiota siitä kun näen kaverini jolla on kiva kroppa nyt ja ajattelen että jos hänkin pystyy niin minäkin pystyn. :)

Vierailija
11/11 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että olisi hyvä löytää asioita, jotka motivoi _just sua_.

Esim.

- Millainen ihana, nykyistä kokoasi pienempi vaate sinulla on, johon haluaisit mahtua?
- Mitä lajia haluaisit harrastaa niin, että tunnet itsesi hyväkuntoiseksi ja vahvaksi?
- Mitä menoja / tilaisuuksia / matkoja tms. sinulla on ensi talvena, missä haluaisit olla hoikempi ja hyväkuntoisempi? Jos ei ole mitään sovittuna, niin järjestä jotakin. Usein sitä motivoituu kummasti, kun on joku takaraja ja pieni "sosiaalinen pakko" laihtua.
- Onko kotimatkallasi ylämäki, jonka haluaisit jaksaa polkea pyörällä ylös puuskuttamatta?
- Onko sinulla koira, jonka kanssa haluaisit jaksaa juosta lenkillä?

You name it. Yleensä motivaatio, joka on ihmisen oma, on tehokkaampi kuin ulkoapäin annettu.

Yksi keino on myös tehdä projektista julkinen eli ilmoittaa vaikka fb:ssa. Siinä voi saada muilta kannustusta ja on myös tavallaan enemmän vastuussa projektin onnistumisesta, kun kaikki ystävät ja kaverit tietävät.

Tsemppiä sinulle, uskon, että onnistut kyllä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi