Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro pihistelyvinkkisi!

Vierailija
11.07.2015 |

Kertokaa kolmelapsisen perheen äidille vinkkejä miten pystyisi elämään pienemmällä rahamäärällä. 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lähes kaikki lasten tavarat (pieniä lapsia vielä) käytettynä fb-kirppiksiltä. Laitan kaiken kiertoon, mitä en tarvitse. Käytän alet hyödyksi. Tänään ostin ensi talven puvun -60%. Itselle en juurikaan ole ostanut vuoteen mitään. Olen alkanut miettimään tarvitsenko todella jotain tavaraa.

Vierailija
2/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineet yms. Ostan aina Tokmannin tarjouksista. Esimerkiksi viimeksi ostin Klorin 1,5l 2e, tiskikonetabletit 82kpl 6e. Siellä on muutenkin hyviä tarjouseriä esimerkiksi ruokaa, kuivatarvikkeita. En osta kuitenkaan turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:49"]Kertokaa kolmelapsisen perheen äidille vinkkejä miten pystyisi elämään pienemmällä rahamäärällä. 

[/quote]Mulla on kaikk7 mahd. Alekortit yms. Kun menen vaikka mäkkäriin niin aina saan ilmaiseksi snoothiet, jätskit ja piirakat. Syödään myös yhdessä aterioita niin ettei jokaiselle omaa vaan mietin mitä ja paljonko kukakin syö. Samaa koskee kaikkea. Ruiat ostan lidlistä. Siinä suurin säästä, kymmeniä euroja per ostoskerta. Selvitän aina halvimmat vaihtoehdot ja edut.

Vierailija
4/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan osta pakastusrasioita, vaan säästän raejuustopurkit ym. Erityisen hyviä purkkeja tulee jäätelöistä, esim. Carte Doir vai mikä sen nimi on.

Vierailija
5/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkyn Prismassa niitä -30% tuotteita. Joka päivä jokin elintarvike on menossa huonoksi ja se myydään halvemmalla alta pois. Ostan niitä.

Vierailija
6/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:18"]Minä en koskaan osta pakastusrasioita, vaan säästän raejuustopurkit ym. Erityisen hyviä purkkeja tulee jäätelöistä, esim. Carte Doir vai mikä sen nimi on.
[/quote]tuolla keinolla ei montaa senttiä elämän aikana ehdi säästää.

Vierailija
7/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaupassa punnitsen hedelmiä en tee sitä solmua pussiin. Teen solmun kun olen punninut hedelmät.

Vierailija
8/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt miettiä ennen noinkin suuren lapsilauman hankkimista.

Vierailija
9/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:20"]Kun kaupassa punnitsen hedelmiä en tee sitä solmua pussiin. Teen solmun kun olen punninut hedelmät.

[/quote]

Hahah tää jaksaa aina naurattaa vaikka on vanha vitsi

Vierailija
10/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään aina töissä kakalla. Huomaa veden ja vessapaperin säästö. Jos et ole töissä, joku julkinen wc käy myös.

Vierailija
11/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihistän lähinnä olutta. Pirikiikarit päähän ja pitää olla sairaan nopee ainakin nopeampi kuin hullu kassamuija.

Vierailija
12/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:20"]Kun kaupassa punnitsen hedelmiä en tee sitä solmua pussiin. Teen solmun kun olen punninut hedelmät.   [/quote] Hahah tää jaksaa aina naurattaa vaikka on vanha vitsi

[/quote]

Vitsi ? Ei tajua?

Vierailija
13/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:20"]Kun kaupassa punnitsen hedelmiä en tee sitä solmua pussiin. Teen solmun kun olen punninut hedelmät.   [/quote] Hahah tää jaksaa aina naurattaa vaikka on vanha vitsi

[/quote]

Vitsi ? Ei tajua?
[/quote]

Testaapa huviksesi kaupassa hintaero solmulla tai ilman. Voit toki myös kysyä kassalla :D

Vierailija
14/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina "punaiselta torilta" lihaa jne. ja laitan pakastimeen. Teen ruokaa aina ison satsin, pistän osan rasioihin ja pakastan. Huuhteluainetta laitan vain puoli korkillista koneeseen ja pari korkillista vettä sekaan.

Vierailija
15/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuppi käyttöö

kosmetiikalla pärjää ihan vähällä, esim nivean sininen voide hyvää

vältetään ulkona syömistä, mäkkäreitä yms.

pieniruokainen auto, jos pakko olla

vaatteissa itselle suunnitelman mukaan, ei suunnattomia määriä

ruoan pystyy säästämään todella paljon, jos katsoo mitä syö. esim. syökö aamuisin kaurapuuroa vai skyrejä.

kannatta hyödyntää ilmaistapahtumat ja kun lomalle lähdetään, niin vähän syrjäisemmät huvipuistot. särkänniemi kallis, esim. nokkakiven puisto halvempi.

Vierailija
16/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee viikkobudjetti. Paljonko sulla jää pakollisten laskujen jälkeen per viikko. Siinä on paljon helpompi pysyä kuin kk-budjetissa.

Pane joka kk pieni summa sivuun vararahastoon, ettet joudu pulaan tai vippaamaan kun pesukone menee rikki yms.

Laadi ruokalista, vaikka kuukauden mittainen. Huomioi jämät ruuanlaitossa. Esim. jos maanantaina paistat broilerin, sen jämistä saa kanakeiton tiistaina. Ruokalistaa seuraamalla saat hyödynnettyä tuollaisia tehokkaammin. Lisäksi vähennät heräteostoksien määrää, kun käyt kaupassa kaksi kertaa viikossa ja ostat vain ne ruuat, joita listassa seisoo.

Kierrätä kaveriporukassa. Lastenvaatteiden vaihto on erityisen järkevää, pienen lapsen vaate harvoin kuluu yhdellä tai kahdellakaan lapsella kovasti, ne voi vaihtaa jonkun kaverin kanssa, jolta puolestaan saat omille lapsillesi rompetta. Vältytte kirpputorihässäkältä ja -pöytämaksuilta. 

Muista, että lihaa ei tarvita joka aterialla. Proteiinia saa maidosta, linsseistä, soijasta, pavuista, munista jne. Suomalaiset syövät muutenkin liikaa lihaa, mikä lisää suolistosyöpien riskiä. Lihaa vähentämällä säästät pitkän pennin. Ja luontokin kiittää!

Vierailija
17/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:49"]Kertokaa kolmelapsisen perheen äidille vinkkejä miten pystyisi elämään pienemmällä rahamäärällä.    [/quote]Mulla on kaikk7 mahd. Alekortit yms. Kun menen vaikka mäkkäriin niin aina saan ilmaiseksi snoothiet, jätskit ja piirakat. Syödään myös yhdessä aterioita niin ettei jokaiselle omaa vaan mietin mitä ja paljonko kukakin syö. Samaa koskee kaikkea. Ruiat ostan lidlistä. Siinä suurin säästä, kymmeniä euroja per ostoskerta. Selvitän aina halvimmat vaihtoehdot ja edut.

[/quote] tässä on taidette sidukatkin ostaa lidlistä :D

Vierailija
18/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on kaksi poikaa kuluttanut vaatteet jo niin ettei niitä voi eteenpäin laittaa.

Vierailija
19/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan hedelmät ja vihannekset Lidlin tarjouksista. Mulle on ihan sama ostanko persikoita vai luumuja, paprikaa vai tomaattia.

Vierailija
20/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhkin vessapaperit ja käsipyyhkeet julkisilta paikoilta vessoista. Jos ostan take away kahvin otan aina 4 tai 5 ylimääräistä pahvikuppia, sentin punon servettejä, kourallisen sokeripaloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän