Mitä alkoholistipuolisollesi tapahtui kun olit ottanut eron?
Kommentit (17)
Minä pohdin tuota kysymystä myös. Tuntui että kukaan ei ota mitään kantaa. Oli aikomus muuttaa pois mutta oisinko jättänyt heitteille sitten? Oikeastaan en halunnutkaan erota koska rakastinhan minä sitä kaikesta huolimatta. Olin ehkä läheisriippuvinen. No en kerinnyt sitten mitenkään toimia kun puoliso kuoli.
Etsi uuden puolison ja jatkoi samaa menoa.
Dokasin itseni hengiltä ja nyt kirjoittelen netin syövereistä jonne sieluni valahti.
Raitistui, meni uudelleen naimisiin ja menestyy nykyään kaikessa mihin ryhtyy. Olen alkanut pohtia jos vika olikin minussa?🤔
Ei sille mitään tapahtunut. Se jatkoi samaa menoa, ja elää nyt haluamansalaista elämää ainavaan velkaantuneempana, sairaampana ja paljolla alkolla kenenkään nalkuttamatta ja kenenkään muun kärsimättä - eikä se ole enää minun ongelmani.
Vierailija kirjoitti:
Raitistui, meni uudelleen naimisiin ja menestyy nykyään kaikessa mihin ryhtyy. Olen alkanut pohtia jos vika olikin minussa?🤔
Voihan sen noinkin tulkita. Todennäköisemmin eronne havahdutti hänet siihen, mitä kaikkea juomisesta voi seurata.
Löysi hengenheimolaisia, jonka kanssa oli kuolemaansa saakka. Ero olisi meille tullut ilman alkoholiakin.
Joutui vankilaan pitkäksi aikaa. Hyvä niin.
Oletus varmaan on että juo itsensä hengiltä, mutta näin ei käynyt. Hän teki ison elämäntaparemontin, alkoi käymään kuntosalilla, juoksemassa, lopetti kokonaan alkoholin ja alkoi syömään terveellisesti. Ihan eri henkilö hänestä eron jälkeen kuoriutui. Me emme vain sopineet yhteen ja se kuulemma sai hänet silloin juomaan. En tiedä onko totta vai ei, mutta nyt hänellä näyttää menevän elämässä hyvin. Hieno juttu hänelle.
Pääsi sairaseläkkeelle, muutti uuden kumppaninsa kanssa kaupungin tukiasuntoon, syö viittä eri psyykenlääkettä. Muuta en tiedä.
Luultavasti elää vieläkin vanhempiensa peräkammarissa, ryyppää niidenkin viinat samalla kun äiti pesee pyykit ja kantaa ruoan nenän eteen.
No ei puoliso, mutta toinen vanhempani. Erosivat 20v sitten.
On ollut kaksi uutta avioliittoa, otettu kymppitonnien velat, muutettu ainakin joka toinen vuosi, juotu alkava muistisairaus, kaatuiltu niin pahasti ja usein että käyttää rollaattoria, keskittymiskyky olematon. On sairaseläkkeellä ollut jo pitkään, kotihoito käy siivoamassa. On/off raitis.
Ei kadehdittava elämä 60-vuotiaalla.
Joi vielä lisää, vaikka käytti lääkkeitä joiden kanssa ei saa käyttää alkoa (riski mm. hengityslamasta).
Unohti teini-ikäiset lapsensa kuukausiksi kerrallaan.
Tapasi netissä ulkomaisen naisen ja lensi pidemmäksi aikaa toiselle puolelle maailmaa kertomatta kenellekään.
Lopetti työt ja heittäytyi työttömäksi kun alkoholi tehnyt liikaa tuhoa aivoille, eikä esim. muisti pelaa.