Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOrvayulehdus. Antaisitko antibioottia?

Vierailija
26.09.2006 |

Lapsella kuumetta ja toinen tärykalvo punoitti. Lääkäri määräsi antibiootit. Tiedättekö miten tuo korvatulehdus diagnosoidaan? antaisitteko lapsellenne antibiootit? lapsi ollut yskäinen kaksi viikkoa-----------------------------------------------------

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty jos kotona ootte niin voihan sitä seurata laskeeko kuume, pysyykö alhaalla, onko lapsella kipua.

Vierailija
2/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut, kipu on hoidettavissa kipulääkityksellä.

Jos korva vielä muutaman päivän kuluttua on kipeä, aloittaisin antibioottikuurin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät muutaman päivän kuluttua korvakontrollissa. Äitinä sanottuna: jos lapsi on kipulääkkeen avulla oireeton ja tyytyväinen seuraisin tilannetta. Jos ei niin kuuri päälle. -sh

Vierailija
4/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sulla ei ole käsitystä, miltä korvatulehdus tuntuu, niin potkasepa hammastikku kynnen alle...

Vierailija
5/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdat sen, että lääkäri on katsonut korvaan ja nähnyt tärykalvon tilan. Ehkä kannattaisi luottaa siihen, mitä lääkäri on nähnyt ja sanonut...?

Vierailija
6/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole nyt kovin kipeä, voit hyvin kokeilla ilman antibiootteja, mutta jos tulee kovat kivut, en sinuna odottaisi.

Vierailija
7/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välttämättä heti antaisi kuuria.

Riippuu ihan miltä tilanne vaikuttaa ja onko lapsi tuskainen ja miten lääkäri on asian ilmoittanut.

Jos hän on selkeästi kehottanut antamaan antibiootit ja sanonut sen olevan tärkeää niin antaisin, mutta jos hän vain olisi kirjoittanut reseptin rutiinilla, niin arvioisin tilannetta itse.

Kuten on puhetta ollut niin useimmiten antibiootteja ei välttämättä edes tarvittaisi, mutta lääkärit niitä helposti aina antavat.

Riippuu täysin tilanteesta.

Minulle on kirjoitettu antibioottireseptejä vähän niinkuin " varmuuden vuoksi" , enkä ole niitä syönyt, mutta parantunut silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä