Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei kommunikoi

Vierailija
11.07.2015 |

Arki on tuskastuttavan vaikeaa, kun toinen ei puhu mistään vaan pitää minua ajatuksenlukijana. Enkä nyt tarkoita mitään parisuhteen tilan vatvontaa, vaan ihan arkisia asioita. Mies tekee suunnitelmia ja sopii esim. kavereidensa kanssa meille illanistujasia kysymättä minulta mitään. Olisi ihan ok, mutta kun olettaa että olen kestitsemässä, siivoan jne. ja sitten ilmoittaa samana päivänä että "käythän kaupassa ja teethän sitä ja tätä kun parin tunnin päästä tulee x määrä ihmisiä meille syömään/saunomaan tms."

Olen yrittänyt sanoa ettei ole kovin reilu tapa tehdä päätöksiä, mutta ei mene perille, vaan mies ottaa sen vastustuksena ja heittäytyy marttyyriksi asenteella "perutaan sitten koko juttu". Koskaan ei kysy, oliko minulla jotain muita suunnitelmia. Mies ei myöskään informoi minua asioista, joita ihmiset kertoo hänelle meille yhteisesti tarkoitettuna tietona. Eli vastaavasti kutsut kavereiden luokse jne. voivat tulla hänen tietoonsa, mutta hän ei kerro niistä minulle kuin aivan viime tingassa, yleensä samana päivänä mainitsee sivulauseessa että tänään on vaikka sen ja sen kolmekymppiset, ja odottaa että minä kuitenkin hankin sinne lahjat yms. Sama juttu hänellä on myös esim. työmatkojen suhteen. Saattaa edellisenä iltana ilmoittaa etä hänellä on kolmen päivän koulutus toisella paikkakunnalla ja arjen järjestelyt jää sitten ihan viime tipassa minun kontolleni. Se olen aina minä joka joustan. Auta armias jos itse yritän tuota, että sanon jotain ihan viime tingassa, siitä tulee huutoa.

Tuo tuntuu jonkinlaiselta vallankäytöltä. Pitkään olin typerä ja ajattelin, että mies on vain hajamielinen tai jostain syystä olettaa minun tietävän asioista ilman että hän niistä minulle kertoo. Mutta mainitsemisista huolimatta tilanne ei muutu.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla