Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän ruoat, miksi en laihdu

Vierailija
11.07.2015 |

Olen jo 6 kk syönyt näin ja paino ei putoa. Liikun 2-3 kertaa viikossa noin tunnin.

Kaurapuuro
Kahvi mustana

Salaatti, lihaa/kalaa/kanaa (itse tehtyä)

Rahka+ marjoja
Kahvi

Salaatti, liha/kala/kana tai keitto (itse tehtyä)

Smoothie (ei sokeria)

Kastikkeita en käytä. Salaattiin ruokalusikallinen hyvää oliiviöljyä.

Miksi en laihdu? Neuvoja?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan että oliviiöljy on 100% rasvaa ! Laske paljonko saa rasvaa päivässä. Todennäköisesti ihan liikaa.

Vierailija
42/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko salaattikastiketta / annos? 

Paljonko rahkaa / kerta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap katosi jo rölläämästä

Vierailija
44/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske kalorit, se kertoo faktaa ja selittää paljon.

Itse lasken ja paino tippui taas puoli kiloa tällä viikolla.

Vierailija
45/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:26"]200g lihaa yhdellä aterialla? Eikö niissä go fat go ohjeissakin oo että 100g pitäs vaan olla.

200g lihaa... En jaksaisi syödä edes noin paljoa. Sehän on jo tyyliin kaks kananrintafilettä...
[/quote] Kotitaloustunnilla 1983 sanottiin että 100 g/ruokailija aterialle lihaa.

Vierailija
46/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 pistettä annan siitä, että ap on jaksanut jo 6kk olla noin puuduttavalla ja mitättömällä ruokavaliolla. Itse tulisin vain kiukkuiseksi. Ei muuta....

Vierailija
47/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen... olen tiimalasi, painoa nyt 80kg, pituus 170cm. Ihan joka hemmetin kurkun siivun olen merkannut ylös, laskenut kaloreita (1200-1400/pvä) liikuntaa päivittäin (kävelyä 6km/pvä, jumppa 2krt viikko, lihaskunto 2krt viikko). Ensimmäinen 5kg putosi hetkessä, ja nyt junnaa toista viikkoa. Toki lihasta varmaan tulee, kun lihastreenit olen ottanut mukaan, mutta silti! Aargh! Peruskulutus on kyllä ihan korkea, koska 3 lasta ja koira.

Vierailija
48/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaadat öljyä suoraan pullosta salaatin sekaan saattaa lorahtaa kaksi kolmekin lusikallista. Et taida olla ihan rehellinen kertoessasi ruokavaliosta ja 200 g liha-annos on aika iso naiselle.

Itse olen saanut muutaman kilon tiputettua vihdoin ja viimein: käyn kerran viikkoon kuntosalilla 50-55 min ja aloitin jo talvella. Ihan omalla ohjelmalla, en ole mikään puntin nostelija vaan kaikkea mikä tuntuu mielekkäältä eikä pakkopullalta. Tulokset olisivat tietysti paremmat, jos kävisin sen toisenkin kerran, mutta en niin hirveästi tykkää touhusta eikä aikakaan riitä. Into voi lopahtaa, jos liian usein käy. Mulle sopiva tahti on kerran viikkoon ja lisäksi kävelyä tai hyvillä keleillä pyöräilyä 3-5 kertaan viikkoon reilu puoli tuntia kerrallaan. Ruokavalioon en ole kovin paljon kiinnittänyt huomioita eli syön myös herkkuja lähes päivittäin. Kunto-ohjaajan mukaan 10 kg painon tiputus olisi mulle hyvä, mutta en näe itseäni niin laihana. 6 kg riittää vallan mainiosti.

Vierailija
49/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tippui 10kg (82->72) puolessa vuodessa tiukalla ruokavaliolla ja päivittäisellä liikunnalla. Ei herkkuja, ei alkoholia. Sitten alkoi jumitus, reilut 3kk paino junnasi 71-74kg vaikka söin edelleen samoin ja liikunnan määrä kasvoi kävelylenkkien pidennyttyä. Vappuna söin muutaman nakin, pari lusikallista perunasalaattia ja muutaman kourallisen sipsejä ja kappas, paino hyppäsi 76 kiloon ja siinä on sitkeästi pysynyt koko kesän. Liikuntaa olen harrastanut edelleen päivittäin (aivan loistavat lenkki-ilmat), lisäksi tulee kaikenlaista hyötyliikuntaa enemmän kuin talvella. Herkkuihin en ole vapun jälkeen koskenut, mutta sitkaassa nämä kilot on. En osaa ap sua neuvoa, kun itse kummastelen samaa ongelmaa mutta ajattelin antaa hiukan vertaistukea, kun se paino ei vaan putoa vaikka sen pitäisi.

Vierailija
50/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku tehokkaammin. Vedä esim tää ~12 minuutin treeni kaksi kertaa peräkkäin ja tee se neljä tai viisi kertaa viikossa. Varmasti laihdut.
http://minifitness.fitfashion.fi/2013/04/16/tehokas-ja-nopea-treeni-kotona/

Vierailija
51/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyllä pullollista kuivaa valkkaria. Ja syöt kuitenkin normaalisti tai krapulassa puolikas pizza, mutta et syö paljon kerralla. Ei saa alkaa mättämään ruokaa. Olisi hyvä jos sulla olisi vielä hauskaa, tanssi, flirttaile, juttele muiden kanssa, eli lähde vaikka baariin. Eli avainsana olisi stressin poisto. Jos vielä ihastut, niin olisi plussaa. Kannattaa ainakin kokeilla.

Vierailija
52/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap syö liian kituuttamalla. Itse syön: kaksi viipaletta leipää kermajuustolla, kaksi kuppia kahvia punaisella maidolla. Kesäkurpitsalasagnea jossa paljon oliiviöljyä, mozzarellaa ym. Uusia perunoita (3-4kpl), broilerinflileetä noin 150g, sämpylä jossa kermajuustoa ja tomaattia, päälle vielä kermajuustoa suoraan sellaisenaan. Tänään vielä lisäksi karkkia, jäätelöä. Painoa 55kg ja pituus 167 cm

Vierailija
53/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja tsempistä 35. Tammikuussa käytin kalorilaskuria ja sen mukaan (viikon seurasin) minun olisi pitänyt tähän mennessä laihtua vaikka kuinka. Ravitsemusterapeutti voisi olla hyvä idea. Osaako kukaan suositella hyvää ravitsemusterapeuttia Helsingissä? Ap

Vierailija
54/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 :D

Vierailija
55/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:38"]37 :D
[/quote] Multa tippuu heti kilo kun lähden viihteelle. Eikä tule takaisin, jos pidän ruokavaliosta kiinni. Pidän kyllä hauskaakin. Itsellänikin siis jumituksia. Etkö ole juonut alkoholia yhtään tänä aikana?

Vierailija
56/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaava ruokavalio kuin ap:llä mutta smoothie aamulla. Lihaa tmsvain 100g aterialla, lisäksi vähän pähkinöitä ja siemeniä. Harvoin tulee yli 1500 kaloria per pvä ja syön jäätelöäkin päivittäin. Kesti yli 6kk ennenkuin paino alkoi putoamaan normaalipainon sisällä. Ensin putosi 4kg ja vuoden jälkeen yhtäkkiä vielä 2 lisää. Nyt syön taas mitä mieli tekee eikä paino nouse.

Vierailija
57/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuu vaan helvetisti. Kun tietyssä pisteessä vähän ja oikein syöminen ei vaikuta enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi