Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

todistin eilen taaperoimetystä, ja anteeksi vsin minua OKSETTI

Vierailija
11.07.2015 |

Imetys on kaunista ja luonnollista, MUTTA jos noin 3v poika juo ensin pillimehua ja syö mansikoitsa minkä jälkeen kaivaa tissin suuhun ikään kuin jälkiruuaksi niin siitä on kyllä luonnollisuus kaukana!

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näen bussissa ison lapsen polvet ja tutti suussa rattaissa, sanon omalle lapselleni niin että varmasti äitinsä kuulee että siinä on vähän isompi vauva.

[/quote]

Viestisi oli muutoin hyvä, mutta ihmettelen, miksi olet ottanut asiaksesi kommentoida ikävään sävyyn toisten valintoja.

Vierailija
2/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitäkään rapsuta pallejani vaikka se on ja tuntuisi luonnolliselta. Imetys kotona tai vessassa. Ei tarvitse näyttää kaikille että omistaa lapaset josta vuotaa maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:43"]

Puhuin noin 70 vuotiaiden naisten kanssa imetyksestä. Jokainen sanoi, että imettivät niin pitkään kuin lapsi itse halusi. Pieni otos, mutta sillä otoksella näyttäisi asenteet olevan nykyään tiukemmat. Tuo ennen aikainen kuulosti aika luonnolliselta. 

Ja varmuuden vuoksi laitan tähän, että itse en imettänyt ollenkaan, mutta silti en paheksu imettäjiä.

[/quote]

Pakko sanoa, että ne nyt noin 70-vuotiaat äidit oli just niitä, jotka imettivät vähän. He saivat lapsia keskimäärin 1968-74 ja silloin kyllä käytettiin tosi paljon korviketta. Itse synnyin 1970 ja nyt 74v äitini kertoi imettäneensä minua kuusi kuukautta ja se oli kuulemma aika pitkä aika silloin. Mieheni on syntynyt 1969 ja hänen äitinsä ei imettänyt ollenkaan lapsiaan, koska maitoa ei tullut (ei ollut oikein opastajia imetykseen, tuskin hänellä mitään rakenteellista vikaa ollut, miksi ei olisi voinut imettää.)

[/quote]

Tavallisissa perheissä ei käytetty korviketta. Se oli kallista. Kyllä tuolloin imetettiin vaikka rikkailla korvike olikin muotia. Tai sitten voisi sanoa, että olipa edistyksellinen joukko 70 vuotiaita.

Vierailija
4/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:43"]Puhuin noin 70 vuotiaiden naisten kanssa imetyksestä. Jokainen sanoi, että imettivät niin pitkään kuin lapsi itse halusi. Pieni otos, mutta sillä otoksella näyttäisi asenteet olevan nykyään tiukemmat. Tuo ennen aikainen kuulosti aika luonnolliselta. 

Ja varmuuden vuoksi laitan tähän, että itse en imettänyt ollenkaan, mutta silti en paheksu imettäjiä.
[/quote]

Missähän päin maailmaa? 70-vuotiaat ovat juuri sitä ikäluokkaa, joka ei juuri ehtinyt imettämään. Töissä käytiin ja äitiyslomat olivat lähes olemattomat.

Vierailija
5/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:43"]

Puhuin noin 70 vuotiaiden naisten kanssa imetyksestä. Jokainen sanoi, että imettivät niin pitkään kuin lapsi itse halusi. Pieni otos, mutta sillä otoksella näyttäisi asenteet olevan nykyään tiukemmat. Tuo ennen aikainen kuulosti aika luonnolliselta. 

[/quote]

Pakko sanoa, että ne nyt noin 70-vuotiaat äidit oli just niitä, jotka imettivät vähän. He saivat lapsia keskimäärin 1968-74 ja silloin kyllä käytettiin tosi paljon korviketta. Itse synnyin 1970 ja nyt 74v äitini kertoi imettäneensä minua kuusi kuukautta ja se oli kuulemma aika pitkä aika silloin. Mieheni on syntynyt 1969 ja hänen äitinsä ei imettänyt ollenkaan lapsiaan, koska maitoa ei tullut (ei ollut oikein opastajia imetykseen, tuskin hänellä mitään rakenteellista vikaa ollut, miksi ei olisi voinut imettää.)

[/quote]

Niiden lapset oli jo yli 50 vuotiaita. Eli aikaisemmin syntyneet. 

Vierailija
6/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta.Minuakin oksettaisi!Samoin,kuin suuria lapsia työnnetään rattaissa ym.

Vierailija
7/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttuni, iältään ehkä lähempänä 70 vuotta, kertoi, että hänen lapsuudenperheessään maalla äiti imetti kaikkia lapsia mahdollisimman pitkään. Se oli ehkäisykeinokin silloin.

Itse varovasti kallistun sille linjalle, että pitkällä imetyksellä on suotuisia terveysvaikutuksia lapselle. Jos joku haluaa taaperoaan imettää, ei se minua hetkauta suuntaan tai toiseen. En myöskään häiriinny yhtään, jos näen imettävän äidin. Voinhan katsella muuallekin ja luonnollinen tapahtumahan se on. Kuten kaikilla nisäkkäillä.

Sinänsä omituista, koska itse taas en kehtaa pientä vauvaani imettää julkisesti ikinä, enkä mieluiten muutenkaan imetä kenenkään muun kuin vauvan isän nähden. Enkä ole vielä päättänyt, kauan imetän. Sen näkee sitten, lapsen ja omien tuntemusten mukaan varmaankin mennään.

Vierailija
8/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:12"]

Yli vuotiaan imettäminen menee jo yli..muuten en nähdä. Imetyksessa mitään kamalaa julkisestikaan, sehän on ihn luonnollista. Ja tuo 1v.on ihan maksimi, tarkemmin ajatellen jotain 8kk vielä menee.

[/quote]

Neuvolassa ohjeistetaan (mikäli onnistuu) 6kk täysimetykseen ja osittaisimetystäkin vuoteen TAI pidempään, mikäli äiti ja vauva niin haluavat. WHO suosittelee 3v imetystä. Että älä nyt kahvia vedä nokkaas, jos näetkin vaikkapa 9kk vauvan julkista imetystä. Useimmat kahviloissa tms. imettävät tekevät sen sitä paitsi niin huomaamattomasti, ettei siinä paljon tissejä muille esitellä, ellei muut erityisesti tuijottamalla tuijota, josko siellä nyt nänni vahingossa vilahtaisi ja saisi suureen ääneen kauhistella tämän luokan paljastelua ja pervostelua.

Koomista, miten näinkin luonnollinen ja ei-seksuaalisesti latautunut toiminta saa aikaan niin kamalan kiivasta keskustelua. Lapselle pitkään jatkuneesta imetyksestä ei aivan varmasti ainakaan mitään haittaa ole (jos joku muuta väittää, niin sitten virallista tutkimustietoa tiskiin, kiitos! Itse en nimittäin ole sellaisiin tuloksiin koskaan törmännyt) jos ei nyt välttämättä aivan kamalasti hyötyäkään. Imetyksen seksualisointi taas on aikuisten omassa päässä. Itse en ainakaan ole koskaan saanut minkäänlaista seksuaalista nautintoa imetyksestä. Niin ja omani on vasta vähän päälle vuoden ja imetystä 4krt/vrk, enkä imetä julkisilla paikoilla, koska en osaa tehdä sitä vilauttamatta.

Vierailija
9/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana. Mä en ymmärrä miten jonkun mielestä imetys on KAUNISTA? ?!! Varsinkaan jonkun 2-vuotiaan...

Vierailija
10/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukematta: et saa anteeksi vaikka pyydätkin. Mätänevien ruumiiden ja toukkien peittämä joukkohauta saattaa olla oksettava. Mutta terve ihminen ei tuollaisesta kuvotusta tunne.

Vierailija
11/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:25"]En mitäkään rapsuta pallejani vaikka se on ja tuntuisi luonnolliselta. Imetys kotona tai vessassa. Ei tarvitse näyttää kaikille että omistaa lapaset josta vuotaa maitoa.
[/quote]

Syötkö sinä vessassa? Miksi vauvan pitäisi? Ja mitä tekemistä kiveksilläsi on ruokailun kanssa...?

Vierailija
12/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota. Itse en kyllä imettäesi kenenkään muun kuin korkeintaan mieheni nähden, edes vastasyntynyttä. Näin kohteliaisuudesta muita ja toisaalta ihan omasta halusta olla esittelemättä alastomia tissejäni vieraille ihmisille.

Vierailija
13/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikki ottaa niin henkilökohtaisesti...että pitää keskustelupalstalle tulla itkemään.Tuntuu että teitä mielensäpahoittajia riittää ja OIKEASTI mikään ei teille kelpaa.Jos ei olis rintaa saanu niin sitten olisi sanottu että kyllä on kun 3.v:lle annetaan mehua,siinähän menee hampaat.Jos imettäjä olis ollu blondi ,varmaan olisi silikoni epäily keskustelu....voi elämä.

Vierailija
14/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka käskevät menemään vessaan imettämään, niin voivat itse mennä vessaan syömään. Mikä pakko sitä imettäjää on tuijottaa ja kytätä, että vilahtaako se tissi.

Vierailija
15/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Itse en kyllä halua nähdä roikkuvia rintoja paljaana julkisella paikalla. Kaupungissa on myös paikkoja jossa voi olla yksityisesti ja kunnioittaa muita.

Vierailija
16/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:46"]

Hyi helvetti. Itse en kyllä halua nähdä roikkuvia rintoja paljaana julkisella paikalla. Kaupungissa on myös paikkoja jossa voi olla yksityisesti ja kunnioittaa muita.

[/quote]

Miksi pitää jäädä tuijottamaan, jos näkee että äiti alkaa imettämään vauvaansa? Katso muualle, jos et kestä nähdä.

Vierailija
17/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:46"]

[/quote]

Miksi pitää jäädä tuijottamaan, jos näkee että äiti alkaa imettämään vauvaansa? Katso muualle, jos et kestä nähdä.
[/quote] en ole tuon kirjoittaja mutta kommentoin että usein nämä julkisesti imettävät näyttää tissiään. Voisivat laittaa edes harson suojaksi.

Vierailija
18/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:42"]

Ne jotka käskevät menemään vessaan imettämään, niin voivat itse mennä vessaan syömään. Mikä pakko sitä imettäjää on tuijottaa ja kytätä, että vilahtaako se tissi.

[/quote]

Pitääkö mennä ravintolaan imettämään, ravintolassa syödään ruokaa ja sillon pitää olla ruokahalu.. Se voi mennä ku joku lussuttaa siellä mutta yhtä hyvin voi mennä jos imetystä näkee.

Vierailija
19/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:00"]

[/quote]

Pitääkö mennä ravintolaan imettämään, ravintolassa syödään ruokaa ja sillon pitää olla ruokahalu.. Se voi mennä ku joku lussuttaa siellä mutta yhtä hyvin voi mennä jos imetystä näkee.

[/quote]

En tiedä haluanko tietää, mutta mitä ihmettä on lussuttaminen?

Vierailija
20/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:00"]

[/quote]

[/quote]

Mua oksettaa, kun joillakin aikuisilla ei ole pöytätapoja. Voiko olla mitään luonnollisempaa kuin imettäminen?