Onko täällä yhtään aitoa Wiccaa?
Voisitko kertoa, mitä uskonnollasi (?) tarkoitat, mitä se sinulle merkitsee? Mikä on nykyajan Wicca, mitä se merkitsee, mitä se tarkoittaa? Onko usko Jumalaan ja Wicca mitenkään yhdistettynä mahdollista?
Olen erittäin kiinnostunut tästä aiheesta!
Kommentit (45)
Miksi ei? Monet wiccalaisuudenkin juuret juontuvat Muhammadista.
Olen siis itse kristillisestä perheestä kotoisin. Uskon Jumalaan, mutten ymmärrä, miksi kiinnostus myös muista uskonnoista ja elämäntavoista olisi jotenkin väärin? Olen 21v, ja Wiccoista olen ollut kiinnostunut ollessani about 12-13v, lukiessani kirjastosta kirjan Noituudesta ja shamanismista.
Lähinnä ihan siksi kysyin kiinnostuneena, minkälaista Wiccan elämä/ uskonto on, ja miten Wiccat suhtautuvat ihmiseen, joka uskoo Jumalaan - millaista ylipäätään Wiccalaisuus on?
Ap
Mä tiedän, mihin uskon. Sitä ei mikään muuta. Silti olen kiinnostunut tästä aiheesta. Onko se muka jotenkin väärin?
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:09"]
Miksi ei? Monet wiccalaisuudenkin juuret juontuvat Muhammadista.
[/quote]
Nyt kyllä jäi tämä kiinnostamaan. Wiccaan on kyllä paljon otettu mukaan tavaraa vapaamuurareilta ja vastaavilta mutta mieleeni ei kyllä tule mitään mitä olisi suoraan otettu muslimeilta. Enimäkseen siellä on entisistä pakanauskomuksista liitetty tavaraa esim. talvenseisaukset jne. Kyseessä kuitenkin on uuspakanallinen uskonto.
-9
Kerroit ap jo olevasi kristitty. Nyt oletkin "kristillisestä perheestä kotoisin" ?
Miten kuvittelet, että täällä joku sinua osaisi auttaa pohdinnoissasi. Kysy itse saatanaltasi apua? Eikö wiccoilla ole netissä omia hörhöpalstoja missä keskustella?
...edelleen toivoisin vastauksia asiasta oikeasti tietäviltä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:13"]
Olen siis itse kristillisestä perheestä kotoisin. Uskon Jumalaan, mutten ymmärrä, miksi kiinnostus myös muista uskonnoista ja elämäntavoista olisi jotenkin väärin? Olen 21v, ja Wiccoista olen ollut kiinnostunut ollessani about 12-13v, lukiessani kirjastosta kirjan Noituudesta ja shamanismista. Lähinnä ihan siksi kysyin kiinnostuneena, minkälaista Wiccan elämä/ uskonto on, ja miten Wiccat suhtautuvat ihmiseen, joka uskoo Jumalaan - millaista ylipäätään Wiccalaisuus on? Ap
[/quote]
Minä ainakin näen että jos uskosi tekee sinusta paremman ihmisen niin se on silloin juuri sinulle oikea uskonto. En näe mitään pahaa siitä että on kiinnostunut muista uskonnoista vaikka olisikin tyytyväisesti uskossa. Kristityt ovat suurimmaksi osaksi mukavaa sakkia kunhan antavat muiden uskoa rauhassa omiin juttuihinsa.
Minun elämäni wiccana on luonnon kunnioittamista sekä jumalattareen ja jumalaan uskomista. Tulin uskoon ollessani noin 14 vuotias ja vieläkin 12 vuotta myöhemmin olen tyytyväinen. Aika taustalle se uskominen on pudonnut. Siitä on vain tullut osa minua vuosien saatossa.
-9
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:21"]Kerroit ap jo olevasi kristitty. Nyt oletkin "kristillisestä perheestä kotoisin" ?
Miten kuvittelet, että täällä joku sinua osaisi auttaa pohdinnoissasi. Kysy itse saatanaltasi apua? Eikö wiccoilla ole netissä omia hörhöpalstoja missä keskustella?
[/quote]
Olen kristitystä perheestä, uskon Jumalaan ihan täysin, mutta silti kiinnostaa Wiccalaisuus. Edelleen, haluaisin tietää, mitä tämä wicca tarkoittaa käytännössä yms. Onko muka väärin uskoa johonkin, ja samalla olla kiinnostunut muistakin maailman asioista & uskonnoista & elämäntavoista?
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:22"]
...edelleen toivoisin vastauksia asiasta oikeasti tietäviltä. Ap
[/quote]
Eli niiltä jumalihmisiltäsi jotka ovat keksineet hömpänpämppä rituaaleja? Haluat tietää mitä joku Robert on on mystisesti kokenut 1927 ja luonut tästä jonkun kivan rituaalin mitä sinunkin on kiva noudattaa?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:11"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:09"]Mikä tuossa kiehtoo? Tuohan on kuitenkin melko nuorta ihmisten keksimää hömpötystä rituaaleineen.
[/quote]
Itseasiassa Wicca on todella vanha uskonto/asia. Itse sain tästä tietää kirjasta, joka oli julkaistu 1800 jotain.
Ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:25"] Onko muka väärin uskoa johonkin, ja samalla olla kiinnostunut muistakin maailman asioista & uskonnoista & elämäntavoista? Ap
[/quote]
Ei. Mutta wiccalaiset ovat uskontokentässä täys pellejä teinien hömpötyksiä. Samaa sarjaa Twilight, Harry Potter ja Joulupukki uskovaisten kanssa.
Olet aivan varmasti itsekin teini. Ei kukaan aikuinen jaksa pohdiskella mitään wicca juttuja.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:25"] Onko muka väärin uskoa johonkin, ja samalla olla kiinnostunut muistakin maailman asioista & uskonnoista & elämäntavoista? Ap
[/quote]
Ei. Mutta wiccalaiset ovat uskontokentässä täys pellejä teinien hömpötyksiä. Samaa sarjaa Twilight, Harry Potter ja Joulupukki uskovaisten kanssa.
Olet aivan varmasti itsekin teini. Ei kukaan aikuinen jaksa pohdiskella mitään wicca juttuja.
[/quote]
Sinäpä annoit oikein fiksun ja kypsän kuvan itsestäsi. Voitkin nyt lähteä ja jättää meidät kakarat tänne juttemaan aiheesta. Todistit jo ettei sinulla ole tähän keskusteluun mitään kehittävää annettavaa.
-Ei näköjään sittenkään aikuinen 9 :(
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:11"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:09"]Mikä tuossa kiehtoo? Tuohan on kuitenkin melko nuorta ihmisten keksimää hömpötystä rituaaleineen. [/quote] Itseasiassa Wicca on todella vanha uskonto/asia. Itse sain tästä tietää kirjasta, joka oli julkaistu 1800 jotain. Ap [/quote]
[/quote]
http://www.thuleia.com/syntyhistoria.html Tuolla on todella paljon tietoa wiccan historiasta ja muutenkin asiaa uskonnosta. Wicca on oikeasti tosi nuori uskonto. Siihen on kyllä lisätty paljon vanhempia uskomuksia ja tapoja mutta näkisin silti ettei itse wiccaa voi vanhaksi uskonnoksi sanoa.
Silti jokainen uskonto on joskus ollut uusi joten en näe että sillä iällä on mitään merkitystä kun puhutaan uskonnon toimivuudesta.
-9
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:22"]
...edelleen toivoisin vastauksia asiasta oikeasti tietäviltä. Ap
[/quote]
... ja siihen olet väärällä palstalla. Asiasta oikeasti tietävät eivät viihdy av:lla, kuten joku jo aiemminkin kertoi.
http://www.nic.funet.fi/~magi/metsola/arkisto/wicca/johdanto.html
Jos Suomi24 ei pelota niin
mutta mieluummin
http://www.pakanaverkko.fi/foorumi/
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:31"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:25"] Onko muka väärin uskoa johonkin, ja samalla olla kiinnostunut muistakin maailman asioista & uskonnoista & elämäntavoista? Ap
[/quote]
[/quote]
Heh, tiedäks, oli ihan pakko vastaa tähän :) koska A) en ole koskaan nähnyt pienintäkään pätkää Twilightistä. B) en ole koskaan katsonut yhtäkään Harry Potteria puolta väliä pidemmälle. C) mä en ole koskaan uskonut mihkään joulupukkiin, ei mun lapsuudessa kusetettu moisesta.
Ja D) olen 20v, edelleen. Tekeekö se ihmisestä yhtään sen teinimmän tai naiivimman, jos vaan on kiinnostunut elämästä ympärillään?
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:42"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:31"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:25"] Onko muka väärin uskoa johonkin, ja samalla olla kiinnostunut muistakin maailman asioista & uskonnoista & elämäntavoista? Ap [/quote] Ei. Mutta wiccalaiset ovat uskontokentässä täys pellejä teinien hömpötyksiä. Samaa sarjaa Twilight, Harry Potter ja Joulupukki uskovaisten kanssa. Olet aivan varmasti itsekin teini. Ei kukaan aikuinen jaksa pohdiskella mitään wicca juttuja. [/quote] Heh, tiedäks, oli ihan pakko vastaa tähän :) koska A) en ole koskaan nähnyt pienintäkään pätkää Twilightistä. B) en ole koskaan katsonut yhtäkään Harry Potteria puolta väliä pidemmälle. C) mä en ole koskaan uskonut mihkään joulupukkiin, ei mun lapsuudessa kusetettu moisesta. Ja D) olen 20v, edelleen. Tekeekö se ihmisestä yhtään sen teinimmän tai naiivimman, jos vaan on kiinnostunut elämästä ympärillään? Ap
[/quote]
Oletko kiinnostuneempi palstalla kiistelystä vai alkuperäisen kysymyksesi aiheesta? Sen mukaan toimi.
Ap, wicca on Saatanan eksytystä. Älä anna eksyttää itseäsi vaan pysy kristinuskossa.
"Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!" (Matt. 7:14)
----------
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.” ( Matt. 7:23)
----------
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia." (Matt. 7:15)
------
”Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.” (2 Tim. 3:8)
Miten kimaltavat twilight vampyyrit liittyy aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa Wicca on todella vanha uskonto/asia. Itse sain tästä tietää kirjasta, joka oli julkaistu 1800 jotain.
Ap
siis toisin sanoen ei todellakaan mikään vanha uskonto. Vanhimmat useita satoja, jopa tuhansia vuosia....
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:49"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:09"]
Mikä tuossa kiehtoo? Tuohan on kuitenkin melko nuorta ihmisten keksimää hömpötystä rituaaleineen.
[/quote]
Eiks kaikki ihmisten keksimä ole aika nuorta. Ihminen kun itsekin on varsin nuori noin esim. maapallon ikään suhteutettuna :)
[/quote]
Niinhän se on. Jotenkin kuitenkin kunnioitettavampia ikivanhat uskomukset kuin jotkut mormonien "Jumala ilmoitti vuonna 1978, että mustaihoinenkin voi olla pappi" uskonnot.
[/quote]
Eli mitä vanhempi niin sen parempi? Noitarumpu vain sitten käteen ja shamanismia harjoittamaan! :D
-9
[/quote]
Pilkkaa vain. Entä sitten kun naapurin Ali käskee räjäyttämään itsensä kun Allahin henki käski? Vääräuskoinen rakkaimpasi kuolee profeetta Muhammedin tähden. Rinnastatko sittenkin eri uskonnot samaan kategoriaan?
[/quote]
No en nyt kyllä tuota pilkkaamisena meinannut. Olen myös rumpua paukuttanut nuotion äärellä ja se vasta oikeasti on hauskaa ja rentouttavaa puuhaa. Miksi ihmeessä nyt Muhammedin vedit tähän keskusteluun?
-9