Voiko parisuhteen korjata pettämisen jälkeen?
Palautuuko luottamus? Kauanko meni? Kertokaa kokemuksia..
Kommentit (45)
Kiitos kertomuksesta.. Tätä olen itsekin ajatellut, että joudun jokatapauksessa kohtaamaan luottamuspulan ym. ikävät tunteet, että sen vuoksi haluan vielä yrittää korjata. Aikahan sen lopulta näyttää kuinka käy. Mistään ei koskaan saa takeita, mutta yritys voidaan myös palkita. ap
Yritä korjata. Mutta älä jää liian pitkäksi aikaa yrittämään. Tsemppiä sulle paljon.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:46"]Toista ei voi muuttaa eikä varmaan ihan tunteakaan. Ja siksi näitä yllätyksi tulee. Tyhmintä on periaatteellinen kerrasta poikki -ajattelu. Se on niille, jotka luulee omistavansa toisen ihmisen. Ne suojautuu sillä ajatuksella.
[/quote]
Mun mielestä on vaan itsekunnioitusta jos ei halua antaa pettämistä anteeksi....ei se ole mitään omistushalua. Sitä paitsi, jos ollaan suhteessa niin silloin osapuolet ikäänkuin omistaa toisensa seksuaalisesti. Jos sä olet ostanut auton, se on sun, eikä kukaan saa ajaa sitä ilman sun lupaa. Mites sit oma rakas?? Ei pettämistä tarvitse antaa anteeksi!
Ei ole kokemusta, mutta omalla kohdalla ei korjautuisi, minusta pettäminen on suhteessa kaikista alhaisin teko. Jos haluaa vaihtelua niin sitten pitää kyllä ensin erota edellisestä puolisosta. Minä en jatkaisi suhdetta sekuntiakaan, jos mies jäisi kiinni/tunnustaisi pettämisen.
anteeksi voi antaa ja saada.
kerran.
-m35
Kertooko mies itse vai saitko muuten selville? Toisaalta rehellistä kertoa mutta itse en olisi halunnut kuulla, kun mieheni kertoi minulle. En arvosta sitä.
Minä tyhmä uskoin, että kaikki korjaantuu. Mies toisti samoja virheitä uudelleen vuosienkin päästä. Luottamus ei tullut koskaan takaisin. Ei pettänyt uudelleen, mutta valehteli ja teki muuta tyhmää. Koita siinä sitten luottaa.
Pettäjät ei tule koskaan olemaan yhden naisen miehiä.
Lähe vielä kun se ei satu niin paljoa, minä jäin suhteeseen vielä kolmeksi vuodeksi tapahtuneen jälkeen. Edelleen nuolen haavoja, vaikka erosta puolisen vuotta. Miehellä on jo uusi.
Mietin sitä, että onko anteeksianto suhteelle vaan jatkoaikaa... Toisaalta ajattelen, että ihmiset tekevät virheitä ja ratkovat vaikeita tilanteita huonoilla tavoilla. Näistä tavoista voinee oppia pois?! Olemme terapiassa, yksilö- ja pari. ap
Suhde voi olla hyvä ja ihana pettämisen jälkeenkin, mutta ei se luottamus koskaan palaudu entiselleen. Luottamuksen voi rikkoa vain kerran.
Pitää olla TODELLA hyvä suhde, että sitä kannattaa edes yrittää korjata pettämisen jälkeen. Ja valtavasti työtä se vaatii molemmilta. Jälkensä se jättää, mutta voi se tuoda hyvääkin suhteeseen, mutta myös paljon pahaa.
Tähän voi osata vastata vain ne, jotka on oikeesti kokeneet tämän. Siinä voi se suhde poikki heti -ajattelu lieventyä ja sitten oikeesti miettiä, että mitä haluaa. Periaatteita on usein just siihen saakka, kun tosipaikka tulee eteen. Itse en toipunut asiasta ja minua järkytti se, etten ollut tajunnut ihan selviä merkkejä. Tosi moni mies pettää ja naiset sitten vaan antaa olla. Ehkä se kerran voi unohtaa, jos ei ole mikään suhde ollut kyseessä. Mutta samalla tavalla ei voi koskaan liottaa ja se on siinä pahinta.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:02"]Mietin sitä, että onko anteeksianto suhteelle vaan jatkoaikaa... Toisaalta ajattelen, että ihmiset tekevät virheitä ja ratkovat vaikeita tilanteita huonoilla tavoilla. Näistä tavoista voinee oppia pois?! Olemme terapiassa, yksilö- ja pari. ap
[/quote
Terapia ei auta kaikkeen. Naisen suurin virhe: luulla voivansa muuttaa mies.
Enpä tiedä, itse olen pettänyt ja tuntuu kyllä että kun sen rajan kerran ylittää niin paluuta ei enää ole. En ole jäänyt kiinni vaikka olen pettänyt useammankin kerran. En tiedä voisinko enää koskaan olla täysin uskollinen. Se houkutus on vaan niin suuri. 11 vuotta olin uskollinen.
Ehkä sitä alkaa nähdä toisen ihan vaan erehtyväisenä ihmisenä ja voinolla että itsekin sitten päästää toisen pois jalustalta. Ja itsensäkin. Mieheni petti kymmenen vuotta sitten. Väitti kertajutuksi ja uskoin, kun halusin uskoa. Olen tajunnut että oli se suhde jatkunut, mutta aluksi kielsin sen vaihtoehdon itseltäni ajatuksista, että selvisin. Mutta sellainen epäluulo siitä kyllä sitten jää eikä se kokonaan häviä. Kun miehesi vastailee viesteihin myöhään, menee kavereiden kanssa mökille tai lappiin tai kaljalle.....miettii, että onkohan siellä joku nainen taas.
Just niin kuin 25 kirjoittaa. Pettäminen on houkuttavaa ja sitä toistaa.
En kuvittele voivani muuttaa miestä tai ketään muutakaan. Olemme asuneet erillämme puolisen vuotta ja kumpikin kaipaa toista ja perhettä paljon. Muutin pois, kun pettäminen tuli ilmi. Kauempaa katsottuani ja pariterapian avulla näen oman osuuteni tässä kriisissä ja siinä, että parisuhde ajautui niin onnettomaan jamaan. On kouluikäisiä lapsia. Mietin vakavasti vieläkö voisi rakentaa suhteen. ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:55"]
Palautuuko luottamus? Kauanko meni? Kertokaa kokemuksia..
[/quote]
Riippuu niin ihmisestä. Ei voi omalla kohdallani, vaikka sanoisin että "saat anteeksi ja se on ok" niin tiedän sen kirjain kirjaimelta itsepetokseksi ja vaöehteluksi. Minulla putoaa täysin pohja ja mielenkiinto suhteesta petoksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:16"]Just niin kuin 25 kirjoittaa. Pettäminen on houkuttavaa ja sitä toistaa.
[/quote]
Tarkoitin 24!
Ap, kokeilkaa jatkaa. Jos jo muutit pois, niin olette varmaan ottaneet asia tosissaan. Ja lapset vaikuttaa. Jos vielä voit ajatella rakastavasi joskus miestä, niin kokeile vielä. Sitte tiedät. Mutta jos sun täytyy pakottaa itsesi siihen, niin ehkä sitten ei onnistu enää. Asia on vielä kovin tuore ja olet shokkivaiheessa. Silloin on helppo haudata asia. Itse tein niin, mutta esiin tulee. Olisi pitänyt käsitellä se läpi.
Ehkä olisi viisasta lopettaa suhde. Tietysti tähän vaikuttaa sekin, onko teillä lapsia. Itse olen pettänyt aviopuolisoani ja sitten avopuolisoani. Se on tapa toimia, jos on ongelmia suhteessa. Ja siis huom, ongelmia pitkän aikaa ja toinen ei välitä. Mutta luulen, että joku hakee toisen luota onnea ja joku pariterapiasta. Toimintamalli.