Jokaisen pitäisi edes kerran olla vähintään keskivaikeasti masentunut
Masennus on opettanut itselleni ainakin nöyryyttä. Oon tajunnut olevani ihan samanlainen kuolevainen kuin kaikki muutkin. En ole masentunut tällä hetkellä, mutta masentuneena oivalletut jutut tietenkin kannan mukanani. Jokaiselle ihmiselle tekisi hyvää olla edes kerran elämässään vähintään keskivaikeasti masentunut.
N30
Kommentit (41)
Mä en usko masennukseen. Kaikilla meillä on känkkäränkkä päiviä sillon tällöin, mut luonteenlujuudella niistä selvitään.
Omasta mielestäni taas kenenkään ei kuuluisi kokea tällaista maanpäällistä helvettiä.
T: vaikeasti masentunut
En aloitusviestissä vähätellyt kenenkään tuskia tai oppimia asioita. On tutkittu juttu, että masentuneet ajattelevat itsestään realistisemmin kuin "terveet".
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:09"]Omasta mielestäni taas kenenkään ei kuuluisi kokea tällaista maanpäällistä helvettiä.
[/quote]
Sama. En toivo tätä edes vihamiehilleni.
T: toinen vakavasti masrntunut
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:09"]
Omasta mielestäni taas kenenkään ei kuuluisi kokea tällaista maanpäällistä helvettiä. T: vaikeasti masentunut
[/quote]
Voimia. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:09"]Omasta mielestäni taas kenenkään ei kuuluisi kokea tällaista maanpäällistä helvettiä.
[/quote]
Tismalleen samaa mieltä.
T.keskivaikeaa depressiota sairastava
Olen siinä mielessä aloittajan kanssa samaa mieltä, että jotkut ihmiset eivät ymmärrä elämän moninaisuutta ennen kuin ovat kokeneet masennuksen itse.
Masentuneita usein haukutaan laiskoiksi, ihmisiä pilkataan huvikseen ja urputetaan mitä ihmeellisimmistä asioista. Masnnus tai mikä muu tahansa vakava sairaus antaa perspektiiviä ja ihminen saattaa lopettaa tyhjänpäiväisen urputtamiseen. Kamalimpia ihmisiä ovat ne, jotka haukkuvat ja mustamaalaavat toisia syyttä. Sellainen syytää ihmisiä masennukseen... tyhmät ihmiset kokevat masentuneen joskus vajaaälyisenä ja haukkuvat entisestään.... Tällaisten ihmisten tulisi kokea lamaannuttava masennus etteivät enää koskaan haukkuisi toisia...
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:09"]Omasta mielestäni taas kenenkään ei kuuluisi kokea tällaista maanpäällistä helvettiä. T: vaikeasti masentunut [/quote] Sama. En toivo tätä edes vihamiehilleni. T: toinen vakavasti masrntunut
[/quote]
Okei. Mä pahoittelen mun ajattelemattomuuttani. En itse oo koskaan ollut vakavasti-vakavasti masentunut. En tosiaan haluaisi kenenkään joutuvan kärsivän. Tarkoitin ehkä aloituksellani, että monille tekisi oikeasti hyvää oppia tajuamaan se oma pienuutensa. Ehkä se on jokin asia, joka ikää myöden useimmille tulee. Monet kuitenkin esim. mun oman ikäiset postaa jatkuvalla virralla kuulumisiaan Facebookiin. Se on omalla tavallaan varsin narsistista.
Ap
En aloitusviestissä vähätellyt kenenkään tuskia tai oppimia asioita. On tutkittu juttu, että masentuneet ajattelevat itsestään realistisemmin kuin "terveet".
[/quote]
Vähättelet mielestäni sillä tavalla, että mukamas masennuksen jälkeen olisi jotenkin parempi ihminen. Muut eivät osaa ajatella yhtä avarakatseisesti kuin sinä elleivät ole kokeneet samaa. Mielestäni jokainen ihminen saa nuo samat opit jotakin kautta, sen ei todellakaan tarvitse olla masennus. Ekäpä enneminkin tarkoitat, että jokaisella pitäisi olla opettavaisia vastoinkäymisiä elämässä?
Ymmärrän masennuksen silloin, kun on ollut rankka lapsuus, on ollut pitkittynyttä stressiä, vastoinkäymisiä ym. Mutta en tajua näitä pullamössöihmisiä, jotka masentuvat ilman merkittävää syytä.
Minä en todellakaan toivo kenenkään sairastuvan edes keskivaikeaan masennukseen. Se on yhtä helvettiä. Jokainen hetki menee siinä että jaksaisi vielä pienen hetken. Minulta katosi elämästä masennuksen takia neljä vuotta. Ne menivät kuin sumussa eivätkä kyllä opettaneet yhtään mitään.
terv. masennuksen selättänyt.
Miksi en voisi ymmärtää tuota ilman masennusta? Ei ole ollut kusi päässä aiemminkaan.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:18"]
Olen siinä mielessä aloittajan kanssa samaa mieltä, että jotkut ihmiset eivät ymmärrä elämän moninaisuutta ennen kuin ovat kokeneet masennuksen itse.
Masentuneita usein haukutaan laiskoiksi, ihmisiä pilkataan huvikseen ja urputetaan mitä ihmeellisimmistä asioista. Masnnus tai mikä muu tahansa vakava sairaus antaa perspektiiviä ja ihminen saattaa lopettaa tyhjänpäiväisen urputtamiseen. Kamalimpia ihmisiä ovat ne, jotka haukkuvat ja mustamaalaavat toisia syyttä. Sellainen syytää ihmisiä masennukseen... tyhmät ihmiset kokevat masentuneen joskus vajaaälyisenä ja haukkuvat entisestään.... Tällaisten ihmisten tulisi kokea lamaannuttava masennus etteivät enää koskaan haukkuisi toisia...
[/quote]
Tuon elämän "moninaisuuden" voi oppia monta muutakin kautta kuin masennuksella.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:11"]En aloitusviestissä vähätellyt kenenkään tuskia tai oppimia asioita. On tutkittu juttu, että masentuneet ajattelevat itsestään realistisemmin kuin "terveet".
[/quote]
Tää on joo totta, ihan turhaan alapeukutatte.
Lässynlässyn lässytilää ja trololloloooooo! VMP..........
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:20"]
[/quote]
Vähättelet mielestäni sillä tavalla, että mukamas masennuksen jälkeen olisi jotenkin parempi ihminen. Muut eivät osaa ajatella yhtä avarakatseisesti kuin sinä elleivät ole kokeneet samaa. Mielestäni jokainen ihminen saa nuo samat opit jotakin kautta, sen ei todellakaan tarvitse olla masennus. Ekäpä enneminkin tarkoitat, että jokaisella pitäisi olla opettavaisia vastoinkäymisiä elämässä?
[/quote]
Avarakatseisuus ei liity tähän juuri millään lailla. Mun mielestä se on ollut vain kasvattava kokemus nähdä itsensä todella kriittisesti. (Ehkä jopa liian. Tosin ne tutkimukset pitää oikeasti paikkansa.) Tajunnut syvällisesti, että ei ole se fiksuin, ei kaunein, ei paras oikein missään. En ole mitenkään erityinen ihminen, en yhtään sen erikoisempi tai ainutlaatuisempi kuin kukaan muukaan.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:06"]Jep, kyllä jokaisen ihmisen olisi hyvä sairastaa syöpä, kokea kun oma lapsi kuolee, joutua työttömäksi ja joutua raiskatuksi. Opettaisi elämästä ja muutenkin noin tekisi hyvää, että osaisi arvostaa omaa elämäänsä . Not.
Eiköhän jokaisella ihmisellä ole omat kamppailunsa, sinulla se on ollut masennus. Älä vähättele toisten tuskaa ja oppimia asioita.
[/quote] ja mitennlhän vitussa sä vertaat noita tohon?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:09"]Omasta mielestäni taas kenenkään ei kuuluisi kokea tällaista maanpäällistä helvettiä.
[/quote]
Sama. En toivo tätä edes vihamiehilleni.
T: toinen vakavasti masrntunut
[/quote] toivot kun paranet
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:09"]Omasta mielestäni taas kenenkään ei kuuluisi kokea tällaista maanpäällistä helvettiä. T: vaikeasti masentunut [/quote] Sama. En toivo tätä edes vihamiehilleni. T: toinen vakavasti masrntunut
[/quote]
Okei. Mä pahoittelen mun ajattelemattomuuttani. En itse oo koskaan ollut vakavasti-vakavasti masentunut. En tosiaan haluaisi kenenkään joutuvan kärsivän. Tarkoitin ehkä aloituksellani, että monille tekisi oikeasti hyvää oppia tajuamaan se oma pienuutensa. Ehkä se on jokin asia, joka ikää myöden useimmille tulee. Monet kuitenkin esim. mun oman ikäiset postaa jatkuvalla virralla kuulumisiaan Facebookiin. Se on omalla tavallaan varsin narsistista.
Ap
[/quote]
Siis mitä? Miten facebookin päivittämisestä on tullut tälläinen pahe, että jos sitä tekee on narsistinen eikä näe elämän realiteetteja?
Facebook on vain sivu, sinne on mukava päivittää mukavia asioita, miten helkkarissa se on sulta pois?
Jep, kyllä jokaisen ihmisen olisi hyvä sairastaa syöpä, kokea kun oma lapsi kuolee, joutua työttömäksi ja joutua raiskatuksi. Opettaisi elämästä ja muutenkin noin tekisi hyvää, että osaisi arvostaa omaa elämäänsä . Not.
Eiköhän jokaisella ihmisellä ole omat kamppailunsa, sinulla se on ollut masennus. Älä vähättele toisten tuskaa ja oppimia asioita.