Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipan eroneiden tukea ja erotarinoita

Vierailija
27.07.2015 |

Mies ilmoitti pari kuukautta sitten, että ei halua jatkaa yhteistä elämää. Lapset 4 ja 5 v. Olen ihan rikki. Asu vielä kotona, mut ei vissiin kauan, kun tänään otti sormuksenkin pois.
Tässä nyt en pysty järkevästi ajattelemaan..
Totta kai lapset ovat hänenkin, mutta a)en halua että heillä ei olis kotia ja ikävän määrä kun ovat vuoroviikoin toisen luona. b) en voi kuvitella arkia ja elämää ilman heitä.
Jos en pysty lunastamaan taloa itselleen, mitä en vältämättä edes halua, koska se on iso ja 'kallis, niin kaikki joutuu muuttamaan toiselle paikakunnalle, eli vielä vaihtamaan päiväkotiakin ja tuleva koulua.
Vittu ihan oikeasti en tiedä miten pysyn järjrssäni!ja miten saan hoidettua käytännön asiat järkevästi.
Niin, ja mies siis on ehdottomasti sitä mieltä, että vuoroviikkosysteemi tai lapset asu hänellä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuus asiat sovitte, jos se ei onnistu, tehdään se toisin. En ymmärrä, miksi vuoroviikko ei toimisi teillä? Molemmat rakastavat lapsiaan? Molemmat huoltavat? Et sinä voi siit´hen takertua, että susta tuntuu pahalta, et suostu...

Vierailija
2/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lapset, miltä se heistä tuntu olla joka viikko eri paikassa. Ja pahin on se ikävä!! miten 4v lle selittää ettei hän näelään toista viikon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä ihan ensin lastenvalvojalle. Siellä selvitetään LAPSILLE paras vaihtoehto. Jos ette pääse yhteisymmärrykseen, pääsette sovitteluun. Koulun aloituksen jälkeen vuoroviikkosysteemi ei onnistu jos asutte eri paikkakunnilla, koska lapsi voi olla kirjoilla vain yhdessä osoitteessa ja vain yhdessä koulussa. Jos olet kunnollinen äiti ja hoitanut lapset pääasiassa yksin, saanet olla lähivanhempi. Yleensä näissä jutuissa suositaan äitiä. Muista kuitenkin ettet saa erottaa isää lapsistaan. Etteköhän te johonkin hyvään ratkaisuun pääse :) Tsemppiä!

Vierailija
5/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroviikkosysteemin onnistumista ei auta tuollainen asenne. Keskity miettimään millä keinoin sen saa onnistumaan. Sinun on myös opittava kestämään erot ja piilottamaan oma epätoivosi lapsilta samoin kuin tukemaan näiden suhdetta isäänsä.

Vierailija
6/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:22"]Entä lapset, miltä se heistä tuntu olla joka viikko eri paikassa. Ja pahin on se ikävä!! miten 4v lle selittää ettei hän näelään toista viikon?
[/quote]

Lapset tietenkin liikkuvat yhdessä. Eli vuoroviikoin samassa paikassa.

Vierailija
7/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus erota heidät. Itse ehdotin että lapset asuis mulla ja hän näkis niitä niin paljon kuin halua. Hän on harrastuksessa toimihenkilönä, eli se on jo 2-3 iltaa viikossa + viikonloput. Mutta ei suostu ei..Voiko se lastenvalvoja 'määrätä'jonkun ratkaosun vai vain neuvota?

Vierailija
8/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia on parillinen määrä, niin nehän voi jakaa. Puolet toiselle ja puolet toiselle, ei ole sitä jatkuvaa rumbaa ja muutoksen muutosta kun lapsen pitäisi just väärään aikaan olla lähivanhemman luona, ja koulunkäynti on helpompaa kun käy vain yhtä koulua päiväkodista puhumattakaan.

Vierailija
9/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että miehesi ei määrää vuoroviikkosysteemis tai muustakaan! Ilmeisesti miehelläsi on uusi nainen, kun vanha perhe ei enää kiinnosta? Meilläkin mies petti ja kun sanoin haluavani eron niin mies ilmoitti suureen ääneen että hän suostuu vain vuoroviikkosysteemiin eikä ainakaan vähempään. Mä sanoin, että lastenvalvojalla mennään ja todennäköisesti musta tulee lähi ja sä tapaat lapsia joka toinen viikonloppu. Lisäksi mies uhosi että elareita ei ainakaan maksa, koska mä vaan kuulemma kypsän hänet kuiviin. Ei auttanut selittää että elarit ovat lasten elatukseen eikä minun biletykseen. Arvaa mitä tapahtui? Mies mietti hetken ja ilmoitti haluavansakin elää mun kanssa. Mun puolesta saa nyt elää, kunhan ei vie multa lapsia mutta en mä sen kanssa rakkaudesta ole. Tiedän mitä käyt läpi ja että se on helvettiä. Älä nyt suostu miehen uhkailuihin vuoroviikoista. On se kumma juttu miehillä kun avioliitossa ei lasten hoito kiinnosta, ainoastaan vieraat naiset. Ja kun erotaan niin sitten halutaan viedä ne lapset jotka on käytännössä äidin kasvattamia. Pidä nainen puolesi! Tällä palstalla raakutaan, että pitää antaa miehenkin olla lasten kanssa, no olis voinut pysyä ja hoitaa avioliittoaan. Varaa nyt aika lastenvalvojalle! Ja muistakaa sopia siellä kirjallisena elarit!

Vierailija
10/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 08:53"]Muista että miehesi ei määrää vuoroviikkosysteemis tai muustakaan! Ilmeisesti miehelläsi on uusi nainen, kun vanha perhe ei enää kiinnosta? Meilläkin mies petti ja kun sanoin haluavani eron niin mies ilmoitti suureen ääneen että hän suostuu vain vuoroviikkosysteemiin eikä ainakaan vähempään. Mä sanoin, että lastenvalvojalla mennään ja todennäköisesti musta tulee lähi ja sä tapaat lapsia joka toinen viikonloppu. Lisäksi mies uhosi että elareita ei ainakaan maksa, koska mä vaan kuulemma kypsän hänet kuiviin. Ei auttanut selittää että elarit ovat lasten elatukseen eikä minun biletykseen. Arvaa mitä tapahtui? Mies mietti hetken ja ilmoitti haluavansakin elää mun kanssa. Mun puolesta saa nyt elää, kunhan ei vie multa lapsia mutta en mä sen kanssa rakkaudesta ole. Tiedän mitä käyt läpi ja että se on helvettiä. Älä nyt suostu miehen uhkailuihin vuoroviikoista. On se kumma juttu miehillä kun avioliitossa ei lasten hoito kiinnosta, ainoastaan vieraat naiset. Ja kun erotaan niin sitten halutaan viedä ne lapset jotka on käytännössä äidin kasvattamia. Pidä nainen puolesi! Tällä palstalla raakutaan, että pitää antaa miehenkin olla lasten kanssa, no olis voinut pysyä ja hoitaa avioliittoaan. Varaa nyt aika lastenvalvojalle! Ja muistakaa sopia siellä kirjallisena elarit!
[/quote]
Hän on kyllä hyvä isä ja en halua lapsiakaan erota hänestä, enkä usko että mieti nyt elareita, vaan ihan siks että lapset ovat tärkeät. Ja niin kuin sanoin hän saa olla lasten ka (myös yökyläilyt) niin kauan ja paljon kuin halua/jaksaa.

Vierailija
11/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 08:53"]

Muista että miehesi ei määrää vuoroviikkosysteemis tai muustakaan! Ilmeisesti miehelläsi on uusi nainen, kun vanha perhe ei enää kiinnosta? Meilläkin mies petti ja kun sanoin haluavani eron niin mies ilmoitti suureen ääneen että hän suostuu vain vuoroviikkosysteemiin eikä ainakaan vähempään. Mä sanoin, että lastenvalvojalla mennään ja todennäköisesti musta tulee lähi ja sä tapaat lapsia joka toinen viikonloppu. Lisäksi mies uhosi että elareita ei ainakaan maksa, koska mä vaan kuulemma kypsän hänet kuiviin. Ei auttanut selittää että elarit ovat lasten elatukseen eikä minun biletykseen. Arvaa mitä tapahtui? Mies mietti hetken ja ilmoitti haluavansakin elää mun kanssa. Mun puolesta saa nyt elää, kunhan ei vie multa lapsia mutta en mä sen kanssa rakkaudesta ole. Tiedän mitä käyt läpi ja että se on helvettiä. Älä nyt suostu miehen uhkailuihin vuoroviikoista. On se kumma juttu miehillä kun avioliitossa ei lasten hoito kiinnosta, ainoastaan vieraat naiset. Ja kun erotaan niin sitten halutaan viedä ne lapset jotka on käytännössä äidin kasvattamia. Pidä nainen puolesi! Tällä palstalla raakutaan, että pitää antaa miehenkin olla lasten kanssa, no olis voinut pysyä ja hoitaa avioliittoaan. Varaa nyt aika lastenvalvojalle! Ja muistakaa sopia siellä kirjallisena elarit!

[/quote]

En ole ihan varma onko lasten etu pysyä huonossa liitossakaan (ainakaan tuollaisessa) mutta ehkä se on parempi sinun tapauksessasi. Kuulostat juuri äidiltä joka käyttää lapsiaan aseina erossa periaatteella pääasia ettei isä saa yhtään mitään koska minun pitää nyt kostaa se toinen nainen, prkl. 

Aikuisempaa olisi edetä lasten etu ja oikeus molempiin vanhempiin tasavertaisesti edellä ja pitää ne omat potutukset ja mölyt mahassaan vaan. 

Vierailija
12/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsen etu oikeasti olla vuoro viikoin isällä?
Meillä mies oli ihan tavallinen isä kun olimme yhdessä. Mutta eron jälkeen, hän ei tee ruokaa lapsille, ei huolehdi lääkkeistä, ei huolehdi harrastuksiin viemisestä, ei mitään. Eikä kuuntele kun asioista puhutaan? Onko tämä lapsen etu?

Vierailija
13/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa erota niin erotkoon mutta ei hän voi lapsia määrätä itselleen viikko-viikko. Pidä kiinni siitä lapset sun luona ja hän tapaa niit. Ovat noin pieniäkin.

Vierailija
14/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:18"]

Onko lapsen etu oikeasti olla vuoro viikoin isällä? Meillä mies oli ihan tavallinen isä kun olimme yhdessä. Mutta eron jälkeen, hän ei tee ruokaa lapsille, ei huolehdi lääkkeistä, ei huolehdi harrastuksiin viemisestä, ei mitään. Eikä kuuntele kun asioista puhutaan? Onko tämä lapsen etu?

[/quote]

Eihän se ole tietenkään. Nämä asiat pitää ratkaista tapauskohtaisesti. Mutta jos on kyseessä normaali, täyspäinen fiksu mies, joka huolehtii lapsestaan hyvin, en näe estettä hyvälle viikkoviikkosysteemille. Se toki edellyttää, että vanhemmat ovat hyvissä väleissä ja kykenevät joustavuuteen puolin ja toisin. 

Itselläni tämä on toiminut hyvin. Minulle äitinä ei ollut edes vaihtoehto tuo perinteinen isä näkee lastaan joka toinen viikonloppu - systeemi. Lapsi rakastaa isäänsä ja isot erot isästä eivät olisi lapsen paras. 

Vierailija
15/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa...
Ja se järkyttävä huoli kun lapset ovat isällään. Pakko heidät sinne viedä, mutta puhelinta tuijottaen odotan lasten soittoa. Isällä siis ongelmia alkoholin kanssa. Onneksi vain kerta olleet isällään tänä vuonna.

Vierailija
16/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 08:53"]Muista että miehesi ei määrää vuoroviikkosysteemis tai muustakaan! Ilmeisesti miehelläsi on uusi nainen, kun vanha perhe ei enää kiinnosta? Meilläkin mies petti ja kun sanoin haluavani eron niin mies ilmoitti suureen ääneen että hän suostuu vain vuoroviikkosysteemiin eikä ainakaan vähempään. Mä sanoin, että lastenvalvojalla mennään ja todennäköisesti musta tulee lähi ja sä tapaat lapsia joka toinen viikonloppu. Lisäksi mies uhosi että elareita ei ainakaan maksa, koska mä vaan kuulemma kypsän hänet kuiviin. Ei auttanut selittää että elarit ovat lasten elatukseen eikä minun biletykseen. Arvaa mitä tapahtui? Mies mietti hetken ja ilmoitti haluavansakin elää mun kanssa. Mun puolesta saa nyt elää, kunhan ei vie multa lapsia mutta en mä sen kanssa rakkaudesta ole. Tiedän mitä käyt läpi ja että se on helvettiä. Älä nyt suostu miehen uhkailuihin vuoroviikoista. On se kumma juttu miehillä kun avioliitossa ei lasten hoito kiinnosta, ainoastaan vieraat naiset. Ja kun erotaan niin sitten halutaan viedä ne lapset jotka on käytännössä äidin kasvattamia. Pidä nainen puolesi! Tällä palstalla raakutaan, että pitää antaa miehenkin olla lasten kanssa, no olis voinut pysyä ja hoitaa avioliittoaan. Varaa nyt aika lastenvalvojalle! Ja muistakaa sopia siellä kirjallisena elarit! [/quote] Hän on kyllä hyvä isä ja en halua lapsiakaan erota hänestä, enkä usko että mieti nyt elareita, vaan ihan siks että lapset ovat tärkeät. Ja niin kuin sanoin hän saa olla lasten ka (myös yökyläilyt) niin kauan ja paljon kuin halua/jaksaa.

[/quote]

Lapsille on kuitenkin parasta että on selkeät rutiinit - voi hämmentää enemmän jos tapaamiset ja kyläilyt ovat miten sattuu. 

Vierailija
17/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:21"]Jos haluaa erota niin erotkoon mutta ei hän voi lapsia määrätä itselleen viikko-viikko. Pidä kiinni siitä lapset sun luona ja hän tapaa niit. Ovat noin pieniäkin.
[/quote]
Itsekin tiedän tän, mutta MITENsaan pidettyä ne minulla? enhän voo vain ottaa ja piilottaa heidät. Onko esim lastenvalvojan 'päätös' sitova? ei oo mahdollisuutta lähteä käräjille, eikä se o todellakaan lasten etua.

Vierailija
18/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samassa tilanteessa. Mies ei halua jatkaa. Siinä vaiheessa kun mulle sanotaan ettei mun kanssa haluta olla, mulla tunteet "kuolee" enkä itsekään enää halua olla sen toisen kanssa. Lasten takia tottakai kurjaa mutta näen oman elämän aloittamisen enää ainoana vaihtoehtona eikä se pelota! Tsemppiä ap. Löydät vielä jonkun joka todella haluaa olla sun kanssa.

Vierailija
19/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil erossa oli sovittuna että äiti lähi ja isälle joka toinen vkonloppu + 1 arki-ilta. Viikko-viikko -systeemistä haaveilee mutta omaan silmääni pistää kyllä kun viikonlopuilta lapsi palautuu yleensö 2-4h ennen sovittua palautusaikaa kun on "asioita hoidettavana". Lisäksi käy kahvilla ja leikkimässä täällä niin halutessaan.

Hyvä isä on ja lapselle tärkeää mielestäni usein häntä nähdä mutta kuka aikuinenkaan suostuu asumaan viikon yhdessä paikassa ja toisen toisessa. Lapseni saa isompana päättää itse (jos mies edelleen on luotettava isä ja miksei olisi) kuinka paljon haluaa aikaa missäkin viettää mutta viikko-viikko -systeemiä harkitsen vasta jos asutaan exäni kanssa naapureina ja pystytään samantyyppistä päivärutiinia ylläpitämään.

Olen itse ns. eroperheen lapsi ja olen asunut välillä äidilläni ja välillä isälläni mutta aina ns. keskittänyt elämäni yhteen kotiin ja käynyt sitten viikonloppuja toisessa kodissa.

Vierailija
20/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme